Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نخستین نمازجمعه مهدی‌شهر در تابستان ۹۹ به میزبانی مصلای این شهر با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی ویارانش، بیان کرد: ردپای آمریکا در بسیاری از جنایت‌ها علیه مردم و انقلاب ایران اسلامی چه دوران قبل از انقلاب و چه پس‌ازآن دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم جنایت‌های استکبار گران را فراموش نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود: آنانی که دم از حقوق بشر می‌زنند خودشان ناقض حقوق هستند به نحوی که طبق آمارها، هر ۲۷ دقیقه یک سیاه‌پوست در آمریکا کشته می‌شود. از سوی دیگر ۹۹ درصد سرمایه‌های آمریکا بین عده‌ای ثروتمند است و در طول ۷۰ سال گذشته آمریکایی‌ها به بیش از ۹۰ کشور دنیا از جمله ژاپن، کوبا، چین و … حمله کردند و انسان‌های زیادی را کشتند اما همچنان دم از حقوق بشر می‌زنند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه از سال ۲۰ تا ۵۷ آمریکا انواع حمایت‌ها را از رژیم پهلوی انجام داد و در کشتارهای شهریور ۵۷، کودتای ۲۸ مرداد تأسیس ساواک در ایران، حمایت از منافقان و … آمریکایی‌ها نقش داشت، ابراز کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب نیز انواع جنایت‌ها را علیه مردم ایران اسلامی انجام دادند که نمونه آن حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان هسته‌ای، شهادت بسیاری از بزرگان انقلاب و… است.

بارانی شهادت شهید بهشتی ویارانش، تحریم‌ها ظالمانه و ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی و … همه از جمله جنایت‌هایی هستند که آمریکا به نام دفاع از حقوق بشر آنها را انجام داده است، افزود: آمریکایی‌ها نام این جنایت‌ها را حقوق بشر می‌گذارند اما دست استکبار برای همه جهانیان رو شده است.

وی در دومین بخش سخنان خود به موضوع گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: گرانی در ماه‌های اخیر به خصوص هفته‌های اخیر مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است. امروز گرانی در بازار مسکن به اوج خودش رسیده و در بازار دلار و ارز، سکه، طلا و خودرو، مواد غذایی مورد نیاز شدید مردم مانند مرغ، تخم‌مرغ و … تلاطم‌ها و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها هستیم.

امام‌جمعه مهدی‌شهر بیان کرد: عوامل متعددی برای این گرانی‌ها وجود دارد که یکی از آنها عدم نظارت قوی بر بازار است وقتی سود بانکی کاهش می‌یابد درباره نقدینگی بیرون آمده از این بانک‌ها دیگر فکری نمی‌شود و زمانی که این پول‌ها از بازار مسکن سر در می‌آورند، یکباره این بازار ملتهب می‌شود که نمونه آن را در زمینه خودرو، طلا، ارز و سکه و … مشاهده کردیم.

بارانی با بیان اینکه قبل از هر اقدامی ابتدا باید فکری به حال تولید می‌شد، ابراز داشت: قبل از اینکه سود بانکی کاهش پیدا می‌کرد می‌بایست بستر ایجاد تولید مهیا می‌شد و ابزارهای کار، قوانین تسهیلگر سرمایه گذاری در زمینه تولید و اشتغال فراهم می‌آمد تا سرمایه‌ها به جای دلالی و بنگاه داری به سمت تولید و اشتغال سرازیر می‌شدند.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از قوای سه‌گانه این است که در عرصه نظارت، برنامه ریزی اقتصادی فکر جدی داشته باشند ممکن است بیان شود که بسیاری از قطعات کارخانه‌ها و مواد اولیه و … از خارج وارد می‌شود و به دلیل تحریم‌ها افزایش قیمت را شاهد هستیم اما زمین و خانه را که از خارج وارد نمی‌کنیم چرا باید یک تکه زمین در شهری یک میلیارد تومان قیمت گذاری شود؟ این زمین آیا وارداتی است که تحریم‌ها سبب گرانی‌اش شده باشند؟

امام‌جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه می‌بایست زمین را در اختیار متقاضیان قرار داد تا بازار مسکن را کنترل را با خانه‌های ارزان ساخت، کنترل کرد، بیان کرد: باید شرایطی پیش می‌آمد که خود مردم در ساختن مشارکت می‌کردند قرار نیست همیشه دولت تصدی گر باشد شاهد هستیم که هر جا مردم وارد می‌شوند به سرعت همه چیز مدیریت می‌شود.

بارانی با بیان اینکه چرا باید بازار خودرو در اختیار عده‌ای خاص قرار گیرد و یک خانواده شش هزار خودرو را احتکار کند؟ گفت: مشخص است که منافذ بسیاری برای دور زدن قوانین و دزدی وجود دارد تا عده‌ای به نان و نوایی دست یابند و هر بلایی که بخواهند بر سر اقتصاد کشور می‌آورند. مردم و اقشار ضعیف زیر پای گرانی‌ها له شده‌اند لذا باید فکری جدی و اساسی کرد.

وی با بیان اینکه همه امید مردم به مجلس یازدهم است، تاکید کرد: نمایندگان باید مسائل اقتصادی را اولویت نخست خود بدانند و با کار کارشناسی و طرح‌های ویژه راه بن بست از فضای التهاب بازار ارز و دلار و خودرو. مسکن و … را بیابند همچنین مجلس باید از نخبگان و کارشناسان و اساتید دانشگاه و… نیز کمک بگیرند و از این اقشار برنامه و طرح‌ها را دریافت کنند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر در خاتمه درباره مطالبه مردم از قوه قضائیه نیز، گفت: مردم انتظار دارند تا با اخلال‌گران بازار ارز و سکه، مسکن و خودرو … مقابله جدی شود. قوه قضائیه از زمان مدیریت جدید اقدامات بسیار خوبی را انجام داده به خصوص اینکه مبارزه با فساد از درون خود قوه قضائیه صورت گرفته و کسی که در یک مقام بلندمرتبه‌ای در این قوه بوده به پای میز محاکمه آمده است و این به مردم امید می‌دهد.

کد خبر 4958772

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر قوه قضاییه ایالات متحده آمریکا انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کشاورزی امام جمعه مهدی شهر جنایت ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اگر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود نخست وزیر این رژیم جرأت نمی‌کرد قوانین بین‌المللی را به چالش بکشد.

به گزارش ایسنا، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اگر حمایت غیر اخلاقی و جانبدارانه آمریکا از رژیم اشغالگر نبود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جرأت نمی‌کرد با پافشاری بر تکمیل و ادامه تجاوز و ارتکاب کشتارهای جمعی بیشتر علیه ملت فلسطین مشروعیت و قوانین بین‌المللی را به چالش بکشد.

طبق گزارش سما، وی افزود: جانبداری کورکورانه آمریکا از اسرائیل و حمایت از آن در برابر مجازات و قوانین و مشروعیت بین‌المللی ثابت کرد که دولت آمریکا شریک جنایت‌های نتانیاهو است و مسئولیت کامل ادامه جنگ نسل کشی را بر عهده دارد.

ابوردینه از دولت آمریکا خواست فورا وارد مداخله شده و مقامات رژیم اشغالگر را به توقف جنایت‌های خود ملزم کند و مانع حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح شود که پیامدهای خطرناکی برای تمام منطقه و جهان خواهد داشت.

وی از جامعه بین‌المللی خواست فورا برای ممانعت از ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مجازات آن به دلیل جنایت‌های جنگی و نقض تمام قوانین بین‌المللی وارد عمل شوند.

بنیامین نتانیاهو سه شنبه گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم. احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیروهای ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه