Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار و خاموش شدن ۹ آتش سوزی طی روز جمعه ششم تیرماه در این استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «غلامحسین حکمتیان اصل»، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق "سروک"، ارتفاعات "سرآبتاوه"، "چاه پازنان دشتروم"، "آب سردون"، "گور سپید"، "میان‌تنگان" در شهرستان بویراحمد و منطقه حفاطت شده دنا و "دژه سلیمان "و "دیل و آرو" در شهرستان گچساران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص علت این آتش سوزی‌ها اظهارکرد: علت این آتش سوزی‌ها بیشتر عامل انسانی که در برخی موارد بعلت آتش زدن پسماند مزارع است اما سهوی یا عمدی بودن آتش سوزی مشخص نیست.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دیدبان‌های محلی، نیروهای مردمی، تشکل‌های زیست محیطی، دوستداران طبیعت، دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج، آتش نشانی با تمام توان در مهار و خاموش کردن آتش جنگل‌ها همکاری و کمک کردند.

تاکنون ۵۱۰هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت

حکمتیان اصل تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۱۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد طی حدود ۷۳ مورد آتش سوزی طعمه حریق شد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ مورد از این تعداد آتش سوزی در سطح زیر یک هکتار کنترل و مهار شدند، بیان کرد: در سراسر کشور میزان آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ۲.۵ برابر افزایش داشته اما در این استان ۱.۵ برابر سال گذشته افزایش نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی آتش سوزی استان کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد