Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@19:51:11 GMT

اجرای عدالت بدون تبعیض تداوم یابد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۲۵۸۵

اجرای عدالت بدون تبعیض تداوم یابد

حجت الاسلام قاسمی با تبیین وظایف دستگاه قضایی و مشکلات این دستگاه خواستار تدوام اجرای عدالت بدون تبعیض شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «علیرضا قاسمی»  در خطبه های این هفته نماز جمعهشهر بادرود اظهارکرد: ویروس کرونا تمام نشده است و همچنان این ویروس منحوس کرونا در میان مردم و در جامعه جولان می‌دهد و لذا مردم شهر توصیه دست اندرکاران و ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرستان را جدی گرفته و پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای سلامت خود و  خانواده رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بادرود از  مجالس عروسی که در آن بدون ماسک و  بدون رعایت کردن پروتکل بهداشتی  برگزار می شود انتقاد کرد و با اشاره به هفته صرفه جویی آب بیان کرد: خداوند در آیات قرآن کریم بر به اندازه بودن نیاز موجودات تاکید کرده است و از این رو در مصرف آب نیز صرفه جویی شود تا مردم شهر با مشکل قطع آب در روزهای گرم سال مواجه نشوند و مسئولان آبفای بادرود شبکه آبرسانی روستایی را سروسامان ذهنذ تا از مشکلات مردم در این مورد کاسته شود.

وی به هفته قوه قضائیه  اشاره کرد و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به خصوص آیت الله شهید بهشتی، تبیین کرد: دستگاه قضا از ارکان هر نظامی محسوب می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی  ملجأ و پناهگاهی برای مردم است و اجرای عدالت بدون تبعیض یکی از اصلی‌ترین وظایف این قوه است که باید همواره تداوم داشته باشد.

قاسمی با اظهار تاسف از اینکه نظام جمهوری اسلامی  در زمینهٔ قضایی به وضعیت مطلوب نرسیده و این قوه با تراکم پرونده‌ ها رو به رو است،ادامه داد: مردم با کوچک‌ترین مشکلی به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند که سبب سختی دستگاه قضای شده است و  می توان این روند اشتباه  را با فرهنگ سازی  در میان مردم اصلاح  کرد.

امام جمعه بادرود حرکت دستگاه قضا در یک ساله اخیر را امیدوار کننده بیان کرد و با یادآوری اینکه دستگاه قضا دارای پرونده های راکد مختلفی در سالیان گدشته است، اطهار امیدواری کرد: پرونده های دستگاه قضا با اصلاح روند می تواند برای همیشه پایان یابد و اقدامات آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد که از دستگاه قضایی آغاز کرده است، ستودنی  و دارای اهمیت بالایی  است و زیرا موجب سالم شدن این دستگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدامات دستگاه قضاموجب امیدواری در میام مردم شده است، تصریح کرد: کارهایی که آقای رئیسی در زمینهٔ حمایت از تولید کرده‌اند نیز به‌ خوبی مشهود و قابل‌تقدیر است و نشان‌دهنده عزم جدی برای حل مشکلات در این حوزه است.

قاسمی با اشاره به گزارشی که رئیس دستگاه قضا در ماه‌های گذشته از طریق رسانه ملی داد، تاکید کرد: همه قوا باید در زمینهٔ مبارزه با فساد با همدیگر همراهی و همکاری داشته باشند و مسئولان سه قوا باید به بحث گرانی های اخیر هم واکنش جدی نشان دهند تا دغدغه مردم که معیشت و زندگی است برطرف شود./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: بادرود نمازجمعه قوه قضاییه اصفهان دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود

سید‌صولت مرتضوی؛ امروز؛ دوشنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترو‌نیک در کشور با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

به گزارش تسنیم، وی با برشمردن اهمیت اجرای این طرح و استقبال مردم از آن تصریح کرد: دستور رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد، بنابراین طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور افزود: به تازگی سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.

دیگر خبرها

  • تداوم ناکامی جود بلینگام برابر بایرن مونیخ: بدون حتی یک پیروزی!
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • بابک زنجانی عفو شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود