Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای کانون و مرکز کارشناسان دادگستری لرستان به مناسبت هفته قوه قضائیه با رئیس کل دادگستری استان دیدار کردند.

محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان در این دیدار در سخنانی با اشاره به اینکه امر کارشناسی در رشته‌های مختلف از اهمیت والایی برخوردار است، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، در مبانی دینی و در قوه قضائیه امور کارشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از امور کارشناسی در کنار قضاوت و از کارشناسان و قضات به عنوان دو بال فرشته عدالت یاد می‌شود، تصریح کرد: استفاده از نظرات کارشناسی مستدل و مستند و علمی در احقاق حق، تشخیص واقعیات و صدور احکام محکم و متقن بسیار می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تبادل نظر و هم اندیشی بین اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی و مرکز کارشناسان قوه قضائیه و کارشناسان ماده ۱۷۸ در امور مختلف کارشناسی با شورای معاونین دادگستری انجام شد.

رزم با اشاره به اینکه در این جلسه تبادل نظر شد که مقررات و مصوبات خوبی به دنبال داشت، گفت: امر کارشناسی پرونده‌ها بایستی به صورت نظام ارجاع عادلانه و به صورت سیستمی، با رعایت صلاحیت‌های محلی، جغرافیایی، علمی و ذاتی امر کارشناسی باید انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی و تداوم آموزش‌های ضمن خدمت برای کارشناسان رشته‌های مختلف استان به منظور مستدل شدن کارشناسی‌ها افزود: کارشناسان باید کارشناسی‌ها را در فرجه قانونی که قضات تعیین می‌کنند عودت دهند تا باعث اطاله دادرسی و تجدید اوراق پرونده نشود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه همچنین در این جلسه مقرر شد برای افراد بی بضاعت، کسانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی خدمات کارشناسی معاضدتی و کارشناسی رایگان ارائه شود، یادآور شد: براین اساس افراد مستمند از این ویژگی و امتیاز کارشناسی معاضدت برخوردار می‌شوند.

رزم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در جهت دستور العمل کاهش جمعیت کیفری در ایام بعدازظهر و شب‌ها نیاز به تعیین کارشناس کشیک داریم که در بحث وثیقه و امور کارشناسی آن همکاری داشته باشند، گفت: دوستان کانون کارشناسان رسمی قبول کردند و مقرر شد لیست کارشناسان کشیک در همه حوزه‌های قضائی استان معرفی شود.

کد خبر 4958325

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری لرستان محمد رزم کارشناسان دادگستری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کشاورزی رئیس کل دادگستری دادگستری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی