Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پروژه تبدیل دیم‌زارهای کم‌بازده در مراتع استان، اظهار داشت: هم‌ اکنون پروژه  تبدیل دیم‌زارهای کم بازده در حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستانهای کوهرنگ، فارسان و شهرکرد اجرا شده است.

به گزارش روز پنجشنبه از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، عزت سلیمانی اظهار داشت: این پروژه در زمین‌های اختلافی بین دولت و مردم که بیشتر با گندم و جو به صورت دیم زیر کشت می‌روند، اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشت گندم و جو در اراضی ملی خلاف قانون است، افزود:در این پروژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با شناسایی اراضی کم بازده و تعامل با بهره‌برداران، این اراضی را به کشت بذور علوفه‌ای مانند قره یونجه، اسپرس، جاشیر و کلوس اختصاص می‌دهد.

کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پروژه تبدیل دیم‌زارهای کم بازده یکی از عملیات احیایی و اصلاحی مراتع است که با هدف بهبود درآمد و معیشت جوامع محلی، ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از رواناب و فرسایش خاک در استان اجرا می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: در دو سال گذشته با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرای این پروژه با جدیت بیشتری دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌هایی با متوسط بارش بیش از ۵۰۰ میلی‌متر، شرایط مناسبی برای اجرای این طرح دارند، خاطر نشان کرد: در راستای استفاده حداکثری از بارش‌های بهاری، این پروژه از اواخر اسفندماه با قرق دو ساله آغاز می‌شود.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری کم بازده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح پمپاژ آب می‌تواند در کشاورزی بخش ناغان به عنوان قطب کشاورزی استان تحول خوبی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری غلامعلی حیدری امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در شورای اداری بخش ناغان، اظهار کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه پمپاژ آب کشاورزی ناغان مصوب شد که اجرای این طرح می‌تواند در کشاورزی بخش ناغان به عنوان قطب کشاورزی استان تحول خوبی ایجاد کند.

وی افزود: همچنین در دور اول سفر رئیس جمهور اعتباری برای جاده شلمزار-ناغان-کارون ۴ و جاده فرخشهر-دزک-شلمزار در نظر گرفته شد که به دلیل حادثه خیز بودن این دو جاده در اولویت برنامه‌های استانی قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای تسریع روند اجرایی تبدیل آبیاری سنتی به نوین، مرمت و روکش جاده‌ها، حل مشکل پسماند، ایجاد نشاط با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی و محرومیت زدایی اهتمام لازم در نظر گرفته شود.

غلامعلی حیدری خاطرنشان کرد: بخش ناغان یکی از مراکز ترانزیتی و زیبای استان به شمار می‌رود که موضوع گردشگری و بوم گردی برای این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 747951

دیگر خبرها

  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل