Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران گفت: یکی از برنامه‌های سال جاری، فراهم کردن امکان و شرایط فروش کالا و خدمات اصناف در فضای مجازی است که طبق هماهنگی با شرکت‌های فروش اینترنتیِ زیرمجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صفحه پلتفرم بستر نرم‌افزار این شرکت‌ها در اختیار اصناف قرار می‌گیرد.

جمشید گلپور بعد از جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصناف برای این امر از توانمندی و ظرفیت تشکیلات و اتحادیه کشوری و شرکت‌های اینترنتی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قصد داریم اصناف را به سمت فضای مجازی سوق دهیم، خاطرنشان کرد: اصناف سنتی و خُرد بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در محیط فضای مجازی قرار گرفته و می‌توانند تمام کالاها و خدمات خود را به صورت اینترنتی عرضه کنند.
گلپور با بیان اینکه تعطیلی، یکی از دغدغه‌های اصناف در پی شیوع بیماری کرونا بود، افزود: با فراهم شدن شرایط فروش اینترنتی، رسته‌ای که فعالیت آن تعطیل شده، می‌تواند کالای خود را از طریق فضای مجازی، عرضه کرده و دغدغه تعطیلی نیز حل شود.
دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: استارت این کار برای ورود اصناف به تجارت الکترونیک طی ۱۰ روز اخیر در تهران زده شده که طی این مدت بیش از ۳۰۰ واحد صنفی در فضای پلتفرمی شرکت‌های اینترنتی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه توسعه این شرایط در کل کشور از برنامه‌های امسال است، اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم فراهم بوده و بیش از ۲۰۰ شرکت بزرگ اینترنتی، آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرده‌اند.
گلپور خاطرنشان کرد: در فروش اینترنتی، نرخ کالا و خدمات زیر نظر اتحادیه مربوطه بوده و در صورت وصول شکایت نیز خود اتحادیه صنفی به صورت تخصصی، رصد کرده و به آن رسیدگی و پاسخ می‌دهد.
وی، بزرگترین چالش اصناف را محدودیت در تولید، توزیع و فروش کالا ناشی از بیماری کرونا خواند و تصریح کرد: دغدغه خاص دیگری در این زمینه وجود ندارد البته کرونا تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
گلپور ادامه داد: می‌توان گفت که تاثیر بیماری کرونا در ایران، کمتر از سایر کشورها است زیرا وابستگی ما بیشتر داخلی بود اما اکثر کشورهای دنیا وابستگی خارجی داشتند زیرا ما به دلیل مقابله با تحریم‌ها به توان داخلی تکیه کرده بودیم و این مقاومت‌ها در شیوع بیماری کرونا خودش را نشان داد.
وی ابراز کرد: دغدغه توزیع و فروش نیز با حمایت‌های دولتی و صنفی با فراهم شدن شرایط فروش اینترنتی، حل می‌شود.
رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران و دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با اشاره به وجود سه میلیون واحد صنفی در کشور، گفت: طبق برآوردها، کمتر از ۱۰ درصد این واحدها فاقد مجوز و پروانه کسب هستند که یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری این است که تذکرات لازم را با هماهنگی نیروی انتظامی و اتحادیه‌های صنفی گوشزد کنیم تا مطابق قانون نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر واحدهای بدون پروانه در بخش صنف‌های توزیعی، خدماتی است زیرا صنوف تولیدی بدون اخذ مجوز، فعالیت نمی‌کنند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فروش اینترنتی بیماری کرونا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد