Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@15:06:16 GMT

چرا قیمت مرغ در تهران افزایش یافت؟

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۰۱۹۸

حشمت‌الله عسگری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: از بهمن‌ماه گذشته با توجه به افزایش تقاضای بازار مرغ به‌دلیل ایام شب عید، ظرفیت جوجه‌ریزی 30 درصد افزایش پیدا کرده بود اما شیوع ویروس کرونا سبب کاهش تولید مرغداران شده بود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا، مصرف نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه تا یک سوم نیز کاهش یافت و این کاهش مصرف باعث شد با مازاد مرغ روبه‌رو شویم که سبب ضرر مرغداران شد و مرغ به قیمت 5 الی 6 هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور هماهنگی استاندار تهران با اشاره به کاهش جوجه‌ریزی ها بیان کرد: به این ترتیب همه متضرر شدند و برای ماه‌های بعد چون جوجه‌ریزی انجام ‌نشد در حال حاضر با کمبود مرغ روبه‌رو شده‌ایم که باعث افزایش قیمت مرغ شده است.

عسگری با اشاره به رفع این مشکل در آینده تصریح کرد: چون قیمت مرغ افزایش پیدا کرده، مرغداران بیشتر جوجه‌ریزی می‌کنند و ما نیز ذخایر کافی داریم و از هفته آینده تنظیم بازار را خواهیم داشت و پس از مصوب شدن به توزیع مرغ دولتی اقدام‌ خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: مشکل مرغ در استان تهران برطرف می‌شود و این طبیعت بازار است.

منبع: الف

کلیدواژه: جوجه ریزی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان