Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور بیش از ۹۷ درصد از سهامداران روز چهارشنبه، چهارم تیرماه جاری در حالی برگزار شد که به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور بخشی از سهامداران حقیقی، مشروح جلسه مجمع همزمان از سایت‌های آپارات و کانال تلویزیون مجازی چادرملو به صورت زنده پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه پس از انتخاب قنبری نماینده شرکت سرمایه گذاری امید، به عنوان رئیس مجمع و ناظرین آقایان الستی نماینده شرکت توسعه معادن و فلزات و شبانی نماینده شرکت فولاد مبارکه و خلیل زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بهرامیان نماینده مؤسسه حسابرسی رایمند و همکاران، ناصر تقی زاده به عنوان دبیر مجمع و مدیر عامل شرکت، گزارشی از عملکرد و برنامه‌های اجرایی شامل عملیات استخراج، تولید و فروش محصولات و طرح‌ها و برنامه‌های سال جاری شرکت ارائه کرد.

در این جلسه همچنین بازرس قانونی در مورد عملکرد هیأت مدیره، صورتهای مالی مشتمل بر ترازنامه، سود و زیان و یادداشت‌های پیوست آن برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ قرائت و مجمع پس از استماع توضیحات هیأت مدیره و بازرس قانونی به اتفاق آرا ضمن تائید عملکرد هیأت مدیره، صورتهای مالی و یادداشت‌های پیوست آن برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۸ را تصویب کرد و تصمیمات لازم اتخاذ و مورد تصویب قرار گرفت.

مقرر شد در ارتباط با تقسیم سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۸ از مبلغ ۵۰ هزار و ۱۱ میلیارد ریال کل سود شرکت در سال ۱۳۹۸، مبلغ ۳۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و به ازای هر سهم ۷۰۰ ریال بین سهامداران توزیع شود.

در این نشست همچنین اعضای هیأت مدیره مشابه دوره قبل انتخاب شدند و معاملات مشمول ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت مورد تائید و تصویب قرار گرفت ضمن اینکه حق حضور و پاداش هیأت مدیره نیز تعیین شد.

همچنین روزنامه‌های دنیای اقتصاد و جهان صنعت برای درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند و از زحمات هیأت مدیره و تمام کارکنان شرکت تقدیر شد.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در این جلسه با موفق ارزیابی کردن عملکرد هیأت مدیره در سال ۱۳۹۸ و کسب توفیقاتِ فراتر از برنامه که آثار آن در صورتهای مالی، گزارش عملکرد هیأت مدیره و گزارش تفسیری مدیریت به طور مفصل برای سهامداران محترم تشریح شده، از زحمات محمود نوریان قدردانی کرد و اظهار داشت: عملکرد سال ۱۳۹۸ شرکت در سایه تلاش‌های بی وقفه وی و سیاستگذاری‌های هیأت مدیره و تلاش تمام کارکنان رخ داده است.

ناصر تقی زاده عنوان کرد: اعتقاد داریم رهنمودها و همراهی صاحبان سهام و سیاستهای اتخاذ شده توسط هیأت مدیره موجب شده که این شرکت در سال ۱۳۹۸ همچون گذشته نقش خود را در زمینه تأمین مواد اولیه صنایع فولاد ایفا کرده و در جهت پیشبردِ اهداف اقتصادی و صنعتی کشور گام‌های مؤثری بردارد.

تقی زاده یادآور شد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال ۱۳۹۸ با اتخاذ تدابیر مناسب مشکلاتِ پیش روی را تا حد ممکن برطرف کرده و به موفقیت‌هایی نظیر اجرای برنامه هایِ استخراج و تولیدِ محصولات فراتر از برنامه، افتتاح رسمی کارخانه مگامدول احیا، استفاده مناسب و بهینه مصارف انرژی در مجتمع‌های معدنی و صنعتی شرکت، استفاده حداکثری از ظرفیت ساخت داخل لوازم، تجهیزات و قطعات یدکیِ مصرفی در مجتمع هایِ تولیدی، به نحوی که در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۴ هزار و ۶۷۵ قلم قطعات و لوازم مصرفی جدید، ساخت داخل شده و تاکنون ۲۶ هزار و ۵۳۱ قلم قطعات و لوازم یدکی از منابع داخلی تأمین و جایگزین قطعات مشابه ساختِ خارج شده، دست یافته است.

وی عنوان کرد: اجرای پروژه‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی با هدف کاهش مصارف و هزینه‌ها، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، استفاده از فن آوری های جدید، انجام اصلاحات در خطوط تولید و بومی سازی و ساخت داخل، در سال ۱۳۹۸ کماکان در دست اجرا بوده و تعدادی از این پروژه‌ها نیز خاتمه یافته است.

تقی زاده ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ دوره هایِ آموزشی کارکنانِ امانی و پیمانکاران، به میزان ۵۲ هزار و ۸۲۵ نفر ساعت برگزار شده و در تداوم برنامه‌های ارتباط صنعت با دانشگاه، دوره‌های کارآموزی دانشجویان دانشگاه‌های کشور در گرایش‌های استخراج، فرآوری، تولید، برق و مکانیک در مجتمع‌های معدنی و صنعتی به میزان ۱۸ هزار و ۴۵۰ نفر ساعت برگزار شده است.

مدیرعامل چادرملو همچنین به تشریح عملکرد تولید شرکت در سال ۱۳۹۸ پرداخت و گفت: در سالِ گذشته سنگ باطله ۵۲ میلیون و ۵۸۸ هزار تن و سنگ آهن معادل ۱۴ میلیون و ۴۴۴ هزار تن استخراج شده همچنین مقدار ۹ میلیون و ۶۶۲ هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید شده که ۲۹ درصد فراتر از ظرفیت اسمی کارخانه‌ها بود.

وی اظهار داشت: در همین سال چادرملو توانست ۵۰۰ هزار تن انواع سنگ آهن دانه بندی نیز تولید کند و از سوی دیگر ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار تن گندله، یک میلیون و ۵۸۶ هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون و ۲۱ هزار تن شمش فولادی در سال ۱۳۹۸ تولید شده است.

تقی زاده همچنین به بیان عملکرد مالی سال گذشته پرداخت و افزود: درآمدها به میزان ۱۰۵ هزار و ۹۷ میلیارد ریال، هزینه‌های به میزان ۵۵ هزار و ۸۶ میلیارد ریال و سود خالص به میزان ۵۰ هزار و ۱۱ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل چادرملو، یکی از مهمترین موفقیت‌های چادرملو در سال گذشته را افتتاح و بهره برداری از کارخانه احیا مستقیم (آهن اسفنجی) با ظرفیت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این واحد، آهن اسفنجی کارخانه شمش فولاد شرکت تأمین و موجب کاهش قیمت تمام شده هر تن فولاد به میزان ۱۳ میلیون ریال در سال ۱۳۹۸ شد.

وی همچنین با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های سرمایه‌ای در دست اجرا و طرح‌های در دست بررسی در سال ۱۳۹۹ عنوان کرد: عملیات اکتشاف معدن D۱۹ از مهمترین این طرح هاست و با توجه به مجوز اکتشاف صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال ۹۷، عملیات اجرایی نقشه برداری اکتشافی ژئوفیزیکی به روش مغناطیس سنجی و مقاومت سنجی (IP/RS) پهنه معدنی جدید D۱۹ انجام و عملیات مذکور به اتمام رسیده و ادامه عملیات اکتشاف تفصیلی پهنه مذکور در دست اجراست.

تقی زاده با اشاره به اینکه هزینه‌های سرمایه‌ای استفاده از این معدنِ به میزان ۲۵ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: دستیابی به توده معدنی سنگ آهن معدن مذکور از بروزِ ریسک فقدان ذخیره معدنی مناسب جلوگیری خواهد کرد.

وی طرح احداثِ نیروگاه خورشیدی را نیز از مهمترین طرح‌های چادرملو برشمرد و افزود: شرکت نسبت به احداث یک واحد نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی به عنوان پایلوت در جوار نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی خود در مجتمع صنعتی اقدام کرد و اجرای طرح مذکور در سال جاری به اتمام خواهد رسید که هزینه سرمایه گذاری در این طرح حدود ۷ میلیون یورو برآورد شده و سهم ساخت داخل تجهیزات طرح یاد شده با توجه به بومی سازی به عمل آمده ۴۰ درصد است.

تقی زاده، توسعه این نیروگاه به میزان ۱۰۰ مگاوات به صورت مستقل و یا مشارکت با سایر شرکتها را نیز از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برشمرد و افزود: تمام تجهیزات خارجی از جمله پانل های خورشیدی، سیستم ردیاب و کابل‌های DC خریداری و به گمرک یا محل اجرای طرح تحویل شده است.

مدیرعامل چادرملو از طرح احداثِ کارخانه گندله سازی شماره ۲ که در مجتمع صنعتی شرکت قرار دارد، به عنوان یکی دیگر از شاخص ترین طرح‌ها یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های قبلی، احداث کارخانه جدید گندله سازی به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال هدف گذاری و عملیات تکمیلی اجرایی آن در سال ۱۳۹۹ تداوم خواهد یافت.

وی، هزینه سرمایه گذاری طرح یاد شده را بالغ بر ۸۵ میلیون یورو و در مجموع به میزان ۲۶ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال برآورد کرد.

تقی زاده همچنین به طرح احداث کارخانه فروآلیاژها اشاره کرد و گفت: این طرح با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورو از جمله طرح‌های شرکت در سال ۱۳۹۹ است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت تأمین سنگ آهن پایدار برای فعالیت‌های جاری و توسعه فعالیت‌ها، گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو علاوه بر فعالیت‌های معدنی مربوط به آنومالی D۱۹، خرید سنگ آهن از سایر شرکتها را عملیاتی کرده و در آینده نسبت به توسعه این عملیات اقدام خواهد کرد.

تقی زاده افزود: چادرملو، مشارکت در سرمایه گذاری و یا تملیک معادن سنگ آهن جدید را در برنامه‌های خود پیش بینی کرده و در همین راستا، واحد اکتشافات در شرکت ایجاد و نسبت به پیگیری طرح‌های مربوط اقدام می‌کند.

مدیرعامل چادرملو همچنین با اشاره به مشارکت در ایجاد کارخانه‌های کنسانتره و گندله اظهار داشت: برای احداث کارخانه‌های کنسانتره و گندله به ظرفیت ۴ میلیون تن در سال، موضوع تأسیس شرکت جدید با سایر مشارکین در سال جاری مطالعه شده و فعالیت شرکت جدید به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تمهید تسهیل در زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی افزود: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین پایدار و مطمئن زیرساختهای حمل و نقل ریلی، موضوع ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی برای حمل مواد اولیه و محصولات را در دستور کار خود قرار داده است.

تقی زاده همچنین از مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر خبر داد و عنوان کرد: به موجب مصوبه هیأت مدیره شرکت، موضوع مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر همواره مورد توجه مدیریت بوده و شرکتهای سرمایه پذیر عمدتاً در زمینه‌های معدن و صنایع معدنی وابسته، تأمین و انتقال آب و تأمین مالی فعالیت می‌کنند که در سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به مشارکت در بهره برداری از معادن سنگ آهن استرالیا و احداث کارخانه‌های تولید کنسانتره به میزان ۵/۱۲ میلیون تن بیان کرد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به همراه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت فکور صنعت و هرکدام با مشارکت به میزان ۳۳ درصد موضوع سرمایه گذاری در استفاده از ذخایر سنگ آهن کشور استرالیا و تولید ۵/۱۲ میلیون تن کنسانتره را پیگیری و حق السهم مشارکین، مطابق برنامه زمانبندی پرداخت شده است.

تقی زاده یادآور شد: سرمایه گذاری مشارکین در بهره برداری از معدن و تا پایان فاز یک که کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره به بهره برداری خواهد رسید، به میزان ۸۸ میلیون دلار آمریکا پیش بینی شده و برای اجرای فاز یک و فازهای ۲ و ۳ معادل ۸۵ درصد مجموع سرمایه گذاری که محدود به مبلغ ۹۶۰ میلیون دلار آمریکا است، از تسهیلات فاینانس کشور استرالیا استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بهای تمام شده دارایی‌های ثابت شرکت به میزان ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال افزایش یافته و هیأت مدیره شرکت با توجه به نیاز نقدینگی اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های اشاره شده، در آینده نزدیک نسبت به ارائه برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۶۷ هزار میلیارد ریال به حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل چادرملو با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های سرمایه‌ای بلندمدت تصریح کرد: موضوع احداث کارخانه‌های گندله، آهن اسفنجی، فولاد و تأسیسات زیربنایی در منطقه آزاد تجاری مُکران واقع در شهرستان چابهار (با مشارکت شرکتهای معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر، فولاد مبارکه) از برنامه‌های بلندمدت شرکت است.

وی گفت: همچنین در راستای مصوبات هیأت مدیره و در جهت مشارکت با بخشهای خصوصی، این شرکت اقدام به مشارکت در سرمایه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به میزان ۳۰ درصد، شرکت آهن و فولاد ارفع به میزان ۴۴ درصد، شرکت صنایع آهن و فولاد سَرمد اَبرکوه به میزان ۶۵ درصد، شرکت فولاد شاهرود به میزان ۳۵ درصد و شرکت کاوند نهان زمین به میزان ۲۹ درصد سهام کرده است.

تقی زاده ادامه داد: این شرکت در اجرای طرح احداث کارخانه تولید الکترود گرافیتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال، به میزان ۳۶ درصد در سهام شرکت نوین الکترود اردکان مشارکت کرده و این شرکت در مرحله قبل از بهره برداری است.

مدیرعامل چادرملو اظهار داشت: سود سهام سرمایه گذاری‌ها در سال ۱۳۹۸و به میزان ۶ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال، عمدتاً مربوط به شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و شرکت تأمین سرمایه امید است و با توجه به ترتیب برگزاری مجامع شرکت‌های آهن و فولاد ارفع و غدیر ایرانیان سود عملکرد دو سال شرکتهای فوق در درآمد سال ۱۳۹۸ ارائه شده است.

وی، مشارکت در شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس را از طرح‌های مهم چادرملو برشمرد و بیان کرد: در اجرای مصوبه هیأت مدیره شرکت در تاریخ ۱۲ مرداد سال ۹۲، مقرر شد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با خرید ۲۰ درصد سهام شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس، برای اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع معدنی کشور، مشارکت کند و در حال حاضر میزان مشارکت در سهام شرکت مذکور، معادل ۲۲.۲۲ درصد است.

تقی زاده یادآور شد: شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس در تیرماه سال ۹۲ با سرمایه ۳ هزار میلیارد ریال ثبت شد و در حال حاضر سرمایه ثبت شده به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال است و افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده تصویب و در حال تأمین است.

وی یادآور شد: موقعیت طرح در استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد واقع و مسیر اجرای طرح از بندرعباس آغاز و پس از عبور از شهرهای سیرجان و کرمان، به شهرستان اردکان منتهی می‌شود.

تقی زاده، هدف از اجرای طرح را شیرین سازی و انتقال آب نمک زدایی شده برای تأمین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره برداری و طرح‌های توسعه شرکت‌های گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو و… برشمرد.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح انتقال آب، ۱۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که هزینه انجام شده در مجموع تا پایان سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۸۱ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال است.

تقی زاده یادآور شد: طرح آب رسانی از بندرعباس به مسیرهای تعیین شده در سه بخش اجرا می‌شود که بخش اول از بندرعباس تا مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر، به طول حدود ۳۰۳ کیلومتر، شامل خط انتقال لوله به قطر ۱,۶۰۰ میلیمتر و با ظرفیت انتقال ۴ مترمکعب در ثانیه بوده و پیشرفت فیزیکی این بخش تا پایان سال ۱۳۹۸ به میزان ۹۵ درصد، خاتمه عملیات خرداد ماه سال جاری و مبلغ هزینه شده در این بخش به میزان ۳۹ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: بخش دوم طرح از مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر، تا مجتمع مس سرچشمه به طول حدود ۱۵۴ کیلومتر، شامل خط انتقال لوله به قطر ۱,۳۰۰ میلیمتر و با ظرفیت انتقال ۲.۷ میلیمتر در ثانیه بوده و پیشرفت فیزیکی این بخش تا پایان سال ۱۳۹۸ به میزان ۸۲ درصد، خاتمه عملیات شهریور ماه سال جاری و مبلغ هزینه شده در این بخش به میزان ۱۳ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال است.

تقی زاده یادآور شد: بخش سوم طرح از مجتمع مس سرچشمه تا مجتمع صنعتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (محل مجتمع صنعتی) به طول ۳۶۰ کیلومتر و سپس ۱۵۰ کیلومتر تا مجتمع معدنی چادرملو است، خط انتقال لوله به قطر ۱,۳۰۰ میلیمتر و۹۰۰ میلیمتر با ظرفیت انتقال ۱.۵ مترمکعب بر ثانیه پیش بینی شده و پیشرفت فیزیکی این بخش تا پایان سال گذشته ۸۲ درصد، خاتمه عملیات آذر ماه سال جاری و مبلغ هزینه شده در این بخش ۱۱ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال است.

وی افزود: عملیات طرح احداث تأسیسات یک واحد آب شیرین کن به عنوان فاز اول و از ۳ فاز پیش بینی شده در شهرستان بندرعباس اجرایی شده که پیشرفت فیزیکی آن برای تولید روزانه ۶۰۰ هزار متر مکعب آب در پایان سال گذشته ۹۰ درصد، خاتمه عملیات خرداد ماه سال جاری و مبلغ هزینه شده در این قسمت به میزان ۱۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: منابع تأمین مالی طرح یاد شده شامل آورده سهامداران، اخذ تسهیلات بانکی و وام ارزی صندوق توسعه ملی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تصویب عملکرد هیأت مدیره شرکت و صورتهای مالی سال ۱۳۹۸، هیأت مدیره شرکت بتواند در سالِ جاری نیز همچون گذشته به روند موفقیت‌ها ادامه داده و در جهت صیانت از منافع سهامداران و مشارکت در پیشرفت صنعتی کشور، گام‌های مؤثری بر دارد.

وی همچنین از طرف هیأت مدیره شرکت، از تمام همکاران بخش‌های امانی، پیمانکاران و سازندگانِ داخلی لوازم، قطعات، ماشین آلات و تجهیزات که نقش عمده‌ای در موفقیت‌های شرکت داشته‌اند، قدردانی کرد و افزود: امیدواریم در اجرایِ برنامه‌های آتی، همچون گذشته از رهنمودها و مساعدتهای اعضای مجمع عمومی و تشریک مساعی تمام سازمانها و مؤسساتی که با ارائه خدمات خود به نحوی در اجرایِ برنامه‌های تولیدی شرکت چادرملو سهیم هستند، برخوردار باشیم.

به گزارش مهر، در این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد مالی و عملیاتی چادرملو در سال جاری ارائه شد.

کد خبر 4957881

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد مجتمع معدنی چادرملو ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام استانداری سمنان مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند آتش سوزی خطبه های نماز جمعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شرکتهای سرمایه پذیر افزایش سرمایه شرکت تقی زاده یادآور شد هزار میلیارد ریال عملکرد هیأت مدیره تأمین و انتقال آب مدیرعامل چادرملو میلیارد ریال هیأت مدیره شرکت پیشرفت فیزیکی احداث کارخانه سرمایه گذاری خاتمه عملیات صورتهای مالی تا پایان سال پیش بینی شده هیأت مدیره شرکت تأمین مجتمع معدنی مجتمع صنعتی بهره برداری سال ۱۳۹۸ شرکت در سال آهن و فولاد کارخانه ها آهن اسفنجی میزان ۵ خلیج فارس اجرای طرح میلیون تن فعالیت ها طرح احداث ساخت داخل سال گذشته موفقیت ها سهام شرکت تن در سال تا مجتمع طرح ها هزار تن سنگ آهن گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور