Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌الاسلام سیدشاکر موسوی  روز پنجشنبه در دیدار با فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی وظیفه‌ای همگانی بوده و دادگستری شهرستان نیز در این زمینه عزم و اراده‌ای جدی دارد.
وی  با تاکید بر اهمیت مشارکت و همکاری مردم در این زمینه بیان کرد: میراث فرهنگی متعلق به همه است و انتظار می‌رود مردم نیز برای حفاظت و حراست از آنها مشارکت لازم را داشته باشند چرا که مشارکت مردم نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صابر افضل‌نیا فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل هم در این دیدار با اشاره به نظارت‌ و بازرسی‌ها از محوطه‌ها و مکان‌های تاریخی در سطح استان عنوان کرد: این بازرسی‌های به صورت مداوم توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام می‌شود تا در صورت مشاهده تخلف برخوردهای قانونی لازم انجام شود.
او با قدردانی از همکاری و همت رییس دادگستری بیله‌سوار در زمینه مقابله با حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی و آثار تاریخی و باستانی افزود:‌ انتظار می‌رود این مشارکت بیش از گذشته تقویت شود که در این حوزه آماده همکاری‌های لازم هستیم.
فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل با تاکید بر مشارکت مردم در حفاظت و حراست از میراث فرهنگی گفت:‌ انتظار می‌رود مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک از سوی سودجویان و حفاران غیرمجاز مراتب را گزارش دهند تا رسیدگی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

برچسب‌ها استان اردبیل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است. وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است. فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه در ایام نوروز و فروردین ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می شود. وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد. تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است. وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان