Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@00:30:01 GMT

7 هزار زنجانی متقاضی بیمه بیکاری

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۵۱۹۶

7 هزار زنجانی متقاضی بیمه بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در نتیجه شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت برخی کارگاه‌ها و کسب و کارها، حدود 7 هزار نفر در این استان متقاضی بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

محمدرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وزارت تعاون به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجتماعی کشور اقدامات متعددی را برای حمایت از اقشار مختلف جامعه در ایام شیوع کرونا انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: از آنجا که پیش‌بینی می‌شد شیوع این بیماری تعدادی از کارگاه‌ها و اشتغال نیروی کار آنها را تحت تاثیر قرار دهد، از این رو همزمان با کشور طراحی و راه‌اندازی سامانه ثبت نام بیمه بیکاری در استان زنجان نیز از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در گام بعدی براساس برنامه‌ریزی انجام شده، حمایت از نیم دهک جامعه که فاقد برخورداری از هر گونه خدمات سازمان‌های حمایتی هستند در قالب پرداخت کمک‌های 200 تا 600 هزار تومانی بر اساس تعداد اعضای خانوار در دستور کار قرار گرفت که تاکنون دو مرحله از این کمک‌ها به مشمولان پرداخت شده است.

یوسفی پرداخت وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی به خانوارهای یارانه بگیر را از دیگر اقدامات دولت برای حمایت از اقشار مختلف جامعه در شرایط شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: در بسته اشتغال تدوین شده برای حمایت از کسب و کارها نیز  14 رشته شغلی شامل 550 زیر رسته و 254 هزار فرصت شغلی در کشور برای استفاده از تسهیلات بانکی مشخص شده‌اند که همه صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده می‌توانند از طریق سامانه کارا درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات کرونایی با نرخ  ۱۲ درصد و از طریق ۱۲ بانک عامل در سطح استان پرداخت خواهد شد، گفت: در گام نخست مبنای تغییرات تعداد شاغلان بر اساس لیست‌های بیمه تامین اجتماعی بوده و چنانچه رسته‌های جدید با مبنای دیگری تعیین شود، متعاقبا اعلام می‌شود.

یوسفی بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای انعکاس خدمات دولت و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اگر حضور فعالی در این عرصه نداشته باشیم، دشمنان و معاندان از خلاء حضور ما برای مقاصد و برنامه‌های خودشان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بیکاری زنجان رفاه اجتماعی اشتغال محمدرضا یوسفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان فضای مجازی تسهیلات مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت

حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان، از مردم و خیرین استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک، ۳۳۰ میلیارد ریال بدهی داشتند، در این بازده زمانی بیشترین کمک ها در ماه رمضان انجام شد و تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند.

این مسوول ادامه داد: کمک های خیرین ادامه دارد و امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش برگزار می شود، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش های زیادی انجام شد و نقش رسانه های جمعی نمود داشت، گفت: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام فرجی برحق با اشاره به اینکه بررسی وضعیت پرونده های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولین امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولین برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه ریزی برای کمک انجام شود که این امر هم مورد عنایت دست اندرکاران قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری