Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:37:02 GMT

از قطعه‌سازان داخلی حمایت کنیم

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۷۵۶۳

از قطعه‌سازان داخلی حمایت کنیم

شریعتی با بیان اینکه سیاست جدید وزارت صمت حمایت از قطعه‌سازان داخلی و تقویت آنها است گفت: با این کار از تولیدکنندگان و ظرفیت نیروهای داخلی حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (پنج‌شنبه 5 تیر) در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی نهضت ساخت ایران که با حضور معاون صالحی‌نیا معاون وزیر صمت در شهرک‌ صنعتی شماره چهار اهواز برپا شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه قبلا به تولیدات داخلی عرضه شده به بازار اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان افزود: وزارت صمت، سیاست جدیدی اتخاذ کرده و آن این است که فرصت به نمایش گذاشتن کالاهای داخلی برای صنایع کشور که ظرفیت و امکان ساخت آن در داخل وجود دارد را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه بر این اساس صنایع اگر بخواهند می‌توانند نیازهای خود سفارش دهند و تولیدکنندگان متناسب با نیاز صنایع اقدام به ساخت قطعه‌های سفارش داده شده کنند اذعان داشت: این کار باعث می‌شود هم از کالاهای ایرانی حمایت شود، هم شاهد تولید قطعات در استان باشیم و هم از جمع این قطعه‌سازی‌ها یک مجموعه کاملی ساخته شود.

 

شریعتی اضافه کرد: اگر ما این قطعه‌سازان را به طور دائم حمایت و تقویت کنیم به تدریج با تجربه‌ای که در ساخت قطعات مختلف پیدا می‌کنند بعد از چند سال قادر خواهند بود با تکمیل زنجیره ساخت قطعات داخلی، کل یک مجموعه را بسازند و این نقطه مثبت این سیاست جدیدی است که اتخاذ شده و کار ارزنده‌ای است.

 

وی عنوان کرد: پروژه مهم و استراتژیک احداث خط لوله گاز ترش گوره به جاسک که عملیات اجرایی آن امروز با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد، یکی از پروژه‌هایی است که با علی‌رغم فراهم بودن خط تولید آن در کشور و به‌ویژه خوزستان، تاکنون وارداتی بوده است.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: اسلب این صنعت توسط فولاد مبارکه اصفهان و ورق و لوله آن توسط شرکت‌های فولاد اکسین خوزستان و لوله‌سازی اهواز ساخته می‌شود و با حمایت از شرکت لوله‌سازی ماهشهر، این شرکت نیز در ساخت لوله پروژه فعال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در یک مدت کوتاه خط لوله یک‌هزار کیلومتری پروژه تولید و امنیت ملی ما را از شرایط بسیار پایدارتری برخوردار خواهد کرد یاد آور شد: متخصصان و جوانان ما در پتروشیمی این کار را انجام دادند و استانداردهای بین‌المللی را هم دریافت کردند که امیدواریم خوزستان بتواند در مسیر توسعه کشور و استان نیز دین خود را ادا کند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی حمایت از تولیدات داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی نژاد فرماندار خوی در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحد‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از ۱ هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود 
وی افزود: کار‌های زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است 
فرماندار خوی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • حمایت استقلال خوزستان از استقلال ملاثانی ۸ برابر فولاد + سند
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • پای کار استقلال ملاثانی بوده ایم/ وقت حمایت ازتیم‌های خوزستان است