Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان از ارائه ایده بررسی مشکلات بین خبرنگار و دستگاه اجرایی در شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان استقبال کرد.

 سعید متقی در همایش شورای اطلاع رسانی استانها با حضور ویدئو کنفرانسی معاون سیاسی وزیر کشور و معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: ایده طرح موضوع و بررسی مشکلات احتمالی بین خبرنگار و مدیر دستگاه اجرایی در شورای اطلاع رسانی استان و قبل از طرح شکایت در دستگاه قضا، پیشنهاد بسیار خوب و ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به الزام دستگاه‌ها به مفاد این پیشنهاد خاطرنشان کرد: این مصوبه را تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان باید مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان  با اشاره به ارتباط خوب مسوولان و رسانه‌ها در استان تصریح کرد: خوشبختانه تعامل و همکاری خبرنگاران با مسئولان در این استان بسیار مطلوب است.

متقی بر ضرورت توجه بیشتر به فرهنگ گفت‌وگو تاکید و خاطرنشان کرد: حساسیت‌ها و چالش های خبری چندانی در بخش‌های مختلف در این استان وجود ندارد و بسیاری از سوء برداشت‌ها و اختلاف ها با گفت‌و گوها به صورت مسالمت آمیز برطرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، شورای اطلاع رسانی استان سمنان عصر روز گذشته و در آخرین جلسه خود مصوب کرد که هرگونه شکایت از خبرنگاران و رسانه‌ها از سوی مدیران در استان، مستلزوم این است که پیش از طرح شکایت در شورای اطلاع رسانی استان سمنان مطرح و تصویب شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان در همین ارتباط گفت :بر مبنای مصوبه شورای اطلاع رسانی استان از این پس، شکایت مدیران دستگاه‌های اجرایی از خبرنگاران و رسانه‌ها پس از طرح در این شورا امکان‌پذیر است. براساس این مصوبه: پس از ایجاد اختلاف بین یک مدیر و یا یک دستگاه اجرایی با خبرنگار یا یک رسانه در استان، در صورتی که موضوع از طریق درج جوابیه یا تکذیبیه رفع نشد مدیر دستگاه اجرایی در گام اول پیش از شکایت قضایی موضوع را در شورای اطلاع رسانی استان سمنان مطرح و این شورا در خصوص شکایت و عدم شکایت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شکایت از رسانه ها سمنان شورای اطلاع رسانی استان سمنان شورای اطلاع رسانی دستگاه اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم