Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هر بار که خبری درباره عبور یک سیارک از کنار زمین منتشر می‌شود توجه عمومی به خطرات احتمالی برخورد یک سیارک به زمین نیز بیشتر می‌شود. موضوع دفع خطرات ناشی از سیارک‌ها هم تنها به چند سال اخیر محدود نمی‌شود و از سال‌ها قبل مورد توجه بوده است. حتی دفع سیارک‌ها به موضوعات مختلفی برای فیلم‌های سینمایی با ژانر علمی و تخیلی تبدیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان ابتدا راه‌حل‌های گوناگونی برای دفع این مشکل پیشنهاد شده‌است؛ از انفجار سیارک‌ها تا انحراف مسیر. هرکدام از این راه‌حل‌ها هم مشکلات خودشان را داشته‌اند. به عنوان مثال انفجار سیارک‌ها می‌تواند موجب خرد و پراکنده شدن آن‌ها در اطراف زمین شود.

بیشتر بخوانید

اسناد کشته شدن اولین انسان توسط شهاب سنگ پیدا شد

اما راه‌حل‌های مبتنی بر انحراف مسیر سیارک‌ها همواره بیشتر مورد پسند بوده است. در همین راستا هم محققان پیشنهاد داده‌اند تا با سیارک تهدیدآمیز را به یک جرم کوچکتر متصل کنند تا مسیر سیارک را منحرف کرده و مانع برخورد آن به زمین شود.

در این روش سیارک خرد نشده و از مدار زمین دور می‌شود. البته این روش هنوز اجرایی نشده و تنها این فرآیند شبیه‌سازی شده‌است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برخورد سیارک با زمین سیاره سیارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو پروازهای امروز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش تسنیم، وحید فروغی‌زاده امروز در خصوص لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس، اظهار داشت: حسب اطلاعیه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به اطلاع می‌رساند، پرواز شماره ۳۳۵۱ و ۳۳۵۰ تهران ایلام تهران این شرکت به دلیل شرایط نامساعد جوی مسیر باطل اعلام شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام، افزود: به دلیل شرایط نامساعد هوا و پایین‌بودن دید افقی این پرواز باطل شد.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن مسیر روستاهای دشتی بر اثر سیل
  • دانشمندان یک «خطای فنی» در لبه کیهان کشف کردند
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • تأملاتی در بومی‌نبودن نظریه‌های جامعه‌شناسی کشور
  • تأملاتی درباب بومی نبودن نظریه‌ها در میدان جامعه‌شناسی کشور
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد