Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از روسیا الیوم «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا شروط کشورش را برای حمایت از دولت لبنان و کمک به آن در حل بحران اقتصادی که به دنبال تحریم‌های ایالات متحده در این کشور ایجاد شده تعیین کرد.

دور شدن و کناره‌گیری دولت لبنان از حزب‌الله مهم‌ترین شرط آمریکا برای کمک اقتصادی به این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو اعلام کرد که شروط ما کاملا واضح و روشن بوده و آن اجرای اصلاحات واقعی در لبنان و عمل به روشی است که حزب‌الله جایی در آن داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با روزنامه‌نگارات اظهار داشت که اگر دولت لبنان آمادگی خود را برای اجرای چنین اقداماتی اعلام کند٬ ایالات متحده برای احیای دوباره اقتصاد آن کمک خواهد کرد.

پیش از این «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌‌الله لبنان٬ اعلام کرده بود که آمریکا با تحمیل یک محاصره خفه‌کننده و غیرعلنی بر اقتصاد لبنان موجب ایجاد یک بحران عظیم نقدینگی در این کشور و در نهایت افزایش نرخ دلار به بالاتر از قیمت واقعی آن به ویژه در سه ماه گذشته شده است.

روز گذشته همچنین «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در سخنانی در نشست اضطراری با حضوران رهبران جنبش امل درباره تحولات اقتصادی و سیاسی اخیر لبنان در واکنش به نوسانات شدید بازار ارز این کشور تاکید کرد که فروپاشی نرخ لیره لبنان در برابر دلار موجب ایجاد یک حالت اضطراری مالی برای کشور و دولت و بانک مرکزی و همه بانک‌ها شده و نیاز به بررسی جدی دارد.

وی درباره قانون آمریکایی موسوم به قیصر گفت موضع اصولی ما، موضع همپیمانی وفادار در برابر هر کسی است که در کنار لبنان و مقاومت ایستاده است و این موضعی عزتمندانه است.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه این نشست افزود که باید با طرف‌هایی که به دنبال اسوءاستفاده از شرایط اضطراری کشور بوده و با فتنه‌انگیزی نمادها و مقدسات اسلامی و مسیحی را مورد هدف قرار می‌دهند برخورد جدی کرد. بری ادامه داد که همچنین در کنار اصلاحات حمایت از امنیت مردم و آزادی بیان و نیز امنیت ملی و صلح داخلی یک مسئولیت ملی و قانونی و اخلاقی است.

نبیه بری در خصوص امور مالی و اقتصادی لبنان و چشم‌اندازهای مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول اظهار داشت: این فکر که صندوق بین‌المللی پول یا هر کشور و طرف خارجی دیگر٬ بدون اینکه خودمان اقدام به اصلاحات کنیم٬ به ما کمک می‌کنند کاملا اشتباه است٬ جهان و جامعه بین‌المللی لبنان را یک چاه بدون انتها می‌داند که قبل از بستن آن هیچ کمکی به ما نمی کنند.

رئیس پارلمان لبنان در زمینه امور معیشتی مردم این کشور تاکید کرد که در حال حاضر وضعیت مالی دولت و معیشت مردم به هیچ وجه نمی‌تواند تبدیل به میدان تجربه و نظریه‌های برخی مشاوران داخلی و خارجی شود.

نبیه بری در ادامه سخنرانی خود در خصوص فشارهایی که به دنبال تحولات اخیر منطقه به ویژه طرح های آمریکایی موسوم به معامله قرن علیه فلسطین و قانون قیصر ضد سوریه٬ متوجه لبنان است خاطرنشان کرد که ما امروز در شرایطی به سر می بریم که مشابه شرایط سال 1982 میلادی است که می خواستند لبنان را تسلیم کرده و با سلاحهای مختلف مورد تجاوز قرار داده و اشغال کنند که برای رهایی از این شرایط نیاز به همکاری نیروهای سیاسی و اتحاد ملی است.

نبیه بری در پایان سخنان خود هشدار داد که شرایط جغرافیایی لبنان به گونه‌ای است که در معرض انواع فتنه دشمن قرار گرفته که هدف آن سیطره بر ثروت‌های نفتی و گازی این منطقه و در نهایت اجرای معامله قرن و حذف مسئله فلسطین و تبدیل کردن خاورمیانه به مناطق صهیونیستی و نهادهای نژادپرستانه است.

منبع: الف

کلیدواژه: نبیه بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید هدایت عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها، گفت: فعال شدن بازارچه‌ها به ویژه بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی مشوق‌های اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه ذکر کرد و گفت: زیرساخت‌ها بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

هدایت بیان داشت: فعال شدن بازارچه فراهم کننده رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

وی گفت: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است و می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان بسترساز رشد اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در راستا مجموعه وزارت کشور همه تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 6088137

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است