Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال رشیدی کوچی شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مباحثی که در نخستین جلسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس درباره آن بحث شد،اصلاح قانون  انتخابات ریاست جمهوری بود و  افزون بر آن، اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی و مجلس شورای اسلامی نیز دنبال می‌شود تا به سرانجام مطلوب دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت زمانی باید تا آبان‌ماه ۹۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کنیم.

امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی 

رشیدی کوچی در مورد بحث برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه تجربه نامزدی، بازرسی و نظارت انتخابات را داشته‌ام معتقدم هرچقدر انتخابات به سمتی حرکت کند که دخالت نیروی انسانی مستقیم در آن کمتر باشد خطا و ضریب خطای آن پایین تر می‌آید.
وی ادامه داد: الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای انتخابات مزیت های زیادی دارد که البته در بحث امنیت آن باید دقت زیادی شود تا احراز هویتی که شکل می گیرد قابل تکرار نباشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بحث اصلاح قانون انتخابات یکی از زیرمجموعه هایی که به آن پرداخته خواهد شد تا نظر شورای نگهبان نیز جلب شود بحث انتخابات تمام الکترونیکی است.
عضو کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش وزیر ارتباطات ضریب نفوس اینترنت در دورافتاده ترین روستاها نیز خوب است و این نوید را می دهد که زیرساختها در حال آماده شدن است و بایدبه سمت برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی حرکت کنیم.

شفافیت در قوای مقننه، مجریه و قضاییه اولویت مجلس
رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به مهمترین اولویت مجلس یازدهم بیان کرد: در دوران انتخابات به مردم قول دادیم بحث شفافیت در تمام جایگاه ها در قوای مقننه، مجریه و قضاییه را دنبال کنیم که در حال حاضر این طرح در مجلس کلید خورده است.
وی ادامه داد: طرح‌هایی در زمینه شفافیت، هم آرای نمایندگان و هم قانون حمایت مالی از افشاکنندگان فساد آماده شده و قاطبه نمایندگان نیز همراهی و طرح ها را امضا کردند که امیدواریم بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون شفافیت نیز در مجلس شکل گرفته و تا آنجایی که من فهمیدم و درک کردم نمایندگان به ویژه جوانان اهتمام ویژه ای به بحث شفافیت دارند.

کمیسیون ها و کارکردهای مجلس  
رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به اولویت‌های کاری خود در مجلس یازدهم افزود: به رغم اینکه اسم بنده در لیست کمیسیون کشاورزی قرار داشت اما با توجه به اعمال امتیازبندی در آخرین لحظات یک جابجایی شکل گرفت و به عضویت کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درآمدم.
وی ادامه داد: مباحث مرتبط با کشاورزی، صنعت و گردشگری را به عنوان سه اولویت مهم شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان دنبال خواهم کرد.
این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به عضویت خود در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: آن چیزی که کار انجام می دهد فکر و تلاش و منطق نماینده است و اسم کمیسیون نیست، بسیاری از افراد در کمیسیون‌های مطرحی حضور داشتند اما در عمل نتوانستند خدمتی به مردم انجام دهند و بسیاری نیز در کمیسیون هایی که بعضا شاید اسم آن ها خیلی دهن پرکن نبوده حضور داشتند و توانستند خدمات شایسته و بایسته به مردم ارایه دهند.
رشیدی کوچی افزود: دغدغه اصلی مجلس یازدهم حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و برای تحقق این دغدغه تلاش می‌کند.
 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مرودشت اصلاح قانون انتخابات فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مرودشت اصلاح قانون انتخابات فارس مجلس شورای اسلامی مرودشت اصلاح قانون انتخابات فارس اصلاح قانون انتخابات کمیسیون امورداخلی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقای [سیدرضا] زواره‌ای، [عضو حقوقدان شورای نگهبان] آمد. برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری مشورت‌ کرد. گفتم، با توجه به اجبار استعفا از شورای نگهبان، لازم است با اعضای شورا مشورت‌ کند. فکر می‌کند در میزگرد [مناظره] تلویزیونی با نامزدان دیگر، می‌تواند نظر مردم را به برنامه‌هایش جلب کند. محمدتقی، مباشر کارهایمان در بهرمان آمد. مریض است و عازم سفر کربلاست.

آقای [صادق] زیباکلام، [استاد دانشگاه تهران]، برای انجام سومین قسمت مصاحبه آمد و گفت، کتابی در مورد انتقادات و جواب‌ها مربوط به من در جریان انتخابات مجلس، به نام «هاشمی و دوم خرداد» نوشته است. عصر آقای پروفسور [محمدنبی] نعمتی، [جراح مغز و اعصاب در دانشگاه بُن]، رئیس متخصصان ایرانی مقیم آلمان آمد و گفت، ۲۴۰۰ ایرانی در سازمانشان عضوند و به فکر راه‌انداختن بیمارستانی در جزیره کیش، به عنوان بیمارستان بین‌المللی با بهترین استاندارد هستند. بناست برای بررسی، به کیش برود؛ تشویق کردم.

آقای [سیدحسین] موسویان آمد و گفت، اعضای حزب اعتدال و توسعه، حزب را جدی نمی‌گیرند و تعهدی را که برای روزنامه داده‌اند، نپرداخته‌اند و حاضر نیستند در انتخابات فعال باشند و آقایان [محمدباقر] نوبخت و [اکبر] ترکان، نامزدی را هم قبول نکرده‌اند و بعضی‌ها ‌خواستند که حزب از آقای [سیدمحمد] خاتمی حمایت کند که رأی نیاورد. پیشنهاد ‌کرد که دکتر [حسن] روحانی، خوب است معاون‌اول رئیس‌جمهور بشود. سفر دکتر روحانی به پاکستان را موفق توصیف کرد.

دانشجویان و طلاب ممتاز بسیجی [شرکت‌کنندگان در نهمین مجمع سراسری دانشجویان و طلاب بسیجی ممتاز کشور] آمدند. آقای [علیرضا] زاکانی، [رئیس سازمان بسیج دانشجویی] گزارش داد. از میان چهار هزار داوطلب، ۴۰ دانشجو و ۱۵ طلبه انتخاب شده‌اند. برای آنها صحبت مفصلی در اهمیت تعهد و تخصص با هم و ضرورت تلاش بیشتر علمی کردم.

امروز در اندونزی، مجلس گام دوم را در محکوم کردن عمل [آقای عبدالرحمن وحید]، رئیس‌جمهور برداشت که اگر یک گام دیگر بردارد، ساقط می‌شود. درگیری‌ها در فیلیپین هم ادامه دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901072

دیگر خبرها

  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست