Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پریسا اشراقی دبیر اجرایی نمایشگاه هامادکسپو، اولین و تخصصی ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز با اشاره به برگزاری اولین دوره از این نمایشگاه گفت: با توجه به دغدغه ها و منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخل و جهش تولید برگزاری این نمایشگاه را در دستور کار خود قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: سعی کرده ایم آثار فاخری که قابلیت صادرات دارند را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته و سعی کرده ایم بدون دریافت هیچ وجه و بدون نگاه تجاری از تمامی هنرمندانی که از استان های مختلف حضور داشته اند حمایت کنیم.

اشراقی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با رویکرد حمایت از تولید داخل و افزایش کیفیت در این بخش برگزار شده است، گفت: سعی کرده ایم آثاری را در این نمایشگاه عرضه کنیم که هنر معماری و تجسمی که سالیان طولانی است به فراموشی سپرده شده و مانند کتاب خاک می خورد را دوباره به مردم نشان دهیم. معرفی هنر به بازار کار ابزار جهش تولید

او اظهار کرد: تمام تلاش ما آن است که هنر را به بازار کار معرفی کنیم و با توجه به آنکه ساختمان سازی در کشور به سمت صنعتی سازی می رود باید سعی کنیم از حوزه معماری و ساختمان سازی سنتی  حمایت کنیم.

اشراقی بیان کرد: باید سعی کنیم در حوزه معماری کشور میزان سرمایه گذاری را افزایش دهیم و فصل جدیدی را در حوزه صنعت ساختمان رقم بزنیم.

دبیر این نمایشگاه با بیان اینکه این نمایشگاه جز به کل است، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه های می تواند تحول بزرگی را در حوزه ساختمان سازی ایجاد کند و با توجه به آنکه هنرمندان بزرگی در این نمایشگاه حضور دارند سعی می کنیم ۱۳ هنرمند را با توجه به تولید محتوا و سبک کاری که دارند به بخش های مختلف معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید

فروش پارچه‌های ایرانی با نام و برند خارجی!

اشراقی توضیح داد: بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در  تغییر سبک معماری طراحی ساختمان و دکوراسیون فعالیت کند و در این زمینه هم رایزنی های مختلفی را انجام داده است.

او توضیح داد: باید دولت بتواند مباحث کاری در این بخش را حمایت کند و با ایجاد انگیزه هایی برای سرمایه گذاری بتواند در این‌حوزه موفق عمل کند.

او اظهار کرد: ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا از جمله قطر دارای هنرمندان و معماران بسیار خاص و با استعدادی است که برخی از هنرهای آنها باعث تعجب مقامات این کشور شده است. آثار فاخری که قابلیت صادرات  دارند.

هیچ پولی نگرفتیم و بدون نگاه تجاری بوده به هنرمندان و معماران داده شده است

او افزود: هنرمندان برجسته از استان های مختلف مانند مشهد و یزد کارهایی از جمله تابلوهای هنری را به نمایش گذاشته اند.

گفتنی است این نمایشگاه از ۶ تیر تا ۱۳ تیر با حضور نمایندگان مجلس و معاونان وزارت راه وشهرسازی و مقامات سیاسی و هنری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اولین نمایشگاه هامادکسپو، اولین و تخصصی ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز کشور در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از تولید آثار فاخر امروز با حضور نمایندگان و مقامات سیاسی و مدیران وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید بازار مسکن جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، علاوه‌بر بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی IRAN EXPO ۲۰۲۴، گفت: مشارکت بین مراکز تحقیقاتی این نهاد و بخش خصوصی نمونه‌ای از تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است.

مسلمی نائینی بیان کرد: این محصولات بعضا در دنیا به عنوان محصولاتی محسوب می‌شوند که برای اولین بار تولید شده و نیازمند این هستند تا در جایی عرضه شوند.

وی افزود: یکی از روش‌های عرضه محصولات تولیدی در بازار برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها است که نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی IRAN EXPO ۲۰۲۴ تاکنون موفق بوده و مهمانان خارجی بسیاری دعوت شده‌اند و از محصولات تولیدکنندگان ایرانی بازدید می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد از ابتدای تشکیل به عنوان نهادی پیشران در حوزه علم و فناوری مطرح شده است، اضافه کرد: محققان و متخصصان جهاددانشگاهی محصولات دانش بنیان متعددی تولید کرده‌اند که در غرفه این نهاد در این نمایشگاه عرضه شده است.

مسلمی نائینی به نام گذاری سال جاری با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و عنوان کرد: یکی از نمونه‌های واقعی تحقق این شعار مشارکت بین مراکز تحقیقاتی مانند پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و شرکت خصوصی بوده که تبدیل به شرکت وینافارما شده و نمونه واقعی از شعار جهش تولید با مشارکت مردم را تداعی می‌کند.

وی در پایان اضافه کرد: ان‌شاءالله تولیدات علمی و دانش فنی که در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ایجاد شده، تا مرز تولید پیش رفته و به مرحله تولید انبوه محصول برسند.

ارائه ۱۵ طرح حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

سیدضیاء نصرتی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی نیز در حاشیه بازدید رئیس جهاددانشگاهی از این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه اکسپو بزرگترین فرصت صادراتی برای کشور ما و سایر کشور‌هایی است که این نمایشگاه در آنجا برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با طرح‌های منتخب خود در این نمایشگاه شرکت کرد که بر این اساس ۱۵ طرح از واحد‌های مختلفی که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می‌کنند، در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی یادآور شد: پژوهشکده گیاهان دارویی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی، پژوهشگاه‌های ابن سینا و رویان و سایر همکارانی که در این حوزه زحمت می‌کشند طرح‌های خود را در این غرفه ارائه کرده‌اند.

نصرتی با تأکید بر اینکه خوشبختانه غرفه جهاددانشگاهی بنا به طبیعت و ذات کار‌های پژوهشی این نهاد که کاربردی و محصول محور است بسیار خوب مورد استقبال قرار گرفت، افزود: به عنوان مثال طرح تولید جنین گوساله‌های ممتاز که توسط پژوهشگاه ابن سینا ارائه شده بسیار مورد استقبال هیئت‌های خارجی بازدید کننده در این نمایشگاه قرار گرفت و پیشرفت‌های خوبی در بحث عقد قرارداد با  شرکت‌های خارجی داشتیم.

وی یادآور شد: علاوه بر بازدید هیئت خارجی از غرفه جهاددانشگاهی، قرار بعدی‌مان با آنها این شد که از مجموعه‌های جهاددانشگاهی بازدید کنند و از نزدیک با ظرفیت‌های مختلف حوزه کشاورزی و منابع طبیعی این نهاد آشنا شوند تا بتوانیم وارد مرحله عقد قرارداد و همکاری بین المللی در طرح‌های منتخبمان بشویم.

همچنین در بازدید رئیس جهاددانشگاهی از غرفه شرکت وینافارما، در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» قرارداد انتقال دانش فنی چهار داروی ترک اعتیاد، کمک به کاهش و درمان آلزایمر، درمان کبد چرب و داروی لاغری و چربی‌سوز از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به این شرکت خصوصی که سهامدار آن صندوق پژوهش فناوری البرز و جهاددانشگاهی هستند، به امضاء رسید.

 توسعه ارتباطات جهاددانشگاهی در حوزه بین الملل با ارائه محصولات فناورانه و دانش بنیان صادراتی واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی از مهمترین مولفه‌های حضوراین نهاد علمی در نمایشگاه IRAN EXPO ۲۰۲۴ است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این نمایشگاه از ۸ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۲ این ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت