Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر روز یکی از اقلام ضروری در ویترین گرانی‌ها قرار می‌گیرد؛ یک روز برنج، یک روز مرغ و گوشت، یک روز هم قند و شکر و یا روغن؛ همه این آشفتگی در بازار به دلیل عدم تعادل و نبود برنامه‌ریزی دقیق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، قیمت‌ها در بازار تنظیم نیست؛ در حالی که مسئولان مدام از تنظیم بازار سخن می‌گویند اما آشفته بازار قیمت کالاها و مایحتاج ضروری مردم نشان می‌دهد که خبری از تنظیم بازار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد افسار گسیخته و بی دلیل قیمت های اقلام ضروری مردم از عدم نظارت بر بازار خبر می‌دهد، هر روز قیمت کالاها افزایش می‌یابند، برخی از اقلام ضروری کم کم و برخی هم به یک باره از نردبان گرانی بالا می‌روند به طوری دست مردم به آنها نمی‌رسد.

 

 

این در حالیست که متولیان و مسئولان مربوطه زمانی که قیمت کالایی سر به فلک می کشد در مصاحبه های خود اعلام می کنند که هیچگونه کمبودی وجود ندارد، در حالی که مشکل اصلی قیمت کالاست که قدرت خرید را کاهش می دهد.

نبود برنامه ریزی دقیق در تنظیم بازار سبب شده تا هر چند وقت یکبار شاهد آشفتگی و تلاطم قیمت در برخی از مایحتاج ضروری باشیم، یک روز قیمت مرغ، یک روز برنج و روز دیگر قند و شکر و یا روغن قیمتشان از طلا و دلار سبقت می گیرد.

در این روزهایی که ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را کساد کرده و حتی برخی از افراد شرایط شغلی خوبی ندارند و یا شغل خود را از دست داده اند، افزایش بی حد قیمت اقلام ضروری، بار سنگینی را بر دوش اقشار ضعیف گذاشته است.

 

گرانی مرغ و تخم مرغ، یک پا دارد

قیمت مرغ طی روزهای گذشته قیمت مرغ تا ۱۸۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است در حالی که طی چند ماه گذشته قیمت مرغ به زیر ۱۰۰۰۰ تومان رسید اما در کمترین زمانی قیمت مرغ سر به فلک کشید و در کنار آن، قیمت هر شانه تخم مرغ به بیش از ۳۰۰۰۰ تومان رسیده است.

 

 

امروز وقت آن رسیده که جوجه ها را بشمریم، جوجه های یک روزه ای که چندی پیش بی دلیل معدوم شدند و علت عدم صادرات و کاهش قیمت را برای این کار عنوان کردند، در آن روزهایی که جوجه های یک روزه معدوم شدند قیمت مرغ زیر ۱۰ هزار تومان بود و حالا مرغ، سلطان بازار شده و قیمتش به حدود ۲۰ هزار تومان رسیده است.

نبود تعادل سبب شده تا هر روز در بازار آشفتگی های جدیدی از قیمت ها نمایان شود، در حالی که بسیاری از مسئولان بر این باورند که وقتی عرضه و تقاضا برابر نباشند قیمت ها تغییر پیدا می کنند، گاهی هم قیمت بالای نهاده های دامی را دلیلی بر افزایش گرانی ها عنوان می کنند.

 

نوسان بازار برنج

در حالی که شاهد گرانی مرغ، گوشت و اقلام ضروری هستیم از سوی دیگر قیمت برنج هر روز بالاتر می رود، قیمت برنج ایرانی از ۱۶۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ تومان و قیمت برنج هندی تا ۱۷۰ هزار تومان این روزها در بازار عرضه می شود.

 

در برخی از شهرها توزیع برنج با کارت ملی انجام می شود و این نهایت تدابیر برای کمبود اقلام در بازار است که برخی از مسئولان در نظر گرفته اند.

به نظر می رسد نظارت کافی بر بازار برنج وجود ندارد و هر فروشگاه و مغازه ای برنج را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب شده عرضه می کنند.

 

 رنجِ استان کم برخودار لرستان از تورم

طبق اعلام مرکز آمار، لرستان در خرداد ماه امسال در تورم نقطه به نقطه رتبه چهارم را در کشور داشته است، میانگین این نرخ در کل کشور ۲۲٫۵ بوده که در استان لرستان این نرخ ۲۴٫۵ چهارمین استان کشور در تورم اعلام شده است.

استان لرستان از جمله استان های کم برخورداری است که از بیکاری، نبود شغل، تورم، رنج می برد، این استان نه تنها در بیکاری بلکه در تورم جزء استان های اول قرا دارد که نیاز است مسئولان رسیدگی بیشتری کنند و با نظارت و برنامه ریزی برای خروج استان از تورم بالا تدبیری بیندیشند.

 

 

وقتی نرخ تورم در استان هایی که از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارند، بالا رود سبب می شود تا بار مشکلات اقتصادی بر دوش خانوارها بیشتر شود.

 

روزانه ۱۵۰ تن مرغ در بازار عرضه می‌شود

ناصر نجیب زاده؛ معاون بهبود تولیدات دامی  جهاد کشاورزی استان لرستان در راستای تنظیم بازار قیمت مرغ اظهار داشت: ۱۱ کشتارگاه در لرستان وجود دارد که روزانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت مرغ کشتار و به بازار عرضه می شود.

وی اضافه کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار  استان مصوب شد مکاتبات لازم جهت اخذ مجوز عرضه ۲۰۰ تن مرغ منجمد با نرخ مصوب جهت تعدیل قیمت مرغ از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام  استان به بازار مصرف صورت گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با اقدامات به موقع سازمان جهاد کشاورزی استان و ستاد تنظیم بازار استان شاهد تعدیل قیمت و تعادل سازی قیمت بازار مرغ در استان خواهیم بود.

 

 

وی بیان کرد: نرخ کشتار مرغ بر اساس کیفیت مرغ بسته بندی شده پیش بینی و اعمال خواهد شد.

 

قیمت مرغ ۱۵۰۰۰ تومان مصوب شد

محمدرضا صفی خانی؛ مدیرکل صمت لرستان در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب هر کیلو مرغ را ۱۵۰۰۰ مصوب کرده و اعلام شد در هر استانی طبق شرایط می توانند تا هفت درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: سقف قیمت مرغ  15000 تومان است که روز پنج شنبه اعلام شده  و ما هم به کشتارگاه و تولیدکنندگان اطلاع دادیم که قیمت مرغ باید ۱۵۰۰۰ تومان باشد.

 

صفی خانی تصریح کرد:  برای تنظیم بازار با توجه به این که مرغ به اندازه کافی ذخیره شده، مرغ منجمد با قیمت هر کلیو حدود ۱۳۵۰۰ تومان وارد بازار می شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به قیمت برنج گفت: قیمت برنج با توجه به کیفیت آنها مشخص شده و برنج هندی از ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

تنظیم بازار و تعادل در قمیت ها نیازمند برنامه ریزی و نظارت مسئولان است و بی توجهی به این موضوع می تواند سبب بالا رفتن قیمت در برخی از کالاهای اساسی شود، ضروری است تا مسئولان همت کنند و برای تنظیم بازار راهکارهایی را ارائه دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اقلام ضروری تنظیم بازار برنامه ریزی عرضه می شود هزار تومان قیمت برنج قیمت مرغ قیمت ها یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان

هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان

هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان

هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم قهوه‌ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان

هرکیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو …) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲ هزار تومان

کد خبر 6087548

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار