Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی‌تردید یکی از وقایع اندوهناک و غم‌افزای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، انفجار دفتر مرکزی حزب حمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ عزیز دیگر بود، این واقعه اگر چه برای نظام ضربه سنگین و جبران‌ناپذیری بود اما موجب تفکیک تفکرات انحرافی و التقاطی و لیبرالی از جریان اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، واقعه خونین هفتم تیر سال ۶۰ حرکتی کاملا سازمان‌یافته توسط جریان نفاق و التقاط از نوع لیبرالی آن بود و حسب ظاهر پیروزی بزرگ برای گروه‌های معاند و معارض انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به شهادت رساندن دکتر بهشتی به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه انسانی و نظریه‌پرداز جریان اسلامی، امید جریان نفاق و التقاط و نیز صدامیان را فزونی بخشید و زود هنگام در هشتم  شهریور سال ۶۰ فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت عزیزان، رجایی و باهنر به وقوع پیوست.
خط ترور و انفجار توسط جریان نفاق و گروهای التقاطی از تیرماه ۶۰ تا هشتم شهریور چندین فقره عملیات موفق داشت و انفجارات پیاپی زمینه‌ساز بیداری مردم و تقویت پیوند مردم با ولایت شد.

اتحاد مردم و امام و نیز انسجام فکری و عملی در قوای حاکمه و نیز حاکمیت یافتن جریان اسلامی، بستر کاهش انفجارات را به‌وجود آورد و به‌تدریج خط نفاق و التقاط قدرت نفوذ و اطلاعات و عملیات خود را از دست داد و برای بقا خودش با خروج نیروها از کشور،کوشید با حضور در اروپا و بعضی از مناطق آسیا و بهره‌گیری از آمریکا و قدرت‌های اروپایی علیه انقلاب نبرد سخت و نرم داشته باشد.
واقعه ۷ تیر نشان داد که حفظ انقلاب به مراتب سخت‌تر از خود انقلاب است، کسی گمان نمی‌کرد پس از پیروزی انقلاب، موانع بسیار خطرناک در مسیر انقلاب به‌وجود آید  موانعی چون ترور شخصیت‌ها و متفکران و انقلابیون،
وقوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، محاصره و تحریم اقتصادی، دوگانگی فکری و ایدئولوژی در اداره کشور، توطئه‌ها و شیطنت‌های پیدا و پنهان آمریکا علیه انقلاب در عرصه منطقه‌ایی و بین‌المللی، نداشتن برنامه مدون و منسجم پیشرفت همه جانبه کشور و بها ندادن به بعد فرهنگی و اسلامی مدیریت و تعلیم و تربیت جامعه و کمبود نیروی انسانی مومن، انقلابی، متخصص، ماهر و فقدان تجربه کشورداری در رده‌های مختلف مدیریتی و سیاستگذاری، هریک از این موانع می‌توانست انقلاب را متوقف و یا به دره سقوط بیفکند.

اما انقلاب اسلامی به مدد امداد الهی و راهبری‌های حضرت امام و رهبر بزرگوار انقلاب و نیز بیداری و حضور بصیرانه مردم و تلاش جهادی مسوولان از این موانع عبور کرد و موفق به تحکیم پایه‌های نظام شد.
آنچه که موجب قوام پایه‌های نظام و تفکیک خطوط انحرافی و التقاطی از جریان اسلامی شد، راهبرد «شهادت» و «پیوند مردم با ولایت» و نیز «تحول معنوی در گستره ملی» و «کار و فعالیت سخت و مستمر با انگیزه الهی و درونی» بود.
جریان اسلامی با تاسیس حزب جمهوری اسلامی به دبیر کلی دکتر بهشتی و حضور پیشگامان انقلاب در شورای مرکزی این حزب و ایجاد دفتر در تمام استان‌ها به‌ سرعت در بدنه اجتماعی و اذهان عمومی و جامعه نخبگانی وارد شد و در این زمینه نقش شهید بهشتی در تنویر افکار عمومی و افشای ماهیت جریان نفاق و التقاط بسیار موثر و راهگشا بود.
شهید دکتر بهشتی از جمله شهدای شاخص انقلاب است که امام خمینی او را «یک ملت نامید» هجمه سنگین دشمنان داخلی و خارجی علیه شهید مظلوم نشان از قدرت تفکر و تحزب و تقابل او دارد، لذا به چند ویژگی بارز و ممتاز شهید دکتر بهشتی به‌شرح زیر اشاره می‌شود.
۱- دشمن‌شناسی
شهید خط نفاق و التقاط را دشمن خطرناک برای انقلاب می‌دانست و آمریکا را پشتیبان این جریان دانسته  مواضع انقلابی شهید علیه آمریکا نشان از شناخت قوی از مکاید این کشور دارد.
۲- جریان‌شناسی
  فعالیت جریان‌های مختلف در درون نظام نوپای انقلاب و ارائه دیدگاه‌های متناقض و مخالف صریح اسلام، زمینه فعال شدن شهید را در تفکیک جریان اسلامی از دیگر جریان‌های مدعی به‌وجود آورد. تلاش برای گنجاندن اصل «ولایت فقیه» در قانون اساسی آمادگی فکری برای انجام مناظره با دیگر جریان‌ها دلالت بر توانمندی شهید در تحلیل جریان‌ها دارد.
۳- اسلام‌شناسی
 مجموعه گفتارها و آثار شهید در زمینه الهیات و معارف اسلامی و تشریح و تبیین مبانی اعتقادی حزب جمهوری اسلامی تحت عنوان «مواضع ما» و تسلط بر آیات و روایات متناسب با موضوع بحث و دفاع علمی از اصول اسلام و داشتن درجه اجتهاد و نیز توضیح اندیشه سیاسی اسلام در قالب سخنرانی‌ها، نشانگر عمق معلومات و شناخت ایشان از اسلام است.
۴- داشتن تفکر حزبی و اقدام به تاسیس حزب
  شهید با وجود اینکه به تعبیر امروزی رئیس قوه قضاییه بود ولی با عشق و انگیزه درونی حزب جمهوری اسلامی را مدیریت می‌کرد. عشق او به حزب و پیشرفت فعالیت‌های آن به گونه‌ای بود که آن را «معبد و خدمت در آن را نوعی عبادت» می‌دانست، او به خوبی می‌دانست جمهوریت  نظام بدون وجود حزب فراگیر ممکن نیست.

=================================

مصیب عباسی عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان 

=================================

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: تست3 هشتم ژ هشتم شهریور 60 مصیب عباسی جریان نفاق شهید بهشتی عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان دانشگاه گلستان جریان اسلامی جریان نفاق دکتر بهشتی جریان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی

مراسم سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی عصر امروز با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074996 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است