Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام والمسلین حبیب الله شعبانی در مراسم رونمایی از کتاب "هما" و گرامیداشت سردار شهید حاج میرزاعلی سُلگی که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، گفت: برای هر انسانی دو نوع کرامت وجود دارد، یکی کرامت الهی که برای رشد و تکامل انسان است و دیگری کرامت اکتسابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه انسان به غیر از کرامت ذاتی و خدادادی که در وجود انسان قرار داده، نیازمند اکتساب کرامت است افزود: انسان برای کسب کرامت، باید حتما در مسیر تربیت انبیاء قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: انسان‌های اهل کرامت مستقل فکر می‌کنند، از شرق و غرب ترسی ندارند و هیچ کسی در عالم را به غیر از خدا ابرقدرت نمی‌دانند.

اواز شهید سُلگی به عنوان یک انسان با کرامت یاد کرد و گفت: این شهید ویژگی‌های زیادی داشتند که می‌توان تعصب به معنای واقعی به ولایت، دغدغه مندی انقلاب و جوانان انقلابی را از مهمترین ویژگی‌های آن نام برد.


نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه تربیت شهدا به عنوان یک انسان با کرامت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است اظهارداشت: انقلاب اسلامی توانست امثال شهید همدانی ها، شهید سُلگی‌ها و دیگر شهدا را تربیت کند و به عالم معرفی کند.
حجت الاسلام والمسلین حبیب الله شعبانی ادامه داد: شهدایی که توانستند قبل از عبور از سیم خاردار دشمن، از سیم خاردار نفس خود عبور کنند و مقابل طلم بایستند.

در این مراسم با حضور مسئولین و خانواده شهید سُلگی از کتاب "هما" خاطرات سرکار خانم هما شالباف زاده، همسر شهید سردار محسن امیدی رونمایی شد.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی کتاب کرامت انسانی شهید س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: رسول خدا (ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود فرمود: این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمی‌رسد (فَقبَّلَ یَدَهُ رَسولُ اللّه (ص) و قالَ هذِهِ یَدٌ لاتَمَسُّهَا النّارُ أبَداً همچنین آن ‌حضرت فرمودند: «بهترین درآمد، از آنِ دستان کارگری است که کارش بی‌آلایش باشد».

وی اشاره به فرارسیدن روز کارگر اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولین ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و توجه به بیمه کارگران است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: مطمئناً بارزترین الگوی جمهوری اسلامی از تعریف معلم تراز، شهید مرتضی مطهری بوده است واینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد.

وی اضافه کرد: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، کم نظیر و در مواردی بی‌نظیر است و می‌تواند بهترین مُعرِّف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: شهد مطهری شهید اسلام شناس، زمان شناس، جریان شناس، دشمن شناس با بصیر بود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته استاد مطهری دشمن شناسی بود که توانست با نگاه تیزبین خود انواع دشمن‌ها و دشمنی‌ها را شناخته و به موقع و با روشی مناسب در برابر آنان قد علم کند. آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید عمدتاً این چهار ویژگی بود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه حجاب با بیان اینکه بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است، عنوان کرد: همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه به قوانین موجود در این موضوع باید عمل شود، یادآور شد: همه مردم باید از مجریان طرح نور حمایت و پشتیبانی نمایند.

کد خبر 6089156

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن