Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:49:02 GMT

اجرای طرح جنگل اقتصادی در کشور

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۸۷۹۶

اجرای طرح جنگل اقتصادی در کشور

به گزارش ایرنا حمید پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه اجرای پروژه‌های «جهش تولید» لرستان با اشاره به اینکه بعد از فرمان مقام معظم رهبری و اعلام سال جاری به عنوان سال «جهش تولید»، از دوم فروردین ماه ستادی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شد، اظهار داشت: در این ستاد نمایندگان قوای مختلف حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این ستاد ۲نوع طرح تدوین شده است که شامل طرح‌های ملی و استانی هستند، گفت: خوشبختانه استان لرستان به خاطر عملکرد موفقی که در ستاد اقتصاد مقاومتی داشت، طرح جهش تولید خود را زودتر آماده کرد که در این راستا با کارشناسان ما به تفاهم رسیده‌اند و منابع لازم را ما برای استان در نظر گرفته‌ایم.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه برای لرستان و یک سال، هزار و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یک سوم این اعتبار را دولت پرداخت می‌کند و دو سوم آن را بخش خصوصی و نهادهای مالی تأمین خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۵۶ طرح را حمایت خواهیم کرد و البته همه این حمایت‌ها مشروط بر این است که این پروژه‌ها امسال تمام شوند، افزود: استان‌هایی که بتوانند در این رابطه عملکرد موفق تری داشته باشند منابع بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت و اگر هم در مسیر راه با موانعی روبرو شوند ستاد جهش تولید و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی موظف به رفع آنها است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: به دنبال این هستیم که علاوه بر طرح‌های استانی، طرح‌های ملی نیز در دستور کار قرار گیردتا همه استان‌ها در آن دخیل باشند و سهم لرستان در این رابطه نیز سهم کمی نخواهد بود.

پورمحمدی با بیان اینکه طرح‌های ملی متکی بر شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود تا بهره وری را بالا ببریم و جوانان در عرصه اقتصاد نقش جدی ایفا کنند، بیان کرد: این طرح‌ها در کل جغرافیای کشور در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح «جنگل اقتصادی» به عنوان یک طرح ملی در کشور، افزود: همچنین طرح‌هایی را در حوزه گیاهان دارویی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم از نهادهای عمومی غیر دولتی به ویژه بسیج در شکل دهی، ساماندهی و جلب مشارکت مردم استفاده کنیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: امیدواریم با طرح‌های استانی و ملی پایان سال، یک سال موفق را داشته باشیم، علیرغم سختی‌ها و تلخی‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده و یا محدودیت‌هایی که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده، فرصت جهش تولید برای کشور یک فرصت مغتنم است که باید با همکاری امسال را یک سال پرفروغ برای تولید کشور کنیم.

همچنین وی با اشاره به قلعه «فلک الافلاک» لرستان، اظهار داشت: بر اساس آنچه که استاندار لرستان درخواست کرده بودند و من نیز سال گذشته اعلام کردم، ۱۰۰ درصد اعتبار ساماندهی این قلعه را به استان اختصاص دادیم.

پور محمدی گفت: اکنون این اعتبار در حساب استانداری است، اما اینکه هنوز این جابجایی انجام نشده، موضوعی است که احتمالاً سپاه استان برای ساخت جای جدید زمان بیشتری می خواسته‌اند، بنده نیز خواست مردم استان را به فرمانده کل سپاه تقدیم خواهم کرد و مطمئن هستیم که با باوری که ایشان نسبت به مناطق محروم و همچنین استان دارند، واکنش مثبت به خواست آنها خواهند داشت و امیدواریم هر چه زودتر این کار انجام شود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی به پروژه راه آهن لرستان اظهار داشت: موضوع پروژه‌های راه آهن، در این دولت اولویت اول بود و خیلی از این پروژه‌ها به مرکز استان وصل شدند، محل تأمین منابع راه آهن لرستان در بودجه نبوده و از محل یک تهاتر بود، بنده نیز در جریان این موضوع نبودم اما قولی که نوبخت در این رابطه داده‌اند ۱۰۰ درصد عملیاتی خواهد شد.

پورمحمدی با اشاره به پروژه آزاد راه خرم آباد - بروجرد، بیان داشت: منابع این پروژه تأمین شده تا طرج به اتمام برسد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین با اشاره به پروژه‌های کنترل سیلاب در استان، افزود: در رابطه با تخصیص‌های سیلاب، آنچه که پیش بینی شده بود پرداخت شد، یکی از مهم‌ترین موضوعات که مقداری روی زمین مانده و خارج از توان بودجه بود جاده خرم آباد - پلدختر بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای سرعت در اجرای آن، با بانک سپه توافق کرد که منابع مورد نیاز این پروژه را در اختیار استان قرار دهد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پول بانک سپه و همچنین سود آن را هر سال پرداخت کند.

برچسب‌ها جهش تولید خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید خرم آباد لرستان جهش تولید خرم آباد لرستان معاون سازمان مدیریت و برنامه جهش تولید پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد