Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه در روابط دوجانبه دهلی‌نو و پکن، ضمن اتهام‌زنی به چین، مدعی شد تصمیم برای کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان با هدف مقابله با تهدید چین برای هند و شرق آسیا اتخاذ شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی مجازی خود در نشست بروکسل مدعی شد سیاست‌های توسعه‌طلبانه چین چالش واقعی در جهان معاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصمیم درباره کاهش نیروهای آمریکا در آلمان را با مواجهه با تهدیدها در کشورهای دیگر از جمله آنچه تهدید چین برای هند و جنوب شرق آسیا خواند، مرتبط خواند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پامپئو مدعی شد: درباره تهدید حزب کمونیست چین صحبت کردم، تهدیدهایی علیه هند، ویتنام، مالزی، اندونزی و فیلیپین و (تهدیدهای مرتبط با) چالش‌های دریای چین جنوبی. باید مطمئن شویم که برای مقابله با پی‌ال‌اِی (ارتش آزادی‌بخش خلق چین) در جای درست قرار گرفته‌ایم.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان را از این کشور خارج می‌کند. وی علت اتخاذ این تصمیم را عدم افزایش کافی بودجه نظامی آلمان بر اساس توافق ناتو اعلام کرد. کشورهای عضو این پیمان ملزم به اختصاص دو درصد از تولید ناخالص مالی خود برای مصارف نظامی هستند.

گفته می‌شود علت اتخاذ این تصمیم با پروژه تامین انرژی "نورداستریم-۲" مرتبط است. ترامپ همچنین نارضایتی خود را از همکاری آلمان و روسیه در زمینه تامین انرژی از طریق این خط لوله گازی پنهان نکرد.

پامپئو در ادامه گفت که تصمیم برای کاهش نیروها بخشی از بازنگری موضع استراتژیک ارتش آمریکاست که مدتها پیش باید انجام می‌شد.

او همچنین در سخنانش به آنچه «اقدامات نظامی تحریک‌آمیز» و «درگیری‌های مرزی مرگبار در هند» خواند اشاره کرد. پامپئو مدعی شد: من درباره اقدامات نظامی تحریک‌آمیز ارتش آزادی‌بخش خلق صحبت کردم. این اقدامات شامل ستیزه‌جویی در دریای چین جنوبی، درگیری‌های مرگبار در هند، برنامه هسته‌ای غیرشفاف و تهدیدها علیه همسایه‌های صلح‌جو می‌شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیش از این در خصوص نزاع مرزی میان چین و هند گفت برای حل و فصل این اختلاف نیاز به هیچ واسطه‌ای وجود ندارد.

لاوروف در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از صحبت‌هایش با وزرای خارجه هند و چین گفت: فکر نمی‌کنم چین و هند به کمک، هر نوع کمکی با هدف تلاش برای رفع درگیری، احتیاج داشته باشند. به محض آن که اتفاقات مرزی رخ داد، جلساتی برگزار و ارتباطاتی بین فرماندهی منطقه درگیری و وزرای خارجه برقرار شد. تا جایی که متوجه شدم این ارتباطات همچنان برقرار است و هیچ یک از دو طرف اظهاراتی مبنی بر عدم تمایل به مذاکره بر اساس رویکردهای کلی قابل قبول بیان نکرده است. طبیعتاً انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند.

اواسط ژوئن ارتش چین و هند در دره «گالوان» در مرز مشترک با یکدیگر درگیر شدند که در نتیجه آن ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.  

سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این در نشست هفتگی چهارشنبه با خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا را  یک «دروغگوی ذاتی» خواند.

«لیجیان ژائو» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با اصحاب رسانه‌ها درباره مایک پامپئو، وزیرخارجه آمریکا گفت: «پامپئو هر وقت که فرصت بیابد دروغ می‌گوید و چین را بدنام جلوه می‌دهد. تکرار هزار دفعه دروغ (از سوی پامپئو) باز هم دروغ محسوب می‌شود. دروغگویی، تقلب و دزدی در ذات پامپئو است، همان‌طور که خودش هم اعتراف کرده. هرگز نمی‌توان کسی را که وانمود می‌کند خواب است، بیدار کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین آمریکا مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیروهای آمریکا خارجه آمریکا وزیر خارجه مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد

یک رسانه عبری زبان فاش کرد سفر بلینکن به عربستان برای فراهم کردن زمینه سازش ریاض تل‌آویو انجام شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

واکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟