Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه یک بسته جامع به‌منظور ایجاد اصلاح در ساختار پلیس این کشور را به تصویب رساند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، این لایحه با ۲۳۶ رأی موافق و ۱۸۱ رأی مخالف به تصویب رسید و از جمله موارد مطرح شده در آن می‌توان به ممنوعیت گذاشتن زانو بر روی گردن مظنونین و تسهیل شکایت از سوء رفتار پلیس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه که نام خود را از «جورج فلوید» قربانی خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا اقتباس کرده است، مورد مخالفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است.

چهارشنبه هفته گذشته، جمهوری‌خواهان لایحه‌ای جهت ایجاد اصلاحات در ساختار پلیس را به کنگره ارائه کردند اما از آن استقبال نشد. به گفته دموکرات‌ها این طرح پیشنهادی به قدر کافی عمیق و همه‌جانبه نبود.

«جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت:‌ «اکنون زمان اصلاحات جعلی نیست. اگر همکاران جمهوری‌خواه ما واقعاً قصد دارند قانونی جامع را تصویب کنند که موجب تغییر در فرهنگ پلیس و مسئول دانستن مأموران هستند از آن‌ها استقبال می‌کنیم».

نتایج نظرسنجی این هفته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و مرکز تحقیقاتی «اِن.‌او.آر.سی» نشان می‌دهد ۶۹ درصد از افراد بالغ آمریکایی معتقدند «تغییرات عمده» یا «دگرگونی کامل» در نظام کیفری آمریکا مود نیاز است.

در هفته‌های گذشته انتشار ویدئوی قتل جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» احساسات ضدنژادپرستی مردم آمریکا را برانگیخته و موجب برگزاری اعتراضات گسترده در این زمینه شده است.

ترامپ روز گذشته (پنجشنبه) در پیامی توئیتری رهبر جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» را به خیانت، آشوبگری و شورش متهم کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد