Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت در میان کشورهای اسلامی است و این برکت و نعمت به برکت قیام امام(ره) و یک عمر زندگی مخلصانه ایشان نصیب ما شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مسئولان این مرکز که در سالن جلسات موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: گاهی یک امر واحد دو لبه دارد از یک طرف عامل پیشرفت و از طرف دیگر عامل سقوط انسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی انسان‌ها اشتباهاتی را انجام می‌دهند که بسیار ناراحت کننده است ولی باید بدانیم سنت خداوند این است که هر امری دو لبه داشته باشد و آنها می‌توانستند با انتخاب مناسب خود عروج کنند ولی با اشتباه خود سقوط کرده‌اند، این سنت الهی است و این اختیار سبب می‌شود که مرتبه انسان‌ها از فرشته‌ها بالاتر شود.

آیت‌الله مصباح یزدی: ‌اعتماد به نصرت الهی و عدم غرور مهم‌ترین راه موفقیت است‌آیت الله مصباح یزدی: امام حسین(ع) برای حرکت در مسیر رضای الهی همه هستی خود را فدا کردآیت‌الله مصباح یزدی: شهادت سردار سلیمانی پاداش الهی به همراه داردپیشرفت‌های حوزه علمیه شاخه‌هایی از درخت پربرکتی است که امام خمینی(ره) غرس کردند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیشرفت‌های حوزه علمیه در فکر، اخلاص و قیام خالصانه امام خمینی ریشه دارد، بیان کرد: پیشرفت‌هایی که در حوزه علمیه صورت گرفت شاخه‌هایی از درخت پربرکتی است که امام خمینی(ره) غرس کردند، پیشرفت‌های زیادی در حوزه صورت گرفته است و حوزه علمیه امروز با حوزه علمیه قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حوزه باید طلابی تربیت شوند که در علوم اسلامی جامعیت داشته باشند و سیاست را بهتر درک کرده و تهذیب اخلاق نیز داشته باشند، عنوان کرد: خدمات باید به نوعی ارائه شود که در نتیجه آن روحانیت بتواند بهتر به وظیفه طلبگی خود عمل کند،  در ارائه خدمات، محور اصلی را باید پیشرفت روحانیت و تحقق رسالت حوزه بدانیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های امام راحل بیان کرد: شناخت جامعه و بصیرت اجتماعی و سیاسی از جمله این ویژگی ها است، امام خمینی می‌دانست که نهضت را چگونه باید آغاز کند و افراد را چگونه باید جذب کرد و با هر کس چگونه باید سخن گفت.

آیت الله مصباح یزدی گفت: امام راحل زندگی عادی و بی تشریفات اما سراسر نور داشت و یک ذره خودخواهی و دنیا طلبی نداشت و سرتا پا فقط بندگی بود، ده‌ها سال ریاضت کشید و تمرین کرده بود که احکام اسلام را دقیقاً عمل کند و خود را برای دین خدا خالص کند.

امام راحل علاوه بر فهم و بصیرت، "دین" را به خوبی می شناخت

وی گفت: امام خمینی(ره) علاوه بر فهم و بصیرت، اخلاص بسیاری داشت و در هیچ حالی محرکی برای حرکت جز رضایت خدا نداشت و دین را به خوبی می‌شناخت و این‌گونه نبود که تنها با یک رشته از علوم اسلامی آشنایی داشته باشد، بلکه انسانی جامع از لحاظ علمی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سنت‌های الهی حاکم بر کل جهان هستند و هر کس در محدوده زندگی خود باید به تکالیف خود عمل کند، عنوان کرد: باید معرفت خود را بیشتر کرده و شرایط را بهتر درک کنیم.

رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت در میان کشورهای اسلامی است و این برکت و نعمت به برکت قیام امام(ره) و یک عمر زندگی مخلصانه ایشان نصیب ما شده است.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی امام خمینی ره حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان متن پیام نماینده ولی فقیه در گلستان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انسان، والاترین آفریده خدای بزرگ و نشانه قدرت بی منتهای اوست. انسان، مستعد به همه صفات و کمالات الهی است. او را خلق کرد تا به مقام قرب الهی و جانشینی خدا در زمین برسد و این سیر جز با تعلیم و تربیت صحیح محقق نخواهد شد.

امام ( رضوان‌الله‌علیه ) فرمودند: «معلّمی شغل انبیا است»؛ این جمله خود جایگاه رفیع معلم را نشان می دهد و بنده بنا براهمیت تعلیم و تربیت تاکید دارم معلمین ما باید از میان بهترین ها انتخاب شوند.

به بیان متفکر و فیلسوف شهید مرتضی مطهری، معلم باید نیروی فکر و قوه ی ابتکارِ متعلم را زنده کند و آن را پرورش دهد و او را به سوی استقلال راهنمایی کند.از اینرو شأن والای معلم این است که ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک کند و ندای فطرت را به گوش همه رساند.   

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره ی متفکر شهید مرتضی مطهری از زحمات جامعه فرهنگیان استان گلستان در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های اسلام ناب و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تقدیر و تشکر نموده و و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • مطهری امام
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری