Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کردستان با بیان اینکه کشاورزان پیشرو بزرگترین سرمایه بخش کشاورزی استان هستند، گفت: انتقال یافته‌های علمی به مزارع از مهمترین اهداف وزارت جهادکشاورزی برای رونق تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است که در این راستا می‌توان از کشاورزان پیشرو به عنوان مهمترین عامل محرکه تحقق این شعار مهم استفاده کرد.

سپری همچنین بر انجام تحقیقات علمی زیر بخش‌های دام، گیاهان دارویی و گلخانه‌ها از سوی محققان بخش کشاورزی استان از جمله مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم در این زمینه‌ها بر یافته‌های علمی جدید دست پیدا کنیم بدون شک کشاورزی استان سهم بیشتری را اقتصاد استان خواهد داشت.

بخش کشاورزی کردستان ۱۲۶ طرح علمی در دست اجرا دارد

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: هم اکنون ۴۱ محقق این مرکز طرح تحقیقاتی در حال اجرا دارند که ۹۰ درصد آن را پروژه‌های ملی تشکیل داده است.

محمدحسین سدری یادآور شد: ۷۶ مورد از این تحقیقات در بخش زراعت و باغبانی، ۲۱ مورد جنگل‌ها و مراتع، ۱۸ مورد دام و دامپزشکی، هشت مورد حفاظت خاک و سه مورد اقتصاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه یافته‌های تحقیقاتی عامل مهمی در تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی است، گفت: به منظور انتقال این یافته‌ها به مزارع اجرای طرح یاوران تولید در دستورکار این مرکز قرار گرفته است.

سدری اضافه کرد: طرح یاوران تولید به منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اعضاء هیئت علمی و محققان موسسات مراکز تحقیقاتی از اردیبهشت امسال برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان جهادکشاورزی کردستان جهش تولید بخش کشاورزی یافته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال