Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@14:38:35 GMT

گلوبال تایمز: آمریکا جنون تحریم دارد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۴۴۲۹

به گزارش ایرنا، گلوبال تایمز در این گزارش با اشاره به تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی و فشارهای این کشور برای مسدود کردن مسیر فعالیت تجاری این شرکت ها به بهانه های واهی چون ارتباط با ارتش آورده است: این روش ها از دیدگاه ناظران دیوانگی است و بشدت به بازرگانی و صنایع در آمریکا لطمه خواهد زد.

آمریکا فهرستی نزدیک به ۲۰ شرکت چینی از جمله شرکت بزرگ مخابراتی و ارتباطی هواوی تهیه کرده است که به اعتقاد این کشور با بخش های نظامی در چین ارتباط دارند و این راه را برای تحریم و جلوگیری از فعالیت آنها هموار می کند و دست دولت آمریکا را برای تحت فشار قرار دادن این کشور بازتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«می شین یو» محقق آکادمی تجارت بین الملل چین به این روزنامه گفت: ظاهرا در آمریکا و در وزارت دفاع آن کشور و برخی بخش های دیگر تلاش بر این است که چین را به هر طریقی و هر وسیله ای تحت فشار قرار دهند.

او خاطر نشان کرد که «برخی از این افراد بهتر است به بیمارستان مراجعه کرده و دنبال صحت و سلامت روحی و روانی خود باشند این رفتارهای افراط گرانه آتش عقبه ای برای درهم کوبیدن صنایع در آمریکا است و ضربه زدن به خود محسوب می شود».

وی گفت: اگر آمریکا به همین طریق به فشارهای خود بر شرکت ها ادامه دهد و به دنبال تحریم ها علیه آنها باشد شرکت ها و موسسات برای فعالیت تجاری خود بتدریج استفاده از دلار آمریکا را در معاملات کنار می گذارند.

«لو شیانگ» کارشناس آکادمی علوم اجتماعی چین در مصاحبه با این نشریه گفت:  «ترامپ دست بازتری برای تحریم این شرکت ها خواهد داشت اما نکته اینجا است که فراورده های این شرکت ها برای دنیا مهم است و حرکت آمریکا بازار جهانی را مورد تهدید قرار می دهد».

کارشناسان افزوده اند اقدامات اخیر آمریکا تحرکاتی از سوی دولت ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای آماده کردن زمینه پیروزی خود در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری است.

منبع: الف

کلیدواژه: شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شش فرد و نهاد ایرانی که به ادعای آنها با سپاه پاسداران مرتبط هستند و همچنین درخواست پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: معتقدم تحریم سپاه توسط اروپا و آمریکا یک امر بدیهی است، چون اگر تحریم نکنند باید در نوع عملکرد سپاه شک کرد. 

وی اظهار کرد: عملکرد موفق سپاه باعث شده تا اتحادیه اروپا و کشور‌های دیگر علیه آن موضع بگیرند البته ما نباید نسبت به این موضوعات احساس رنج کنیم و ذهنمان را درگیر کنیم، چون نقطه قوت سپاه این است که کشور‌های غربی آن را تحریم می‌کنند و این امر سلامت کار سپاه را می‌رساند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بیان کرد: تحریم‌ها اثری بر سپاه ندارد و اگر بحث شدت عملکرد آمریکایی‌ها در قبال سپاه باشد ما در مذاکرات گفتیم که نیرو‌های مرکزی سنتکام را به‌عنوان یک تهدید تلقی کردیم و مجلس قبلی سنتکام را به‌عنوان یک نیروی تروریستی شناخته است.

گلرو تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید رایزنی کند و دنیا را درباره عملکرد و ماهیت کار سپاه توجیه کند البته وزیر خارجه رایزنی‌های خوبی با دنیا در خصوص تحولات اخیر فلسطین داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: جایگاه سپاه آن‌قدر قوی است که هیچ تحریمی بر سپاه اثر ندارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی فلسطین در مجلس گفت: تحولات دانشجویی در آمریکا نقطه آغازین فروپاشی لیبرالیسم غربی و آمریکایی است، چون جامعه آمریکا از اصالت خود خارج شده است و طیف‌های وسیعی که شدیدا به سیاست‌های آمریکا معترض هستند آینده نظام آمریکا را رقم می‌زنند و تحولات شگرفی در درون آمریکا رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد