Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:40:38 GMT

هدفگذاری صادرات 41 میلیارد دلاری کشور در سال 99

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۶۲۶۶

هدفگذاری صادرات 41 میلیارد دلاری کشور در سال 99

سرپرست وزارت صمت گفت: برای سال‌جاری 41 میلیارد دلار هدفگذاری صادراتی برای کشور صورت گرفته و در صورت ایمان به خود می‌توانیم به این رقم برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت عصر امروز در کارگروه صادرات غیرنفتی و آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه که در شرکت صنعت پلاست آبیار شهر صنعتی کاسپین برگزار شد، اظهار کرد: یک نشاط و حرکتی در تولید وجود دارد و هرزمان که از واحدهای تولیدی بازدید داریم جهش تولید را حس می‌کنیم و روح بالندگی و افتخار به ما دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز کشور از لحاظ کیفی و صنعتی به توسعه لازم رسیده و برای تعمیق ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باید با تکیه بر توان داخلی تلاش کنیم.

سرپرست وزارت صمت عنوان کرد: تقریبا بخشی از ظرفیت‌های تولیدی کشور فعال شده و شاهد رشد در این زمینه هستیم و باید با جدیت بیشتر در حوزه جهش تولید گام برداریم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه صنعت وجود دارد و امید داریم از این گردنه‌های موجود عبور خواهیم کرد، یادآور شد: شهرک‌های صنعتی به عنوان نماد صنعت هستند و 45 هزار واحد صنعتی وجود دارد که 220 مورد آن غیرفعال است.

وی تأمین مواد اولیه را به عنوان بزرگترین خدمت برای جهش تولید عنوان و اضافه کرد: در این شرایط تحریم بسیاری از ظرفیت‌های تولید داخل فعال شده است و ۵۰ درصد تولید تلویزیون، ۱۵۰ درصد تولید ماشین لباسشویی، هفت درصد تولید پتروشیمی و هفت درصد تولید پارچه و پوشاک افزایش یافته است .

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: در ترکیب صادرات و واردات آمار ما آمار خوبی نیست و اگر بخواهیم بر خود تکیه کنیم باید تلاش کنیم؛ برای سال‌جاری 41 میلیارد دلار هدفگذاری صادراتی برای کشور صورت گرفته است و در صورت ایمان به خود می‌توانیم به این رقم برسیم.

مدرس خیابانی یادآور شد: امروز مهمتر از ساخت داخل، استراتژی صنعتی است و باید به سمت ساخت داخل برویم؛ مواداولیه را باید قدر بدانیم و ارز صادرکنندگان را برای تامین مواد اولیه بیاوریم.

وی مطرح کرد: نیاز کشور امروز به چادر مشکی 90 میلیون متر مربع است که تنها 10 میلیون متر مربع در داخل تولید می‌شود و درنظرداریم تا در آینده‌ای نزدیک با افتتاح یک طرح، ظرفیت تولید آن را در داخل افزایش داده و در راستای جهش تولید گام برداریم.

سرپرست وزارت صمت گفت: تولید قطعات خودرو ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که این شرایط با وجود تحریم‌های سخت موجود همان جهش تولید است.

گفتنی است در این کارگروه از تولیدکنندگان برتر ملی و استانی تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت قزوین صادرات غیرنفتی سرپرست وزارت صمت درصد تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲، ۳۳۲ هزار و ۷۱۲ تن کالای غیرنفتی با ارزش ۳۰ میلیون دلار از استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

سید امیرتیمور موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: میزان صادرات تولیدی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد، و میزان کل صادرات با بازرگانان طی این مدت بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کلینکر سیمان، محصولات آرایشی بهداشتی، عصاره شیرین بیان، عصاره های گیاهی، صیفی جات، تره بار، ماهی و موکت کالا های عمده صادراتی استان طی سال ۱۴۰۲ بوده اند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کالاهای غیر نفتی استان به کشور های آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس صادر می شدند، خاطرنشان کرد: طی این مدت زمان بیشترین حجم صادرات استان به کشور کویت بوده که بالغ بر پنج میلیون دلار کلینکر سیمان به این کشور صادر شده است.

موسویان تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۲ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در گمرک، کالای وارداتی به استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ صادرات غیرنفتی استان در بخش تولیدی بیش از ۱۰۰ درصد، و در بخش بازرگانان و واحدهای تولیدی در مجموع بالای ۳۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان برای امسال در بخش تولیدی ۱۰ میلیون دلار و در کل ۳۰میلیون دلار هدف گذاری شده است، عنوان کرد: کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس عمده کشور های هدف صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

موسویان تصریح کرد: با توجه به ثبت کوتاژهای واحدهای صادراتی توسط گمرک استان، افزایش صدور کارت بازرگانی و بازاریابی بازرگانان و همین طور پیدا کردن اهداف صادراتی جدید صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۱۴۰۲ شاهد چنین رشدی بوده است.

وی بیان کرد: صادرات واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر هشت میلیون دلار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند