Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهارداشت: برخی محصولات زراعی با مدیریت تاریخ کشت٬ امکان مقابله با خشکی را دارند که چغندرقند یکی از این محصولات است.

تشکری افزود: با تغییر کشت چغندرقند از بهاره به پاییزه می‌توان مصرف آب را تا ۵۰ درصد کاهش داد و درخصوص محصولات پنبه و ذرت نیز امکان استفاده از ارقام بذر زودرس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که استفاده از بذر اصلاح شده نیز یکی از ضرورت‌های موجود در این بخش است، عنوان کرد: در استان فقط ۲۵ درصد از بذر اصلاح شده گندم و جو استفاده می‌شود که این خود جای بازنگری و دقت دارد.

تشکری با اشاره به این که زراعت دیم اتکای کامل به نزولات جوی دارد، گفت: باید کشاورزی دیم‌کاری فعلی استان به دیم‌کاری علمی تبدیل شود تا عملکرد قابل قبولی در برداشت محصول وجود داشته باشد که مهم‌ترین بحث آن، حفظ رطوبت خاک و حذف عملیات شخم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: در شرایط خشکسالی و تنگنا‌های معیشت اقتصادی٬ اتخاذ رویکرد کشاورزی حفاظتی با تاکید بر حفظ مواد آلی در سطح خاک بسیار ضروری و موثر است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود