Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در کنار عرصه های تولید تاکید کرد.

 

به گزارش پول نیوز  کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز از سفر خود به استان کرمان، در بازدید از گلستان های گل محمدی شهرستان بردسیر و خط سوم کارخانه گلاب گیری گلاب زهرا، اظهار کرد: یکی از آرزوهای بخش کشاورزی، حضور زنجیره و صنایع تبدیلی کشاورزی در کنار عرصه های تولید است که در این واحد تولیدی تحقق پیدا کرده و هنوز هم بخش های دیگری در حال توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این که در این واحد علاوه بر گلاب، محصولات دیگری هم تولید می شود که ارزش افزوده کار را بالاتر می برد، تصریح کرد: این کار از انواع کشاورزی قراردادی است که می تواند برای هم کشاورز و صنایع تبدیلی یک موفقیت بزرگ باشد.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای حمایت از کسانی که بخواهند در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنند، آمادگی کامل داریم و اگر چنانچه نیاز به تسهیلات داشته باشند، تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

خاوازی گفت: تولید محصولات کشاورزی در قالب زنجیره از سوی تشکل ها به مراتب مطلوب تر بوده و ما حمایت بیشتری از آنها خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، خط سوم گلاب زهرا در روستای جغدری بخش لا له زار با تعداد ۱۰ دیگ تقطیر یا گلاب گیری یک تنی اول، ۲ عدددستگاه تقطیر دوم و همچنین یک دیگ بخار ۱۰ تنی نصب و راه اندازی شده است.


با توسعه کارخانه گلاب زهرا از محل تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش ، ظرفیت فرآوری گل محمدی کارخانه مذکور از ۴۰ تن به ۹۰ تن در روز افزایش یافته است.


میزان اشتغال این واحد ۳۰ نفر دائم و ۱۳۳۰۰ نفر روز کارگر به طور غیر مستقیم در یک دوره گل چینی است.


گفتنی است، سطح زیر کشت گلستان های گل محمدی در استان کرمان بالغ بر ۴۳۰۰ هکتار با تولید ۸۰۰۰ تن بوده و شهرستان بردسیر با مساحت بالغ بر ۳۲۰۰ هکتار رتبه اول را در بین شهرستان ها به خود اختصاص داده است.

اشتغال جهت برداشت محصول گل محمدی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر روز است که از اوسط اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط تیرماه برداشت محصول ادامه دارد. محصول برداشت شده در ۸ واحدهای صنعتی و ۷ واحد نیمه صنعتی و حدود ۳۵ واحد سنتی در استان فرآوری شده و بخشی از فرآورده اصلی یعنی گلاب و اسانس تولیدی به استان های دیگر عرضه می شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی گلاب پول نیوز سرمایه گذاری گلاب گیری صنایع تبدیلی بخش کشاورزی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد