Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:14:56 GMT

سرمایه‌گذاری دغدغه نمایندگان کرمانشاه در مجلس

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۶۰۴۹

سرمایه‌گذاری دغدغه نمایندگان کرمانشاه در مجلس

۶ نفر از نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه با حضور در شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، برای نخستین بار با مدیران استانی دیدار کردند و به بیان نقطه نظرات خود برای پیشرفت کرمانشاه پرداختند.
نمایندگان استان در این دیدار از برخی کارشکنی ها در روند سرمایه گذاری در کرمانشاه انتقاد کردند و خواهان تسهیل امور به منظور رونق و جهش تولید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برطرف کردن مشکل آب شرب برخی از روستاهای استان به صورت فوری از دیگر خواسته‌های نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بود.
رسیدگی به مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه و بهبود وضعیت مسکن هم از دیگر درخواست های نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس از مدیران دولتی بود.
از فرصت یک ساله دولت استفاده شود
نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در این نشست تاکید کرد: باید از یک سال عمر دولت تدبیر و امید استفاده کنیم تا باوجود همه کمبودها بتوانیم با همکاری بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.
علی رضایی با بیان اینکه معیشت مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه برای ما مهمترین‌ اولویت است، گفت: حلقه مفقوده استان برای پیشرفت سرمایه گذاری است از این رو مدیران در پاسخ به استعلام‌ ها سختگیری نکنند تا بتوانیم سرمایه گذاران را به کرمانشاه بکشانیم.
وی به معضل کم آبی در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ روستای شرق استان با مشکل کم‌ آبی روبه رو هستند.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه همچنین به افزایش نرخ اجازه مسکن اشاره کرد و گفت: مردم دچار مشکلات اقتصادی بسیاری شده اند.
ساماندهی انتصاب مدیران
دیگر نماینده مردم‌ استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه منابع انسانی در جامعه گفت: ما در کشور نظام جامع انتصابات نداریم و مدیران را اتوبوسی پیاده و سوار می کنیم.
محمد رشیدی نیز بر اهمیت حضور سرمایه گذاران‌ در کرمانشاه تاکید کرد و افزود: نمایندگان استان باجدیت به دنبال جذب سرمایه گذاران می روند و ترسی نیز از نظارت دستگاه های نظارتی ندارند.
وی تاکید کرد: باید قوانین مانع ساز برای تولید و سرمایه گذاری را در مجلس شورای اسلامی برطرف‌ کنیم.
نماینده مردم‌ شهرستان کرمانشاه گفت: جهش تولید با نشستن ایجاد نمی شود بلکه باید به صورت عملی دست به کار شویم و مشکلات را برطرف‌ کنیم.
رشیدی با بیان اینکه توزیع امکانات و عدالت در استان کرمانشاه به صورت یکسان‌ نیست، افزود: مدیران دولتی باید توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
سهم استان کرمانشاه از تخصیص آب افزایش پیدا کند
نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی هم در این نشست بر اهمیت توجه به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو اگر می خواهد شغل پایدار در روستاها ایجاد کند باید میزان تخصیص آب از سدها را افزایش دهد.
حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا افزود: کشاورزان استان در زمینه کود و نهاده های دامی‌ مشکل دارند که باید به خواسته های آنان رسیدگی شود.
وی عنوان کرد: باید در جذب سرمایه گذاری و تسریع صدور مجوزها فعال شویم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی استان را برطرف کنیم.
این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مردم اشاره کرد و گفت: اجازه نشین ها اکنون با یک بحران روبه رو شده اند از این رو باید با حمایت بانک ها به این قشر کمک کنیم.
ضرورت توجه به بازار عراق
در بخش دیگری از این‌ نشست نماینده مردم ‌اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بیماری کرونا با تحریم های ظالمانه آمریکا نیز روبه رو کرده است.
آرش لهونی افزود: ما در کنار خود بازارهای منطقه ای همچون عراق و افغانستان داریم که باید از انها به خوبی استفاده کنیم؛ باید از ظرفیت‌ هم‌مرزی با عراق به خوبی برای توسعه کرمانشاه استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: کرمانشاه ظرفیت های خوبی در زمینه گردشگری، کشاورزی و صنعت دارد که باید بتوانیم از آنها برای توسعه بهره بگیریم.
نماینده مردم اورامانات همچنین گفت: وضعیت جاده های این حوزه به هیچ‌ عنوان مناسب نیست و در سال به صورت میانگین ۷۰ کشته دارد.
لهونی افزود: تخصیص آب های سطحی به چهار شهرستان اورامانات یکی از نیازهای اصلی استان است که باید به آن توجه شود.
وی اظهارداشت: موضوع شیوع کرونا در اورامانات بسیار جدی است از این رو مردم خواهان تقویت امکانات درمانی متمرکز در این منطقه‌ هستند.
از فرصت سرمایه گذاری کرمانشاه استفاده شود
نماینده مردم‌ قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های کرمانشاه برای پیشرفت، گفت: بسیاری از سرمایه گذاران برای حضور در کرمانشاه اعلام آمادگی‌ کرده اند اما زمان عملی کردن سرمایه گذاری با سنگ‌اندازی برخی از مدیران روبه رو شدند.
شهریار حیدری با بیان اینکه امروز دولت در یک‌تنگنای اقتصادی قرار گرفته است، اظهارداشت: امسال در تحریم ۱۰۰ درصد نفتی قرار گرفته ایم از این رو باید امسال به تولید داخلی اهمیت ویژه بدهیم.
وی خواهان‌ ساماندهی رویه های گمرکی شد و گفت: اگر به رویه های گمرکی هر مرز اضافه کنیم اشتغالزایی مردم افزایش پیدا خواهد کرد.
ایجاد کارگروه برای اختصاص آب سامانه گرمسیری
این عضو نمایندگان استان نسبت به وضعیت تخصیص آب از سامانه گرمسیری به کشاورزان کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی یک کارگروه خاص برای اختصاص اب سامانه گرمسیری تشکیل شده است.
حیدری افزود: قرار بود ۵۴ هزار هکتار زمین‌های‌ کرمانشاه که از سامانه گرمسیری بهره‌مند شوند که بخش کوچکی از آن محقق شده است.
وی همچنین مرز را آیینه تمام عیار اقتدار یک کشور دانست و گفت: جاده هایی که از مرز شروع می شوند نیازمند تعریض و بهبود وضعیت هستند.
تنگ نظری دشمن پیشرفت کرمانشاه
رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه هم در این نشست تنگ‌نظری را دشمن پیشرفت کرمانشاه دانست و گفت: فرهنگ ‌ارتقاء در استان‌ کرمانشاه بسیار کمرنگ است؛ تا زمانی که این فرهنگ به خوبی در کرمانشاه ایجاد نشود نمی‌توانیم به مدارج بالاتر برسیم.
عبدالرضا مصری با بیان اینکه جرات مدیران استان به دلیل ازدیات قوانین و مقررات گرفته شده است، افزود: مدیران قوانین مزاحم را معرفی کنیم تا بتوانیم آنها را در مجلس شورای اسلامی‌حذف کنیم.
تسریع در تکمیل جاده کامیان و گازرسانی به سرفیروزآباد
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تکمیل نشدن جاده کامیاران اشاره کرد و گفت: مدیران کشوری تاکنون برای ساماندهی این راه وعده های بسیاری دادند که تاکنون عملی نشده است.
نماینده شهرستان کرمانشاه افزود: قصد دارم در دادستانی استان از مدیران کشوری که وعده هایشان در رابطه با جاده کرمانشاه به کامیاران عمل نکرده اند شکایت کنم زیرا از زمانی که وعده آنها محقق نشده است افراد بسیاری در این ‌مسیر جان خو را از دست داده اند.
مصری همچنین با بیان اینکه وضعیت گاز رسانی در کرمانشاه نسبت به دیگرنقاط کشور بد است، گفت: تاخیر ۶ ساله گازرسانی به روستاهای بخش سرفیروزآباد به معنی ۶ سال سوختن جنگل های بلوط منطقه برای تامین انرژی است. 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اشتغال زایی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اشتغال زایی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی اشتغال زایی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان اشاره کرد و گفت استان کرمانشاه مشکلات اقتصادی سامانه گرمسیری سرمایه گذاران سرمایه گذاری نماینده مردم روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند