Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین عامری با اشاره به آغاز برداشت گندم در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر برداشت گندم در شهرستانهای زنجان، ابهر و ماهنشان آغاز شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه برداشت گندم تا حدود 25 مرداد ماه ادامه دارد، تصریح کرد: میزان تولید امسال دیمی 290 هکتار و آبی به 18 هزار هکتار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامری، ابراز کرد: این موضوع تاثیری چندانی در تولید گندم نداشت و پیش‌بینی تولید گندم در استان زنجان امسال 437 هزار تن است.

وی با تاکید براینکه نسبت به سال گذشته تولید گندم در استان زنجان حداقل 10 درصد خواهد بود عنوان کرد: امسال مشکلی در تولید گندم نداشتیم و خسارت ناشی از سن گندم نیز کمتر بود.

عامری با بیان اینکه برآورد میزان خرید تضمینی گندم 365 هزار تن است افزود: با توجه به میزان تولید امیدواریم این برنامه تحقق پیدا کند.

وی در مورد کیفیت تولید گندم استان زنجان گفت: نمونه‌هایی که توسط آزمایشگاه‌های اداره کل غله کشور بررسی شده موضوع بالا بودن کیفیت گندم استان زنجان را تایید کردند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان خسارت‌های وارده به مزارع گندم استان زنجان گفت: به خاطر گرمای نیمه اول خرداد ماه و خسارت باد زدگی امسال کاهش تولید 20 هزار تنی گندم در استان زنجان خواهیم داشت.

وی در ادامه همچنین در مورد تولید دانه‌های روغنی گفت: برآورد می‌شود میزان تولید دانه‌های روغنی کلزا در استان زنجان به یک هزار و 100 تن برسد.

عامری با بیان اینکه کشت کلزا در 780 هزار هکتار انجام شده است ابراز کرد: در حال حاضر برداشت کلزا در شهرستان طارم به پایان رسیده است.

وی، در پایان، عنوان کرد: برداشت کلزا در شهرستانهای ماهنشان و زنجان آغاز شده و به تدریج سایر شهرستان نیز در آستانه برداشت قرار دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گندم در استان زنجان برداشت گندم تولید گندم هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان