Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های موج دوم نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با عنوان «بررسی دیدگاه مردم درخصوص کرونا» نشان می‌دهد مردم آمار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیشتر از دیگر مطالب دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام روبط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تعداد و آمار مبتلایان و متوفیان در کشور و با اختلاف اندکی، آموزش‌ها و توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بیشتر از سایر موضوعات مرتبط با کرونا برای پاسخگویان جالب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این دو موضوع به ترتیب اخبار مربوط به داروها، واکسن و پیشرفت¬های پزشکی مرتبط با کرونا، اخبار گسترش و شیوع بیماری در کشورهای دیگر، اطلاعات مربوط به منشا و علت بیماری کرونا، تصمیمات و برنامه‌های دولت برای مواجهه با کرونا، تحلیل‌های کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی درباره کرونا و مطالب سرگرم‌کننده برای پرکردن اوقات فراغت از دیگر مطالب جالب و مورد توجه پاسخگویان است.

یافته های این نظرسنجی درخصوص مهمترین منبع کسب اخبار کرونا نشان می‌دهد اکثریت پاسخگویان (67.2 درصد) از طریق رادیو و تلویزیون اخبار مربوط به کرونا را پیگیری کرده اند.

مهمترین منبع خبری دیگر پاسخگویان بعد از رادیو و تلویزیون شبکه های اجتماعی است و 18.6 درصد افراد پاسخگو اعلام کرده اند از طریق این دسته از رسانه های مجازی اطلاعات و اخبار مربوط به کرونا را به دست آورده اند. خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی (با فراوانی 3.3 درصد)، شبکه های ماهواره ای (با فراوانی 2.1 درصد)، همکاران و آشنایان (با فراوانی 1.4 درصد) و روزنامه‌ها (با فراوانی 0.3 درصد) از دیگر منابع خبری پاسخگویان برای کسب اخبار کرونا هستند.

به استناد این نظرسنجی، بر اساس یافته های به دست‌آمده ترس و نگرانی از بیماری و کاهش درآمد دو دغدغه اصلی پاسخگویان بوده است. پس از آن به ترتیب مشکل در پرداخت قسط، وسواسی‌شدن، از دست‌دادن شغل، افسردگی، تاخیر در پرداخت اجاره‌خانه یا مغازه و دعوا و اختلاف بین اعضای خانواده مهم-ترین مشکلات ناشی از کرونا در شرایط کنونی است.

ترس و نگرانی از بیماری و کاهش درآمد، همچنان مهم ترین نگرانی های مردم ایران در شرایط ظهور و ماندگاری کرونا از فروردین امسال تا خرداد ماه است. با این تفاوت که ترس شهروندان از ابتلا به ویروس کویید 19 و کاهش درآمدشان در خرداد 1399 نسبت به فروردین امسال افزایشی چند درصدی داشته است.

در دیگر زمینه های اقتصادی یعنی از دست دادن شغل و پرداخت قسط  نگرانی شهروندان روند نزولی داشته اما مشکل تاخیر در پرداخت اجاره خانه یا مغازه پاسخگویان ساکن شهرها سیر صعودی گرفته است. در زمینه¬های روحی و روانی نیز شاهد افزایش نگرانی‌های شهروندان هستیم. میزان وسواسی شدن، افسردگی و دعوا و اختلاف بین اعضای خانواده در بین شهروندان افزایشی چند درصدی داشته است.

موج دوم نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با عنوان «بررسی دیدگاه مردم درخصوص کرونا» با استفاده از پرسشنامه و به صورت تلفنی در30 اردیبهشت 1399 تا 10 خرداد 1399 انجام شده است. جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان 18 سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده و 2112 نفر به روش تصادفی انتخاب شده و مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ هنر کرونا ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

صنعت واردات خودرو از چین به دلیل بسته شدن بنادر اسرائیل فلج شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی گلوبس در گزارشی نوشت، شرایط فعلی در اسرائیل باعث شده است تا صادرات خودرو از چین به اسرائیل در سه ماهه اول از سال 2024 به شکل قابل توجهی فلج شود.

براساس گزارش‌های منابع رسمی، صادارت خودروهای هیبردی چینی به اسرائیل در سه ماهه اول از سال جاری میلادی 51 درصد کاهش یافته است، که در آمار صادارت گمرک چین به آن اشاره شده است.

براساس آمار منتشر شده، صادرات خودروهای هیبریدی از چین به اسرائیل در ماه مارس 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش یافت.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان، تاکنون بیش از یک گزارش از تاثیر اقدامات نیروهای مسلح یمن در فلج کردن اقتصاد اسرائیل منتشر کرده‌اند.

هنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است