Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین میرشکاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : هر جا دستگاهی از نظرات کارشناسی استقبال نکرد یا موضوع را به کارشناسان خاصی ارجاع داد باید به دنبال رد پایی از فساد و تبانی گشت ، مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس به شدت با این پدیده برخورد می کند ، ما معتقدیم موضوع کارشناسی باید شفاف و در فضایی کاملا روشن به صورت غیر سفارشی و آشکار به کارشناسان واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس ادامه داد:  این مرکز ۵۳۰ کارشناس رسمی دارد و با برگزاری آزمون و پذیرش جدید تا شهریور ماه امسال شمار کارشناسان را به یک هزار نفر می رساند ، وجود یک هزار کارشناس رسمی دادگستری دراستان فارس ظرفیتی برای قانونمند شدن بیشتر و بهتر ارزیابی ها است ، این ظرفیت می تواند مانع از بروز نظرات غیر کارشناسی و غیر حرفه ای در بسیاری از موارد باشد.

میرشکاری در ادامه با بیان اینکه همه موارد نیاز به نظر کارشناسی باید به مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس ارجاع داده شود گفت: این مرکز بدون در نظر گرفتن سفارش کار برای کارشناسی خاص تقاضاهای کارشناسی را به صورت بی نام و عادلانه بین افراد کارشناس توزیع می کند ، با این رویکرد می توان امید داشت که فعالیت ها در محیطی کاملا شفاف و به دور از تبانی و مفسده انجام گیرد.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس خاطر نشان کرد: از جمله مواردی که محدودیت استفاده از نظرات کارشناسان رسمی در شهرستان های این استان ایجاد کرده ، تجمع کارشناسان در شیراز و خلاء وجود کارشناس رسمی در برخی از شهرستان ها است ، از این رو در پذیرش های جدید به اقامت کارشناس در شهرستان ها و مناطق محروم بیشتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه آزمون پذیرش کارشناس شهریور ماه امسال در ۲۷ رشته تخصصی برگزار می شود گفت: برخی از رشته های جدید مانند موضوع فضای مجازی ، بانکداری و تخصص هایی که نیاز به کارشناس خبره دارد نیز در پذیرش های جدید مورد توجه قرار گرفته است.

میرشکاری خاطر نشان کرد : کارشناسی باید شغل اصلی افراد باشد ، کارشناسانی که به این شغل به عنوان شغل دوم می نگرند نمیتوانند در ارائه نظر و دیدگاه کارشناسی چندان موثر واقع شوند ، در پذیرش های جدید به این موضوع هم بسیار توجه شده است.

بر اساس ماده ۲۱ اساسنامه مصوب هیات مدیره مناطق مرکز کارشناسان رسمی دادگستری، هیئت مدیره هر منطقه از بین خود یک نفر رئیس، یک نفر نائب رئیس،‌ یک نفر دبیر و یک نفر خزانه‌دار و مسئول امور مالی را انتخاب می‌کند.

 رئیس هیئت مدیره منطقه به انتخاب اکثریت اعضای هیئت خواهد بود و حکم آن به وسیله رئیس مرکز، پس از تأیید رئیس کل دادگستری استان، محل، منطقه و تصویب هیئت اجرائی صادر می‌شود.

 مرکز کارشناسان رسمی استان فارس دارای  بیش از ۵۰۰  کارشناس رسمی در ۵۶ رشته است که از سال ۱۳۸۶ شروع به فعالیت کرده و امروز به عنوان یکی از بازوهای اصلی بدنه کارشناسی رسمی دادگستری محسوب می‌شود.

این مرکز با دیدگاه خدمت‌رسانی ، حمایت از حقوق عامه، شاکله خود را بنا کرده و امروزه این افتخار را دارد علاوه بر انجام امور محوله قضایی در تمام سازمان‌ها و ادارات اعم از دولتی و خصوصی فعالیت خودرا در جهت تعامل فی ما بین ادامه دهد.

برچسب‌ها مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری فارس مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری فارس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس کارشناس رسمی یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام تیم استقلال به تیم «استقلال خلیج فارس» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالعلی علی عسکری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، اظهار کرد: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی افزود: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

کد خبر 749136

دیگر خبرها

  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود