Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد حاج جباری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه برای ترم تابستان، برنامه هایی را برای چگونگی در اختیار گذاشتن خوابگاه به دانشجویان پیش بینی کرده ایم، اظهار کرد: در گام نخست، باید خوابگاه ها تخلیه شوند. چرا که تا این امر محقق نشود، طبیعتا تحویل اتاق ها به سایرین، مشکلات و حاشیه هایی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشجویی دانشگاه بهشتی ادامه داد: به منظور تخلیه خوابگاه ها، مراتب اطلاع رسانی از سوی دانشگاه به دانشجویان نیز اعلام شده است که پیش بینی می کنیم طبق روال معمول، تخلیه خوابگاه،  تا ۳-۴ روز پس از پایان امتحانات به طول بیانجامد. 

حاج جباری اظهار داشت: در همین ایام، همزمان آن دسته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در ترم تابستان قصد دفاع دارند، احتمالا باید پروپوزال های تحقیقاتی و آموزشی ارائه بدهند و یا اینکه امتحان جامع در پیش دارند، باید درخواستهایشان را روی سیستم دانشگاه ثبت کنند و ما پس از بررسی های لازم و در نظر گرفتن ظرفیت هایی که با تخلیه اتاق ها ایجاد می شود، خوابگاه را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اولویت تخصیص خوابگاه با دانشجویانی است که در آستانه فارغ التحصیلی هستند، گفت: باید ببینیم چه تعداد فارغ التحصیل می شوند و چه تعداد درخواست خوابگاه دارند تا در ادامه بر اساس آن بتوانیم برای ترم آینده (مهر ماه) برنامه ریزی کنیم.

حاج جباری افزود: در این میان آنچه مسلم است، توجه ویژه ما به رعایت فاصله گذاری ها و بهره برداری از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاهی خواهد بود. از طرفی همچنان منتظریم تا ظرفیت های خالی خوابگاه ها مشخص شود و سپس هماهنگ با برنامه های آموزشی که چه بسا ممکن است بصورت ترکیبی؛ هم غیر حضوری و هم حضوری باشد، ضمن لحاظ کردن برخی اولویتها، برای مهرماه برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: البته برای ترم تابستان نیز، استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاهی در دستور کار قرار دارد. به این منظور پیش بینی کرده ایم فقط یک طبقه از تختهای ۲ طبقه به دانشجویان اختصاص پیدا کند که با این اقدام، عملا اتاق های ما که غالبا ۴ نفره است، در اختیار فقط ۲ نفر دانشجو با اولویت تحصیلات تکمیلی و یا دروس علمی و آزمایشگاهی، قرار خواهد گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی همچنین با تاکید بر این که اولویت اصلی دانشگاه، حفظ سلامتی جامعه دانشگاهی؛  اعم از دانشجو، استاد و کارمندان است، گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا در کشور، هر چند تعدادی از کارکنان و حتی اعضای هیات علمی به این بیماری مبتلا شدند(حدودا ۷-۸ نفر)، با این وجود اما خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشتیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، براساس گزارش منابع آمریکایی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088821

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • دانشگاه پادگان نیست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه