Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون رئیس جمهور در پاسخ به ایسنا با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی از ظرفیت بالایی برخوردار است، قول حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حوزه سلامت اصفهان داد.

محمدباقر نوبخت امروز (جمعه-ششم تیرماه) در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ضرورت پرداختن به شرکت های دانش بنیان، اصل اولیه برای جهش تولید و زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه برای تحقق این هدف، با روش‌های سنتی نمی توانیم عمل کنیم و موفق باشیم، افزود: نیاز به ایده ها و نوآوری های خلاقانه داریم که یک اصل اساسی برای تحقق این هدف است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در بازدید از مجموعه پارک علم و فناوری سلامت اصفهان با چالش‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با آن رو به رو است، از نزدیک آشنا شدیم. همچنین ریاست دانشگاه به خوبی مسائل و مشکلات این حوزه را بیان کرد.

نوبخت با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان اصفهان در حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت، تصریح کرد: توسعه حوزه سلامت و حمایت از شرکت های دانش بنیان این حوزه در شرایط تحریم کمک بزرگی برای کشور محسوب می شود. اصفهان از ظرفیت بزرگی در این بخش برخوردار است.

وی تاکید کرد: در وهله نخست برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و توسعه پارک علم و فناوری سلامت این دانشگاه نیاز به تامین زیرساخت ها و زیربناهای اساسی داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در اصفهان را داد و گفت: در بازدید امروز مشکلات این مرکز ارائه شد و باید زیرساخت هایی فراهم کنیم که شرکت ها بتوانند در این پارک مستقر شده و فعالیت های خود را ادامه دهند.  

نوبخت اظهار کرد: از ریاست دانشگاه می خواهم، مسائل تک تک شرکت ها را ارجاع دهد و قول حمایت از این شرکت های فناور را می دهم. چراکه ظرفیت خوبی در استان اصفهان در این حوزه وجود دارد و توسعه حوزه سلامت در شرایط تحریم، کشور را یاری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه روز جمعه به همراه جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و استاندار اصفهان از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی این استان بازدید کرد. 

پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۴۰ شرکت فناور در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و آرایشی بهداشتی مشغول به کار است که ۱۲ شرکت به طور تخصصی در زمینه مقابله با کرونا فعالیت دارند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پارک علم و فناوری سلامت شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست