Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@19:03:40 GMT

کاربلد‌ها و اُملت برنارد شاو!

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۹۷۱۷

کاربلد‌ها و اُملت برنارد شاو!

خبرگزاری فارس:  حسین شریعتمداری در یادادشتی نوشت:
۱- «برنارد شاو» نمایشنامه‌نویس برجسته ایرلندی که به شوخ طبعی‌های عالمانه شهرت دارد در محفلی از یک تابلوی نقاشی ایراد گرفته و آن را نقد کرد. نقاشی که تابلو از آثار او بود از نقد برنارد شاو برآشفت و به او گفت: شما که در همه عمرتان حتی یک تابلوی نقاشی هم خلق نکرده‌اید، چگونه به خودتان اجازه می‌دهید تابلوی مرا نقد کنید؟! برنارد شاو در پاسخگفت: من طعم و مزه اُملت را خیلی بهتر از مرغ درک می‌کنم درحالی که در تمام عمرم حتی یک بار هم تخم نگذاشته‌ام!
آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در نشست با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی فرموده‌اند: «کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است، اما برخی افراد
قیاس به نفس می‌کنند و این موضوع را حرفی گزاف می‌پندارند و تصور می‌کنند که، چون خودشان توانایی مدیریتی ندارند، مدیران کشور نیز توانمند نیستند»! درباره اظهارات
جناب جهانگیری گفتنی است؛
۲- همیشه برای درک میزان توانمندی یک مدیر نیازی به برخورداری از دانش مدیریت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلاً وقتی گرانی افسار پاره می‌کند و قیمت کالا و خدمات مورد نیاز مردم همه‌روزه به صورت تصاعدی و جهشی افزایش پیدا می‌کند، ارزش پول ملی به پائین‌ترین سطح خود می‌رسد، قیمت مسکن و اجاره بها چندبرابر می‌شود و نه فقط توده‌های محروم بلکه اقشار متوسط را هم به عزا می‌نشاند، کارخانه‌ها و مراکز تولید تعطیل می‌شوند، میلیارد‌ها دلار ارز بی‌زبان کشور در اوج نیاز به آن با فرمول دلار ۴۲۰۰ تومانی برباد می‌رود، برجامی که قرار بود تحریم‌ها را لغو کند به فاجعه افزایش تحریم‌ها تبدیل می‌شود، بیکاری بیداد می‌کند و... به‌آسانی و بدون کمترین تردیدی می‌توان فهمید که دستکم در این عرصه‌ها، مدیران شایسته و کاربلدی بر سر کار نبوده‌اند. لازم نیست باغدار باشید تا فرق سیب پلاسیده با سیب تازه را بدانید و یا بزّاز باشید تا پارچه پوسیده را از پارچه سالم تشخیص بدهید!
۳- تردیدی نیست که «کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است»، اما این پرسش در میان است که آیا در دولت محترم، همه مدیران و مسئولان از میان افراد توانا و کار‌بلد انتخاب گردیده و به کار گرفته شده‌اند؟! بدیهی است که بسیاری از آن‌ها مدیران شایسته‌ای هستند، اما نمی‌توان انکار کرد که بسیاری دیگر نیز شایسته و کاربلد نیستند و به جای انتخاب بر اساس شایسته‌سالاری با فرمول فامیل‌بازی و روابط حزبی و گروهی در مدیریت‌های بعضاً حساس و سرنوشت‌ساز به کار گرفته شده‌اند!
۴- جناب روحانی، رئیس‌جمهور محترم نیز در همایش استانداران سراسر کشور فرموده‌اند؛ مردم برخی از خدمات دولت را احساس می‌کنند! ولی توضیح نداده‌اند که مثلاً مردم گرانی مسکن و اجاره بها، قیمت‌های افسار گسیخته کالا و خدمات، مرغ و تخم‌مرغ و گوشت و لبنیات و... صد‌ها نمونه دیگر را هم احساس می‌کنند یا نه؟! اگر احساس می‌کنند -که می‌کنند- باید از آقای رئیس‌جمهور پرسید حضرتعالی از کدام خدمت دولت به مردم سخن می‌گویید؟! و به جای پوزش از ملت به خاطر بلایی که دولت شما بر سر آن‌ها آوار کرده است، آدرس خدمات انجام نگرفته را می‌دهید و لابد از ملت انتظار کف و سوت هم دارید؟!
کاش آقایان روحانی و جهانگیری به انبوه وعده‌هایی که به ملت داده و تا‌کنون بر زمین‌مانده و برخی از آن‌ها نیز به عکس خود بدل شده است نیم‌گاهی می‌انداختند و برای مردم توضیح می‌دادند به کدامیک از آن‌ها عمل کرده‌اند که حالا همه را «نابلد» و خود را «کاربلد» معرفی می‌کنند!.

منبع: فردا

کلیدواژه: شریعتمداری برنارد شاو تابلوی نقاشی مسئولان برنارد شاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم‌الهدی، صولت مرتضوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

سید احمد علم الهدی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در ۲ عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

وی اظهار کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده است و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد گفت: عمده مطالبه مردم در شرایط کنونی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه تحقق نمی یابد.

علم الهدی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل داریم. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901407

دیگر خبرها

  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد