Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه و در راستای تحقق هوشمند سازی پلیس و تحقق حقوق شهروندی، سامانه ارتباط الکترونیکی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان هرمزگان به شعبات دادگستری از طریق سامانه رخداد انتظامی و اتصال به سامانه قوه قضائیه (سخا) اجرایی و عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سامانه که به زودی در سطح ناجا اجرایی می‌شود کلیه مکاتبات اداری و دستورات قضائی، شکوائیه‌ها و نامه پزشکی قانونی به صورت الکترونیکی از دستگاه قضائی به کلانتری ارجاع و پس از تشکیل پرونده و انجام اقدامات لازم، پرونده از طریق این سامانه جهت ارائه خدمات قضائی به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

سردار جعفری ضمن تاکید بر رسیدگی به امورات مراجعان به مراجع قضائی و انتظامی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایجاد سامانه الکترونیکی بین کلانتری‌ها و دادسرا را در کیفی سازی خدمات انتظامی و قضائی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها امری ضروری دانست.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: کاهش زمان رسیدگی به امورات پرونده و اجرای صحیح دستورات قضائی، رعایت حقوق شهروندی، کاهش هزینه، مدیریت زمان برای مردم با توجه به الکترونیک شدن فرایند کار، صیانت از کارکنان، کاهش نیروی کار و استفاده از نیروها در مأموریت‌های دیگر، اطمینان بخشی به مردم و امکان پذیر بودن اطلاع از آخرین وضعیت اقدامات و فرایند پرونده توسط مردم از مزایای اجرای طرح ارتباط الکترونیک با قوه قضائیه به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: این سامانه خرداد ماه بصورت آزمایشی در سطح استان مورد استفاده قرار گرفت و در مجموع ۴ هزار و ۸۸۳ مورد مکاتبه در این سامانه انجام شده است که این اهتمام مورد تقدیر مسئولان دستگاه قضائی استان قرار گرفت.

کد خبر 4958238

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا جعفری نیروی انتظامی هرمزگان دادگستری هرمزگان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری

رئیس کل دادگستری استان مازندران از بررسی ۵۳ فقره پرونده در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی این استان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ملاقات مردمی در این هفته با حضور مسئولان قضائی اظهار کرد: در این ملاقات و دیدار مردمی ۵۳ مورد از پرونده متقاضیان در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید مورد بررسی و پاسخ داده شد.

وی افزود: این پرونده‌ها در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضائی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مدنظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی با تاکید بر اینکه این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصاً وارد میدان شده است و این موضوع افزایش رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه را به همراه دارد.

کد خبر 749716

دیگر خبرها

  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...