Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نتایج بررسی‌های اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا، اکثریت مردم اروپا بر این باورند که اتحادیه اروپا واکنش ضعیفی به بحران «کووید-19» داشته و به مسئولیت‌های خود در این دوران عمل نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق نتایج نظرسنجی اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا از ۱۱ هزار نفر از مردم ۹ کشور اروپایی بلغارستان، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، پرتغال، اسپانیا و سوئد، ناامیدی عمیقی در میان شهروندان اتحادیه اروپا از نوع واکنش اتحادیه اروپا به شیوع ویروس کرونا و همچنین مدیریت دولت‌های خود در کنترل آن به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، بنا بر نتایج نظرسنجی‌ این اندیشکده که در ماه آوریل (اردیبهشت ماه) انجام گرفته است، اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در تمامی کشور‌های مذکور تصریح کردند که اتحادیه اروپا واکنش ضعیفی به بحران «کووید-۱۹» داشت و ۴۶ درصد از تمامی این افراد می‌گفتند که اتحادیه اروپا به مسئولیت‌های خود در دوران همه‌گیری کرونا عمل نکرد.

طبق این نظرسنجی، تقریباً دو سوم از مردم ایتالیا و ۶۱ درصد از مردم فرانسه تصریح کردند که اتحادیه اروپا درمقابل شهروندانشان در مسئله کرونا کوتاهی و قصور کردند.

اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از کشور ایتالیا، اسپانیا و فرانسه در پاسخ به این سؤال که «آیا نگرش شما به اتحادیه اروپا بدتر شده است؟» پاسخ «آری» دادند و تنها چهار درصد از ایتالیایی‌ها و آلمان‌ها، از اتحادیه اروپا بعنوان «بزرگترین همپیمان» خود در دوران بحران کرونا یاد کردند و اکثریت مشارکت‌کنندگان در هردو گروه گزینه «هیچ‌کس» در دوران بحران کرونا یاور ما نبود را برگزیدند.

نویسندگان این گزارش، این حجم از ناامیدی مردم اروپا از اتحادیه اروپا را «نگران‌کننده» توصیف کردند.

نتایج این بررسی‌ها همچنین نشان داد که ۶۳ درصد از افرادی که در این نظرسنجی‌ها شرکت کردند، تأکید داشتند که شیوع کرونا در حقیقت لزوم اقدام منسجم دولت‌های اتحادیه اروپا را آشکار کرد.

بر اساس این گزارش، ۶۱ درصد از مردم فرانسه تأکید داشتند که عملکرد دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دوران شیوع کرونا ضعیف بود و ۵۴ درصد از مردم اسپانیا از عملکرد دولت «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا در دوران کرونا ناراضی بودند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون دستکم ۹ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۹۹۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان ۴۸۲ هزار و ۸۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بریتانیا با ۳۰۸ هزار و ۳۳۷ مورد ابتلا و ۴۳ هزار و ۱۶۵ مورد فوتی، بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کووید-۱۹ و قربانیان این ویروس را در بین کشورهای اروپایی دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پارلمان اروپا اتحادیه اروپا کووید 19 ناامیدی نظرسنجی اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند