Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@00:24:36 GMT

تنها راه پیشگیری از کلاهبرداری ملکی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۰۷۹۲

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تنها راه کاهش کلاهبرداری‌های ملکی توجه مردم به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رضا مسعودی فر افزود: مبنای وقوع کلاهبرداری‌های ملکی فریبی است که ناشی از نا آگاهی مردم از شیوه معامله در خرید و فروش یا رهن و اجاره ملک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در کشور ما بیشتر مردم به سمت پیش خرید ملک گرایش دارند که اجرای قانون پیش فروش ساختمان کمک می‌کند تا کلاهبرداری‌ها در این حوزه کاهش پیدا کند.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: قانونگذار تاکید دارد معامله‌ها حتما با سند رسمی انجام شود و مردم به هیچ عنوان با سند عادی پیش خرید نکنند که ممکن است یک ملک به افراد متعددی فروخته شود.

مسعودی فر گفت: مردم نباید بدون دیدن اسناد مالکیت، ملاحظه پایان کار و شناخت دقیق از معامله، خرید و فروش انجام دهند. برچسب ها: ثبت اسناد ، رسمی ، کلاهبرداری ، ملک ، رهن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ثبت اسناد رسمی کلاهبرداری ملک رهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در حضور خبرنگاران درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین و برخی شائبه‌هایی که مطرح شده است، گفت: یک عده نمی‌خواهند مردم سود کنند. قبلاً هم گفته‌ام برخی علاقه دارند که یک عده خاصی در این کشور سود و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست.

در حال تکمیل

کد خبر 6086790

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا