Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این میان شهرستان‌های‌ گناباد، بجستان و خواف در جنوب استان خراسان رضوی در مجموع با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت از روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و با توجه به موقعیت و ترکیب سنی جمعیت خود و قرار داشتن در نقطه ورودی استان خراسان رضوی از مسیر استان‌های جنوبی و مرکزی کشور و داشتن جمعیت سالخورده از حساسیت خاصی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به افزایش جمعیت سالمند در مناطق شهری و روستایی در جنوب خراسان رضوی از جمله گناباد و بجستان و از طرفی روند رو به رشد شیوع بیماری کرونا، عدم توجه کافی به اصول بهداشتی زنگ خطری برای شیوع دوباره این بیماری در منطقه به شمار می‌رود.

افزایش روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا موجب شده است جلسات اضطراری مقابله و پیشگیری از این بیماری در شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف تشکیل شده و تصمیم‌های مقتضی برای جلوگیری از این روند اتخاذ شود.

اعلام وضعیت قرمز در شهرستان خواف

فرماندار و رییس ستاد مقابله با بیماری کرونا در خواف به خبرنگار ایرنا گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باعث شده  وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا از سفید به قرمز تغییر کند.
حسین سنجرانی از شهروندان خواست با پرهیز از حضور در اجتماعات، رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از حضور غیرضروری در معابر عمومی به سهم خود در کنترل این بیماری سهیم باشند.

هشدار فرماندار گناباد 

فرماندار و رییس ستاد مقابله با کرونا در گناباد نیز طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا نسبت به عادی شدن وضعیت بیماری کرونا و کم اهمیت شدن آن بین مردم هشدار داد و گفت: شهرستان گناباد نیز روزهای اوج بیماری را سپری می‌کند.

حامد قربانی اقدام دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیماریابی فعال و گسترده را که باعث شناسایی افراد بیشتر مبتلا به بیماری شده‌ است، قابل تقدیر ذکر کرد و افزود: شاید این اقدام به نوعی خودزنی باشد، اما بدون شک نشان از تقید و احساس مسوولیت این دانشگاه است.

وی ادامه داد: در صورت توجه نکردن مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این نگرانی وجود دارد که علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان، تعداد موارد بستری و بدحال نیز افزایش یابد.

فرماندار گناباد با اشاره به مصوبات جلسه اضطراری ستاد مقابله و پیشگیری کرونا در این شهرستان گفت: سعی شده است به جای اعمال محدودیت، نظارت‌های سخت‌گیرانه‌تری اعمال شود و با تشکیل گروه‌های بازرسی توسط اتاق اصناف و معاونت بهداشت بر نحوه کار اصناف نظارت بیشتر اعمال گردد و در این راستا باغ‌تالارها، رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، کافی‌نت‌ها، گیم‌نت‌ها و باشگاه‌های ورزشی موظفند با یک سوم ظرفیت و با رعایت کامل مسائل بهداشتی فعالیت کنند. 

وی افزود: همچنین بر فعالیت نانوایی‌ها که به طور مستقیم با سفره مردم سر و کار دارند، نظارت بیشتری از نظر رعایت اصول بهداشتی اعمال می‌شود و در ادارات، به دلیل صیانت از کارکنان و ارباب‌رجوع، استفاده از ماسک  اجباری است.

فرماندار بجستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی دوباره شاهد وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا در شهرستان‌های استان خراسان رضوی و این منطقه هستیم.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: ممکن است افرادی بدون داشتن علایم کرونا با رعایت نکردن پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی باعث انتشار این بیماری شوند.
وی از مردم و کسبه بجستان خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را در انجام فعالیت‌های کشاورزی، کسب و کار و رفت آمدها رعایت کنند و تا جایی که امکان دارد از رفت و آمدهای غیر ضروری در روزهای اوج کرونا بپرهیزند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بجستان نیز گفت: افرادی که ناقل بیماری هستند ممکن است در ابتدا دارای هیچ گونه علائمی نباشند وخطر آنان در انتقال بیماری به اشخاص سالم بیشتر از افراد تحت درمان است لذا با توجه به ناشناخته بودن افراد ناقل بیماری، مردم باید ضمن رعایت همه موازین بهداشتی از ماسک و دستکش در معابر عمومی استفاده کنند.

دکتر علی قویدل افزود: جلوگیری از شیوع این بیماری تنها با مشارکت مردم در رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه امکان پذیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم گفت: زنگ خطر ویروس کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان به صدا درآمده است و سعی کردیم در بسیاری از بخش‌ها نظارت‌های سختگیرانه‌تری در رعایت اصول بهداشتی اعمال شود ولی تعیین کننده نهایی سیر بیماری، مردم و رفتارهای آنان است.

دکتر جواد باذلی افزود: با بازگشایی اماکن عمومی و آغاز به کار برخی مشاغل و از طرفی رعایت نکردن مسائل بهداشتی از جمله نزدن ماسک و رعایت نکردن  فاصله‌گذاری اجتماعی آمار مبتلایان کرونا در گناباد و بجستان افزایش یافت و این امر موجب شد این شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا دوباره در وضعیت قرمز قرار گیرند.

۲۰۰ تخت در بیمارستان‌های ۲۲ بهمن خواف و علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی بجستان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف به ترتیب در ۲۸۷ ، ۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب ، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است.

براساس این گزارش تاکنون ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا گناباد خواف بجستان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گناباد خواف بجستان ویروس کرونا گناباد خواف بجستان گذاری اجتماعی بیماری کرونا خراسان رضوی فاصله گذاری ویروس کرونا رعایت نکردن شیوع کرونا شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است