Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کوبا با انتقاد از سیاست خارجی دولت‌های مختلف آمریکا، ‌آن‌ را تنها به هدف سلطه علیه کشورهای دیگر برشمرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه کوبا روز چهارشنبه در توییتی با انتقاد از سیاست خارجی واشنگتن نوشت که این کشور به دنبال حمله به کشورهای دیگر به بهانه ترویج ارزش‌های آمریکایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برونو رودریگز»  وزیر امور خارجه کوبا در توییتی نوشت: «در طول تاریخ، ادعای ترویج ارزش‌های آمریکایی در  سیاست خارجی بهانه‌ای برای [توسل به] خشونت جهت دفاع از منافع سرمایه‌داران بزرگ آمریکا از طریق سلطه‌گری و هژمونی بوده است.» 

آمریکا مدتهاست که کوبا را با بهانه های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

چندی قبل نیز یک مقام ارشد دولت کوبا با اشاره به عدم امیدواری به ایجاد تغییر قابل توجه در سیاست‌های آمریکا در سال 2020 گفت که با وضعیت موجود نمی‌توان به بهبود روابط دوجانبه دل بست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا کوبا وزیر خارجه سیاست خارجی هژمونی سلطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901272

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست