Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:39:15 GMT

پیشنهاد 1404 برای برگزاری دومین کنگره شهدا گیلان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۳۳۰۳

پیشنهاد 1404 برای برگزاری دومین کنگره شهدا گیلان

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدا گفت: اگر تصمیم به برگزاری دومین کنگره شهدای استان گیلان است با توجه به وضعیت فعلی جامعه، سال ۱۴۰۴ زمان مناسبی برای برگزاری این امر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم رونمایی از نماهنگ "بهار" به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر امروز در سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی و به همت مرکز هنری سپاه قدس گیلان تهیه و برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه قدس گیلان در این مراسم با بیان اینکه حفظ ارزش ها در جامعه امروز نیازمند تلاش مضاعفی است، اظهار کرد: از امروز جهت جلب حمایت نمایندگان از اقدامات کنگره شهدا، برای دعوت آن نمایندگان و همکاری، نامه ها را با نام شهیدشان به آنان اعلام و اطلاع می دهیم.

سردار محمد عبدالله‌پور با اشاره به برگزاری مراسم شهید مداف حرم گفت: با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم شهید خوش سیرت جمعه ۶ تیر از شبکه باران به صورت زنده از مزار شهید خوش سیرت برگزار و پخش می شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مسئله شهادت امروز مظلوم مانده که البته این نباید به پای بی توجهی جامعه به شهدا گذاشته شود، اظهار کرد: استان گیلان ویژگی های خاصی در دوران دفاع مقدس داشته و رزمندگان استان در تمام محورهای عملیاتی حضور موثر داشتند.

احمد دنیامالی با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدا گفت: اگر تصمیم به برگزاری دومین کنگره شهدای استان گیلان است با توجه به وضعیت فعلی جامعه، سال ۱۴۰۴ زمان مناسبی برای برگزاری این امر است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کنگره اول شهدای گیلان از لحاظ امکانات با کمبودهایی مواجه بود اما از نظر محتوایی بسیار غنی بود، اظهار کرد: باید تلاش شود تا برگزاری یادواره های شهدا در مناطق روستایی تقویت شود.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه در قانون یک ردیف بودجه برای کمک به برگزاری کنگره شهدا وجود دارد و امکان ایجاد ردیف بودجه‌ای برای یک استان وجود ندارد، گفت: باید از بودجه‌های ملی و برخی اعتبارات استانی برای اجرای قوی کنگره دوم شهدای گیلان استفاده شود‌.

وی با تاکید بر پاسداشت یاد و خاطره شهدا افزود: باید از تمامی راهکارها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده استفاده کنیم.

نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه برای حفظ فرهنگ شهادت تلاش کنند، اظهار کرد: امروز اقتدار، امنیت و عزت کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه زنده نگه داشتن نام و یاد شهید در واقع زنده نگه داشتن مکتب و راه سیدالشهدا است، گفت: برگزاری کنگره های شهدا نباید صرفا از روی رفع تکلیف باشد و ما نمایندگان مجلس با تمام وجود پای آرمان شهدا ایستاده ایم.

نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز خانواده های شهدا به گردن تمام مردم و مسؤولان حق بزرگی دارند‌، اظهار کرد: وجود حاکمیت الهی در جامعه ما و همچنین وجود قدرت بسیج کنندگی در انقلاب از برکت خون شهدا است‌.

سید علی آقازاده با بیان اینکه شهدای مدیرانی بسیار توانمند و بصیر بودند و میدانستند که چگونه باید از دستاوردهای انقلاب دفاع کنند، افزود: رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس بدون هیچگونه چشم داشتی و به صورت گمنام در محورهای مختلف حضور داشتند اما نقش آن بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه شیوه زندگی و مدیریت شهدا میتواند الگوی مناسبی برای آیندگان باشد، افزود: امروز کمبود مدیر انقلابی در جامعه ما احساس می‌شود و مردم طعم شیرین خدمت و مدیریت جهادی را احساس نمی کنند. 

در حال بروزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس رشت گیلان مجلس شورای اسلامی نیز برگزاری دومین کنگره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد صبح پنجشنبه در شهر دوگنبدان برگزار می‌شود.

۱۷ اجلاسیه تا مهر ماه ۱۴٠۳ در قالب کنگره ملی شهدای استان دیده شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای بیش از ۳۵ هزار عنوان برنامه در دومین کنگره ملی شهدای این استان پیش بینی شده است.

سردار مصطفی مثنوی افزود: بیشتر فضای استان متأثر از کنگره ملی شهدای استان خواهد بود.

وی ابراز داشت: با همکاری خوب رسانه‌ها و کمیته‌های مختلف فرصت مناسبی برای اجرای هر چه بهتر برگزاری دومین کنگره شهدای استان فراهم شده است.

مثنوی تصریح کرد: ۳۱ کمیته و کارگروه هر ۴۵ روز یک بار با تشکیل نشست‌ها برنامه‌های اجرا شده را تشریح خواهد کرد.

مثنوی برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره سرود، توزیع ۲ هزار جهیزیه، تألیف ۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری را از مهمترین برنامه‌های کمیته‌ها در کنگره ملی شهدا اعلام کرد.

مثنوی برگزاری کنگره را فرصتی برای تبلیغ آرمان‌های شهدا و معرفی ظرفیت‌های ۴۵ ساله انقلاب اسلامی دانست و گفت: بانک اطلاعاتی خوبی از ۲ هزار شهید استان تهیه شده است.

جانشین فرماندهی سپاه فتح، عملکرد کمیته‌ها و همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در ایجاد هماهنگی کنگره ملی سرداران و ۲ هزار شهید استان امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون باید برای برگزاری آبرومندانه این رویداد مهم و فرهنگی بسیج شود.

مثنوی تصریح کرد: کنگره نهایی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ با شرکت مقام‌های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح گفت: نصب تندیس شهدای ارتش در شهر دوگنبدان به عنوان میزبان اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در استان، فضاسازی اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه، تحویل تابلو فرش منقش تمثال شهدا به خانواده شهدای استان از سوی دبیرخانه کنگره شهدا از آخرین اقدامات آماده سازی برای برگزاری این رویداد فرهنگی است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار جانباز، ۳۱۶ آزاده، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.

کد خبر 6088207

دیگر خبرها

  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان