Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر توسعه فناوری نانو در حوزه ساخت و ساز در ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو با اشاره به نقش این ستاد در توسعه محصولات این حوزه، گفت: این ستاد برای توسعه محصولات فناورانه حوزه ساختمان حمایت‌هایی چون تاییدیه نانومقیاس، مشاوره، توسعه بازار و ثبت پتنت را به شرکت‌ها ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد یوسفی، در خصوص حمایت‌های ستاد نانو از توسعه محصولات و تحقیقات حوزه ساختمان گفت: واحد بررسی و بازرسی محصولات نانو در ستاد نانو محصولات ادعایی نانو را از نظر نانومقیاس‌بودن، تکرارپذیری و کارایی محصولات بررسی می‌کند و به شرکت‌ها تاییدیه نانومقیاس داده می‌شود و پس از آن فناوران می‌توانند از خدمات ستاد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اولین خدمت ارائه شده به شرکت‌ها را "مشخصه یابی" دانست و یادآور شد: مشخصه‌یابی محصولات و تکمیل مدارک فنی وآزمون‌های موردنظر جهت بررسی مقیاس نانو است و در این راستا اگر برخی از محصولات نیاز به تست در سایر کشورها داشته باشد از سوی ستاد نانو حمایت‌های لازم ارائه خواهد شد.

یوسفی، ثبت پتنت را از دیگر حمایت‌های این ستاد عنوان و اضافه کرد: خدمت دیگر، مشاوره در زمینه BP,BM,FS و… است اگر یک شرکتی یا شخصی بخواهد یک مدل کسب و کار برای محصول خود و یا گزارش تحلیل بازار تهیه کند در زمینه داخلی یا به خصوص زمینه خارجی، می تواند از این حمایت ستاد استفاده کنند.

مدیر توسعه فناوری نانو در حوزه ساخت و ساز ستاد نانو با بیان اینکه این ستاد در زمینه حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از آنها حمایت می‌کند، خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها چه به صورت انفرادی و یا به‌صورت شرکت در قالب پاویون محصولات فناورانه، می‌توانند از این حمایت‌ها بهره مند شوند ضمن‌آنکه این شرکت‌ها از حمایت‌ صادراتی ما می‌توانند استفاده کنند.

به گفته وی، دفاتری که ستاد در کشورهای خارجی و برخی کشورها مثل چین و اندونزی هند و کشورهای دیگر دارد. فرصت‌های بازار آن کشورها را شناسایی می‌کنند و در اختیار متقاضی قرار می دهند تا بتوانند محصولاتشان را به آن کشور صادر کنند.

یوسفی در پایان با بیان اینکه حمایت دیگر ما مشارکت در ریسک است، توضیح داد: یکی از دلایلی که شرکت‌ها به مساله تولید فناوری ورود پیدا نمی‌کنند، هزینه بر بودن تحقیق و توسعه است، ستاد بعد از ارائه طرح و مشخص شدن بازار آن، مدل کسب و کار، بسته به حجم بازاری که آن محصول دارد یا می تواند داشته باشد در قالب وام حمایت می‌کند و در صورت موفقیت بخشی از آن بلاعوض خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت ساختمان ستاد نانو توسعه محصولات ستاد نانو حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت