Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با بیان این‌که آذربایجان شرقی یکی از بهترین استان‌ها در رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: این استان در وضعیت پوشش واکسیناسیون و مقابله با بیماری هاری نیز خوب عمل کرده است

علی دلپیشه روز چهارشنبه، چهارم تیر، در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده آذربایجان شرقی، گفت: سلامت انسان از ابعاد مختلف روانی، جسمی، اجتماعی و معنوی تشکیل یافته و زمینه‌های ارثی، سنی، جنسی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در تعیین همه جانبه آن نقش دارند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تاریخچه شکل گیری شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، تشریح کرد: هدف از تاسیس این شورا، عدالت در سلامت همان حذف موانع سیستماتیک در دستیابی به سلامت همه جانبه به جای توزیع حمایت است؛ رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا، وزیر بهداشت به عنوان دبیر این شورا و سایر وزرا و روسای سازمان‌ها نیز از اعضای این شورا هستند.

دلپیشه با اشاره به حضور سه نماینده مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی سلامت کشور، گفت: شعبه شورای سلامت در استان‌ها، کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده است اما مقرر شده تا نام این کارگروه به شورای سلامت تغییر یابد.

وی با اشاره به تشکیل ۱۵ جلسه شورای عالی سلامت کشور، گفت: تاکنون سیاست گذاری‌های مختلفی در زمینه‌هایی چون ارتقای محصولات کشاورزی و غذایی توسط شورای عالی سلامت کشور انجام گرفته است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور از وجود دبیرخانه شورای عالی سلامت در تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد و افزود: سلامت محوری در دولت کنونی با انجام این دستورالعمل مورد توجه قرار گرفته است.

وی از وجود کمیسیون داخلی متشکل از معاونان و اعضای داخلی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: سند سلامت مردان، زنان و بیماری‌های نادر در این کمیسیون مورد بحث قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص آینده ایران، گفت: رهبری، چارچوب آینده کشور را معین کرده و همه کارگزاران باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

وی افزود: شهرهایی چون سهند، جلفا و مراغه به عنوان پایلوت شهر سالم در ایران در طول سال‌های گذشته انتخاب شده‌اند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی شورای عالی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هشتم اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورا در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه به دنبال درخواست اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل مسافری کشور در خصوص درخواست بازنگری در مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی شهری و همچنین ضرورت تصویب مشخصات علائم ممیزه ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به اصلاح آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مورد زیر به تصویب رسید:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

با توجه به تصویب ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در جلسه یکصد و هشتاد و پنجم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، براساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه مذکور با عنایت به نبود تجربه عملی قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهره برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاد اصلاحی به شرح ذیل را که پس از طرح و بررسی بصورت ذیل مورد موافقت اعضای این شورای عالی قرار گرفت:

۱- خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروی شخصی را داشته باشند.

۲- خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی موضوع مصوبات جلسات ۱۱۰ و ۱۸۱ و ۱۹۱ شورا را در خصوص ناوگان تاکسی شهری احراز نموده و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات جدول ارائه شده ملاک عمل بوده و احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی (با همکاری کمیته‌ فنی ذیربط و اتحادیه های ذیل سازمان شهرداری¬ها و دهیاری¬های کشور) صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان، متناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصاً تعداد ایستگاه و رابط شارژ که از سوی شهرداری ذیربط به دبیرخانه شواری عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام می‌گردد، توسط این شورای عالی تعیین شود.

اعضای شورای عالی ترافیک بر ضرورت ارائه همه خدمات پشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصاً باطری‌های بکار رفته، حداقل به مدت ۱۰سال از تاریخ واگذاری، تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟