Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون تومان رسید، منابع بانک مرکزی در عراق تبدیل به کالا می‌شود، شستا ۱۵ دصد از سهام هلدینگ سیمان را در بورس عرضه می‌کند، چهار دليل برای رشد قيمت خودرو برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۵ تیرماه شبستان به شرح زیر است:

منابع بانک مرکزی در عراق تبدیل به کالا می‌شود

«عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود به منابع ارزی در کشور عراق اشاره کرده و نوشت: از منابع ارزی بانک مرکزی در عراق برای خرید کالاهای اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور و با تصمیم و نظر ایران استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

        ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون تومان رسید   سهام عدالت ر سال ۸۴ بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در راستای عدالت اجتماعی و توزیع ثروت بین طبقات کم درآمد و پایین جامعه بین ۴۹ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر توزیع شد و بعد از ۱۴ سال در تاریخ ۱۰ اردیبهشت امسال آزاد شد.

بر اساس اطلاعات نمایش داده شده در سایت سهام عدالت، ارزش سهام عدالت افرادی که مبلغ اولیه سهام آن‌ها ۵۲۰ هزار تومان بوده، هم اکنون به بیش از ۱۳ میلیون تومان رسیده است.

روز گذشته ارزش این سهام حدود ۱۰ میلیون و ۶۸۳ هزار تومان بود. 

ایران خودرو و بانک تجارت تفاهم نامه همکاری امضاکردند

در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار جهش تولید، رضا دولت آبادی مدیر عامل این بانک و فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین مالی بخشی از ۱۴ پروژه بومی سازی قطعات با فناوری بالا، کمک به سرمایه در گردش سازندگان ، خرید دین خودروهای تجاری با بانک تجارت امضاء کردند.

این تفاهم نامه در راستای توسعه نهضت داخلی سازی قطعات و جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال منعقدشده است.

بانک تجارت در این تفاهم نامه نسبت به اعطای تسهیلات بلند مدت و میان مدت به اشخصاص حقوقی تامین کننده قطعات خودرو و معرفی شده از سوی ساپکو اقدام می کند.

در این تفاهم نامه تعدادی از پروژه های داخلی سازی قطعات تامین مالی می شوند که این تعداد پروژه از جمله قطعاتی است که دارای ارزبری بالایی بوده و برای اولین بار در تاریخ صنعت خودرو ، داخلی سازی آنها در دستور کار ایران خودرو قرارگرفته و این امر صرفه جویی ارزی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین براساس تفاهم نامه دیگری میان بانک تجارت و شرکت ساپکو قرار شد این بانک برای تامین سرمایه در گردش قطعه سازان تسهیلاتی پرداخت کند.

 

چهار دليل برای رشد قيمت خودرو/ تبدیل خودرو به كالايی سرمايه اي، بازار را ملتهب کرد

«الهام اسماعيلي پور» درباره چرايي افزايش قيمت خودرو در بازار و اينكه براي برون رفت از شرايط موجود چه اقداماتي مي توان انجام داد، گفت: از اواخر سال 96 كه زمزمه خروج آمريكا از برجام رسانه اي شد، شاهد رشد قيمت در مواد اوليه توليد خودرو بوديم كه بخشي از آن مربوط به فلزات، محصولات پتروشيمي و نرخ ارز بود.

وي ادامه داد: با افزايش قيمت كالاهاي ياد شده به مرور مردم شاهد كاهش ارزش پول ملي بودند، از اين رو براي آنكه ارزش دارايي هايشان كاهش پيدا نكند، به كالاهاي مصرفي چون خودرو، نگاه سرمايه اي كردند.

 اقتصاددان موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني گفت: در ابتداي سال 97 كه قيمت مواد اوليه خودرو رشد مضاعفي پيدا كرد، شوراي رقابت با توجه به نرخ تورم، قيمت خودرو را واقعي نكرد و قيمت خودرو ثابت ماند. با ادامه اين روند به مرور شاهد افزايش تقاضا براي خريد خودرو بوديم چرا كه اكثر كالاها به رشد قيمت مدنظر خود رسيده بودند ولي صنعت خودرو مجبور بود با وجود خريد مواد اوليه گران تر قيمت نهايي خودرو را ثابت نگه دارد.

 

شستا ۱۵ دصد از سهام هلدینگ سیمان را در بورس عرضه می‌کند

«محمد رضوانی فر» با اشاره به درج نماد سیتا در بورس اوراق بهادار تهران، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین به عنوان یکی از هلدینگ‎‌های تابعه شستا در سه حوزه صنعت سیمان، صنعت عمران، ساختمان و حمل و نقل فعال است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی افزود: سیمان تامین بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان کشور محسوب می‌شود و به طور مستقیم و غیرمستقیم در ۴۵ شرکت سهام دارد که از این تعداد ۳۰ شرکت مدیریتی و ۱۵ شرکت غیرمدیریتی است و از این میان ۲۶ شرکت تابعه این هلدینگ بورسی و ۱۹ شرکت غیربورسی است.

رضوانی فر اظهارداشت: ۳۰ درصد از ظرفیت تولید و فروش سیمان کشور در اختیار این هلدینگ است و سود تجمیعی شرکت‌های سیمانی هلدینگ با افزایش ۱۲۶ درصدی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از ۴۹۷ میلیارد تومان به ۱۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در صنعت حمل و نقل، این هلدینگ فقط با یک شرکت خود، ۳۰ درصد ظرفیت حمل و نقل کالاهای اساسی کشور را عهده دار است.

مدیرعامل شستا با اشاره به افزایش بیش از ۱۸۷ درصدی سود خالص تلفیقی این هلدینگ گفت: سود خالص تلفیقی هلدینگ سیمان تامین از ۴۷۱ میلیارد تومان به ۱۳۵۳ میلیارد تومان در سال منتهی به ۹۹.۰۲.۳۱ افزایش یافت./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار بانک مرکزی در عراق ارزش سهام عدالت ۱۳ میلیون تومان میلیارد تومان هلدینگ سیمان تفاهم نامه قیمت خودرو بانک تجارت رشد قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حجم خروجی بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استان مرکزی از سال ۱۳۹۲، باعث منفی شدن تراز درآمد هزینه در این اداره‌کل شد و این سیر نزولی تا قبل از سال گذشته ادامه داشت.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغالزایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تامین اجتماعی استان مرکزی برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را انجام داد و در مجموعه سال خوبی سپری شد و با افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) به بیش از ۱۵ هزار نفر تا اسفندماه مواجه شد.

حسینی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال سطح استان مرکزی نیز تا اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

وی گفت: تمام منابع جذب شده سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی با تعامل در حوزه کارفرمایی به دست آمد و هیچگونه اجباری صورت نگرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: حق بیمه و تقسیط بدهی بدهکارانی کلان این استان نیز در سال گذشته به موقع پرداخت شد که این مهم تاثیر به سزایی در کسب منابع برای تامین اجتماعی استان مرکزی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین