Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار البرز با بیان اینکه این استان در تولید مواد غذایی، دارو و قطعه سازی زیر ساخت‌های محکمی دارد،گفت: صنایع دانش بنیان در استان البرز مورد حمایت قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز در بازدید از چند واحد تولیدی بزرگ کشور مستقر در البرز با اشاره به اینکه این واحدها از برندهای مطرح ملی هستند، اظهار داشت: در استان  البرز واحدهای تولیدی بسیاری وجود دارد که در امر ارز آوری و صادرات به کشور موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات بهمن دیزل در حوزه محصولات دانش بنیان و تحقیق و توسعه با وجود تحریم هااختصاص اراضی کشاورزی به شرکت های دانش بنیان در کرجتقدیم طرح «جهش تولید دانش بنیان» به مجلس / موانع تولید دانش بنیان در کشور کم می‌شود

وی افزود:  یکی از وظایفی که به استانداران کل کشور در سالی که مقام معظم رهبری آن را جهش تولید نام گزاری کردند ابلاغ شده است، همراهی، همگامی و هم افزایی با مدیران و سرمایه گذاران در بخش صنعت و تولید کشور در راستای  تسهیل و رفع موانع است.

استاندار البرز بیان کرد: البرز در حوزه تولید مواد غذایی، دارو و قطعه سازی دارای زیرساخت‌های محکمی است و برای فعالیت آنها بستر لازم صورت گرفته است.

شهبازی تصریح کرد: همچنین این استان زمینه خوبی برای  فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده و در این راستا نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی و مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی و احصا مشکلات و موانع و اتخاذ تدابیر لازم برای حل آنها، نمود بارز همراهی دولت برای شکوفایی بخش خصوصی در کشور است، عنوان کرد: در شرایطی که استکبار جهانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته دولت و بخش خصوصی دست در دست هم داده اند و چرخ های اقتصاد را پرسرعت تر به حرکت در آورده اند.

امیدواریم در سال جهش تولید معضلات صادرات حل شود

مدیرعامل یکی از شرکت های تولید موادغذایی در البرز گفت: در این واحد 210 نفر فعال هستند و صادرات به کشورهای آسیایی نیز داریم.

محمد علیزاده افزود:  امیدواریم با همکاری مسئولان معضلات صادرات حل شود و بتوانیم در این راستا فعال تر باشیم.

با حمایت های ملی و استانی  در تولید قطعات پتروشیمی به خودکفایی رسیدیم

مدیرعامل یک شرکت تولید قطعات پتروشیمی نیز در ادامه گفت: در بازدید نماینده عالی دولت در استان  مشکلات مطرح شد و راهنمایی‌های لازم را نیز گرفتیم.

فرج پور افزود: این واحد با حمایت مسئولان ملی و استاندار محترم البرز توانسته کشور را از نظر پمپ‌های نفت و گاز و پتروشیمی به خودکفایی برساند.

وی با بیان اینکه 400 نیروی کار در این مجموعه فعال هستند، ادامه داد: این تکنولوژی بومی شده و هیچ کشوری نمی تواند ما را از این جهت تحت فشار تحریم بگذارد.

انتهای پیام/ی

R7810/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مزبور روز یکشنبه افزود: این دستگاه با هدف برنامه ریزی و پایش، کنترل و آمارگیری تعداد کشتار در کشتارگاه های طیور و جلوگیری از کشتار بی رویه و کمبود گوشت و پروتئین در سطح کشور تولید شده است.

مهدی شیدایی ادامه داد: شمارش کشتار ماکیان و نصب دستگاههای مانیتورینگ در کشتارگاه‌های طیور و ارسال اطلاعات برای ادارات جهاد کشاورزی، دامپروری و غیره می تواند نقشی مهم و راهبردی در تامین گوشت مصرفی، خوراک طیور و پشتیبانی کشاورزی داشته باشد.

وی توازن نبودن تولید و مصرف گوشت طیور را از مشکلات مهم برشمرد و گفت: مانیتورینگ همزمان میزان تولید گوشت گرم همه استان‌ها در یک صفحه با قابلیت نظارت و کنترل توسط مسوولان و دست اندرکاران بخش زیادی از مشکلات را رفع می کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این دستگاه که توانایی شمارش انواع کشتار شامل، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شتر مرغ و غیره را دارد، هم اکنون بر روی سه کشتارگاه «سپید بال، سیمین بال و زرین بال» بستک شهرستان گناباد و استان خراسان رضوی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شیدایی اضافه کرد: این دستگاه توانایی اتوماسیون خطوط کشتارگاه و سردخانه هوشمند و پس از کشتار طیور نیز دستگاه‌های اندازه گیری دما ویژه مرحله بسته بندی و سردخانه و همچنین دستگاه های مخصوص اندازه گیری دما بصورت برخط (آنلاین)، ویژه حمل طیور تا مقصد را دارد.
۳۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری گناباد مشغول فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است