Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی‌نیا از بازگشت ۶۰ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان به چرخه تولید خبر داد و گفت: وزارت صمت بر اساس شعار سال از طرح های در حال ساخت حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محسن صالحی‌نیا» ظهر امروز (پنج شنبه 5 تیر) در حاشیه آئین افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه تولیدی دستمال کاغذی در شهرک صنعتی شماره یک آبادان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در خوزستان تنوع و ارزش افزوده واحدهای صنعتی در سطح بالایی قرار دارد اظهار کرد: 850 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال هستند که از این تعداد حدود 7 درصد در خوزستان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از وجود 10 هزار واحد کارگاهی و تولیدی راکد در کشور خبر داد و افزود: سال گذشته یک‌هزار و 400 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در کشور به چرخه تولید بازگشت و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال نیز یک‌هزار و 500 واحد از این کارگاه‌ها و تولیدی‌ها به چرخه تولید باز می‌گردد.

 

وی برخی از مشکلات اعم از تامین نقدینگی و تامین مواد اولیه را عامل تعطیلی و غیرفعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی خواند و اضافه کرد: امسال برای کمک به واحدهایی که ظرفیت تولید آنها پایین‌تر از ظرفیت واقعی است برنامه‌ریزی کردیم تا میزان تولید آنها افزایش پیدا کند.

 

صالحی‌نیا همچنین از بازگشت 60 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان خوزستان خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد امسال این واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگردد.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر 46 هزار واحد کارگاهی و تولیدی بهره‌برداری شده در کشور وجود دارد و 23 هزار واحد در دست ساخت هستند.

 

معاون وزیر صمت بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به سال جهش تولید، یکی از اقدامات اساسی وزارت صمت حمایت و پشتیبانی از طرح‌های در حال ساخت است تا این طرح‌ها با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسند و حمایت از واحدهای تولیدی در حال ساخت شامل تامین تسهیلات، حل مشکلات تامین مواد اولیه و دیگر موارد است که با همراهی وزارت صمت انجام‌ خواهد شد.

 

وی از در اختیار قرار دادن سرمایه در گردش به واحدهای کوچک خبر داد و ابراز کرد: وزارت صمت در برنامه دارد با انجام هماهنگی با بانک‌ها برای واحدهای کوچک و تکمیل‌کننده زنجیره تولید، سرمایه در گردش مناسب قرار بگیرد.

 

صالحی‌نیا به افزایش هزینه خرید مواد اولیه برای تولید طی یکسال اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: واحدهای تولیدی درخواست دارند به نسبت افزایش هزینه تامین مواد اولیه و نهاده‌های تولید، بانک‌ها نیز سرمایه در گردش بیشتری در اختیار این واحدها قرار دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین افزایش میزان نقدینگی و به تبع آن سرمایه در گردش و همچنین به‌روزرسانی تجهیزات واحدهای تولیدی، مهم‌ترین مسائلی است که در بازدید از واحدهای تولیدی از سوی تولیدکنندگان به آنها اشاره شده است.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی دارخوین تاکید کرد: با توجه به اینکه در ناحیه صنعتی دارخوین آمادگی لازم برای جذب سرمایه‌گذار وجود دارد شرایط منطقه امکان راه‌اندازی کارگاه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی و یا قطعه‌سازی صنایع مختلف را دارد.

 

وی یکی از سیاست‌های محوری وزات صمت را بومی‌سازی قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در حال ساخت دانست و گفت: این کار می‌تواند در توسعه واحدهای کوچک و قطعه‌ساز بسیار موثر باشد و زمینه افزایش فعالیت‌های این واحدها را در کشور فراهم کند.

 

صالحی نیا خواستار ارتقا و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شد و تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی زیرساخت‌ها را برای استقرار صنایع ایجاد می‌کنند لذا باید زیرساخت‌های شهرک‌ها نیز توسعه پیدا کند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: تامین مواد اولیه تامین نقدینگی سال جهش تولید معاون وزیر صمت مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سرمایه در گردش منطقه آزاد اروند واحدهای صنعتی واحدهای تولیدی واحدهای تولیدی کارخانه کارخانه تولید واحدهای تولیدی سرمایه در گردش شهرک های صنعتی چرخه تولید تولیدی راکد حال ساخت مواد اولیه وزارت صمت صالحی نیا شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت

احمد بنافی در نشست با مسئولان صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: سرمایه گذاران حوزه تولیدی و صنعتی، انتظار دارند که امکانات زیربنایی سرمایه گذاری از قبیل آب، برق و گاز برای آنها تامین شود.

وی افزود: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند و ملزومات و بستر‌های لازم در سطح شهرستان را مد نظر قرار دهند.

 فرماندار دشتستان اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحد‌های صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ... در حال پیگیری و اقدام است.

بنافی با اشاره به تکمیل و راه اندازی واحد‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگر اولویت‌های مهم حوزه تولیدی و صنعتی دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

علی کشتکار با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان