Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هنوز وارد موج دوم بیماری کرونا نشده‌ایم اما با روندی که در بازار، اجتماعات، اماکن عمومی و برپایی مراسم جشن و عزاداری به‌وجود آمده، تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در قزوین افزایش یافته است. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین اظهار داشت: شرایط تا پایان اردیبهشت به گونه‌ای بود که با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در فضاهای عمومی شاهد روند نزولی کرونا در قزوین بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اواخر خرداد ماه این روند کاهشی تبدیل به روندی ثابت شده بود در حالی که در هفته جاری متاسفانه شیوع ویروس کرونا نسبت به اوایل خرداد ماه دو برابر شده است.

نامدار تصریح کرد: قسمتی از بیمارستان بوعلی سینا به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و با توجه به وضعیت فعلی احتمال دارد که سایر بیمارستان‌های استان قزوین نیز بار دیگر وارد این چرخه شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: ظرفیت تعبیه‌شده در بیمارستان بوعلی برای بیماران کرونایی محدود است و باید هم‌زمان خدماتی را به بیماران مغز و اعصاب، مسمومیت، قلب و آنژیوگرافی و جراحی ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه علائم این بیماری تغییر خاصی نکرده و گرما نیز نتوانسته تاثیر خاصی بر روند کاهشی شیوع این ویروس داشته باشد اظهار داشت: گرمای هوا موجب استفاده از کولر در فضاهای بسته شده در حالی که اتاق تهویه مناسبی نداشته باشد آنگاه گردش ویروس در هوا نیز افزایش می‌یابد.

آمار مبتلایان به کرونا در قزوین 2 برابر شد؛ متخلفان بازداشت می‌شوندساختمان‌های دولتی استان قزوین باید ظرف 2 سال برای معلولان مناسب‌سازی شوند‌

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: 50 درصد قیمت ماسک و دستکش در استان افزایش خواهد یافت و ضروری است که تولید گسترده این اقلام بهداشتی در استان مجدد آغاز شود.

وی افزود: استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای نیز می‌تواند مانعی برای ابتلا به ویروس کرونا باشد در حالی که برخی تصور می‌کنند حتما باید از ماسک‌های مخصوص فیلتردار استفاده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: همه مردم باید از ماسک استفاده کنند تا شیوع این ویروس کاهش یابد؛ این در حالی است که نوع ماسک به هیچ عنوان تفاوتی ندارد.

نامدار عنوان کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون ماسک در استان موجود است؛ در حالی این تعداد تنها برای مدت زمان کوتاهی برای کادر درمان کفایت می‌کند.

انتهای پیام/ر/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا استانداری قزوین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند امروز صبح با حضور ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، سید حمید جمال الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه و حسن بختیار، رئیس فعلی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه در این مراسم گفت: در مدت دو سال و ۴ ماه که مسئولیت ریاست این دانشگاه را به عهده داشته ام، معاون آموزشی وزارت بهداشت همیشه به عنوان پشتیبان، همراه و پیشرو کنار من بوده اند و همیشه به من یادآوری کرده اند که در این دانشگاه هوشمند به عنوان یک دانشگاه مستقل باید مسئله هوش مصنوعی را به عنوان یک ایده بزرگ و برگ برنده را برای وزارت بهداشت رقم بزنیم.

وی افزود: من در کنار ایشان ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را شناختم و اهداف دانشگاه را با همکاری جلو برده ایم، برنامه ۴ ساله عملیاتی را در دوران کاری ام طرح ریزی کردم که در سال اول در بخش ترویج برنامه ها به خوبی پیش رفت و می توانم با اطمینان اعلام کنم که ۹۰ درصد برنامه ها در این بخش انجام شده است.

خجسته ادامه داد: در این مدت برنامه های مختلفی از جمله کنگره کیش، سمینارهای مختلف در موضوعات متعدد در دانشگاه ها رقم خورد.

وی افزود: در سال دوم حوزه زیر ساخت و نیروی انسانی نیز عملیاتی شد که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند اولین دانشگاه علوم پزشکی بود که در خاورمیانه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز گرفت.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند گفت: ۷ محور را دنبال کرده ایم که به اطمینان می توانم بگویم در این مدت هنوز در این حوزه این ۷ محور دنبال نشده است.

خجسته گفت: آرزو دارم که با حضور رئیس جدید این دانشگاه به هدف و ایده باقری فرد که همان تثبیت هوش مصنوعی و برگ برنده عملکرد وزارت بهداشت در این دوره ۴ ساله است برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی