Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی ساری از جبران ۹۸ درصدی خسارت کشاورزی ناشی از سیل و طوفان در این شهرستان خبر داد.

رضا پورفلاح در گفت‌وگو ایسنا با اشاره به اینکه در اوایل سال ۹۸ با سیل ویرانگری مواجه شده بودیم و بعدها سرمای شدیدی در شهر ساری به وقوع پیوست، اظهار کرد: به واسطه این عوامل،  ۱۲ هزار پرونده خسارت دیده در این اداره ثبت شده است و ۱۷ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض نیز میان کشاورزان تقسیم و بیش از ۹۸ درصد خسارت ها جبران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: به ۱۲ هزار خسارت زده حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و همه این خسارت ها در سه شیفت و در روزهای تعطیل و غیرتعطیل در سامانه سجاد وزارت کشور بارگذاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به دریافت اعتبار و هزینه آن در زمینه کشاورزی و دامداری در این شهرستان در اجرای پروژه ها و طرح‌های مرتبط، تصریح کرد: حدود ۲۵ درصد آبندان های مازندران، در شهرستان ساری وجود دارد، در سال ۹۸ تعدادی از این آب‌بندان‌ها مرمت، بازسازی و لایروبی شده است.

پورفلاح خاطرنشان کرد: با این مرمت و لایروبی سه هدف کلی افزایش ذخیره آب، گردشگری و پرورش ماهی دنبال شده است، بنابراین انتظار می‌رود با توجه به وسعت ۳۰۰۰ هکتاری آب‌بندان‌های شهرستان به‌ عنوان یک سازه بومی محلی اعتبارات ویژه ای در این خصوص تخصیص دهند. 

وی در ادامه افزود: در سال ۹۸ کشت گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی را در مناطق مختلف از جمله منطقه دو دانگه ساری در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه پیشرفت خیلی خوبی داشتیم.

پورفلاح همچنین با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد برداشت برنج در ساری به وسیله کمباین است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه نشاکاری که این میزان حدودا ۸۰ درصد سطح کشت شهرستان را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه در موضوع مگس مدیترانه که برخی دلالان می‌خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و محصولات را از کشاورزان با قیمت ارزان بخرند، قاطعانه عمل کردیم، اظهار کرد: ۱۳ ایستگاه ردیابی مگس مدیترانه‌ای در ساری فعال است.

وی با تاکید بر اینکه ساری موتور محرکه اقتصاد مازندران است، گفت: در سال جهش تولید برنامه مان را بر روی کاهش واردات و افزایش صادرات قرار داده‌ایم. همچنین با استفاده بهینه از نیروی انسانی آموزش دیده و تولید محصول سالم آماده مقابله با شرایط دشوار هستیم.

پورفلاح با بیان اینکه در ساری با دارا بودن 270 مرغداری گوشتی، به اندازه یک استان تولید داریم، ادامه داد: مجموعه دامداری پشرت پرورش دهنده بز سانن، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تولید یک میلیون تنی محصولات زراعی و باغی و تنوع محصولات کشاورزی در ساری باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد، تاکید کرد: ساری از لحاظ بودجه، اعتبارات و تسهیلات بهتر دیده شود.

پورفلاح به اعتبارات و تسهیلات سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: مجموع اعتبارات مصوب  حدود ۱۴۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ۵۵ میلیارد ریال از منابع ملی به جهادکشاورزی ساری تخصیص یافت که حدود ۴۱۴میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاصیان پرداخت و ۴۳۹ شغل به وجود آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی سیل کشاورزی ساری سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 حدود56 هزار میلیارد تومان بوده است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود 159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: خوردن کدام نوع نان خطرناک است؟

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه حدود 75هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود 9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228484 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است