Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور دستور آغاز بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک را صادر کرد. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در این مراسم دستور افتتاح مجتمع پتروشیمی میاندوآب با ظرفیت تولید 140 هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال با هزینه 140 میلیون دلار و بهره برداری رسمی از پروژه تولید 190 هزار لیتر محصول نرمال هگزان در روز در پالایشگاه شازند اراک از محل استفاده از ظرفیت های خالی بخش تفکیک در دو واحد ایزومریزاسیون و اکتانایزر و تغییرات در خط را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تولید نرمال هگزان در پالایشگاه شازند اراک منافعی در حدود 45 میلیون دلار در سال خواهد داشت و همچنین افزایش تولید حداقل 500 هزار لیتر بنزین در روز و کاهش الفین جهت افزایش کیفیت بنزین تولیدی و صرفه جویی 11 میلیون دلاری در هزینه سرمایه گذاری اولیه در احداث واحد مشابه را داراست.

رئیس جمهور همچنین دستور آغاز رسمی عملیات احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک و پایانه صادراتی سواحل مکران به منظور انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به پایانه جاسک و احداث مخازن ذخیره سازی برای 10 میلیون بشکه نفت خام را که باعث توسعه سواحل مکران و صادرات نفت خام از طریق لوله گذاری و ایجاد پایانه دوم صادرات در جاسک می شود، صادر کرد.

این خط لوله از منطقه گوره در استان بوشهر در ارتفاع 5 متر از سطح دریا شروع شده و پس از گذر از ارتفاعات جنوبی استان فارس از شمال استان هرمزگان و بندرعباس پس از عبور از شهرستان های میناب و سیریک در نهایت به محدوده کوه مبارک در شرق تنگه هرمز در ارتفاع 4 متر از دریا منتهی می شود.

به گفته وزیر نفت برای اجرای این طرح اولین بار شرکت‌های تولیدی داخلی ورق‌های فولادی خاص، پمپ‌های عظیم و پیشرفته مورد نیاز پنج تلمبه‌خانه این خط که پیش از این در داخل کشور توان ساخت آنها وجود نداشت و مخازن ذخیره سازی و تجهیزات بندرگاهی آن را طرحی و ساخته‌اند.

برای اجرای این طرح 2 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده است و با آغاز اجرای این طرح و بهره برداری از پتروشیمی میاندوآب جمعا برای چهار هزار و 460 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود

تین نیوز

شرکت کل راه آهن عراق موعد آغاز اجرای پروژه جاده توسعه را اوایل سال 2025 اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از الصباح، یونس خالد الکعبی، مدیرکل این شرکت گفت که پروژه جاده توسعه، پروژه ای بزرگ و عظیم است و بیش از 66 درصد از طراحی های راه آهن و 50 درصد از طراحی های مسیر زمینی آن انجام شده است.

وی افزود که بررسی خاک حدود هزار کیلومتر با میزان انجام کار 89 درصد در مناطق شمال بغداد تا مرزها و 85 درصد از جنوب بغداد تا فاو انجام شده است.

الکعبی به موافقت 7 استان که آخرین آن صلاح الدین بود با مسیر عبور جاده توسعه اشاره کرد و گفت که تنها موافقت بصره، کربلا و دهوک باقی مانده است.

مدیرکل شرکت راه آهن عراق گفت که در نشست های آتی با ترکیه، مسائل فنی که بسیار شده، مطرح خواهد شد و این مسائل به تفاهمات و توافق بر سر همه جزئیات با پیشرفت کار در این پروژه نیاز دارد.

پروژه جاده توسعه که اواخر ماه مه گذشته توسط محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اعلام شد، شامل مسیری زمینی و ریلی از عراق به ترکیه و بنادر آن است.

این مسیر از بندر فاو در بصره آغاز می شود و برنامه ریزی شده تا متشکل از یک جاده و راه آهن به طول یک هزار و 200 کیلومتر داخل خاک عراق و اتصال آن به شبکه ریلی ترکیه است.

بودجه این پروژه حدود 17 میلیارد دلار برآورد شده و در 3 مرحله اجرا می شود. مرحله نخست سال 2028 مرحله دوم سال 2033 و مرحله پایانی نیز سال 2050 تکمیل می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر