Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار و در راستای ساماندهی و مدیریت بازار لوازم خانگی در سطح عرضه، همچنین شفاف سازی قیمت‌ها و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب، تولید کنندگان و تامین کنندگان لوازم خانگی ملزم خواهند بود تا محصولات خود را در سطح بازار عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این اطلاعیه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور و واحدهای بازرسی و نظارت اصناف و بازرسان اتحادیه مکلف شدند ضمن رصد و پایش مستمر بازار این محصولات، نسبت به کنترل و نظارت ویژه بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت کرده و هر گونه تخلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند.   همچنین این سازمان ضمن هماهنگی کامل با سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضایی، پرونده های متشکله را در موعد مقرر مورد رسیدگی قرار خواهند داد.   الزام شبکه عرضه به خرید سبدی کالا و یا ایجاد انحصار در تامین کالا، اخلال در نظام عرضه و تقاضا تلقی می‌شود   لازم به ذکر است که با توجه به تمهیدات فراهم شده انتظار می‌رود تا زمینه برای عرضه مستمر، بهنگام و مکفی کالاهای تولیدی در سطح بازار فراهم شود. بر این اساس هرگونه اقدام نظیر الزام شبکه عرضه به خرید سبدی کالا و یا ایجاد انحصار در تامین کالا از سوی تولیدکنندگان لوازم خانگی فاقد وجاهت و به منزله اخلال در نظام عرضه و تقاضای بازار تلقی شده و مورد پیگرد قانونی قرارخواهد گرفت.   شایان ذکر است در راستای ثبات قیمت‌ها و آرامش بازار و جلوگیری از تغییرات غیر منطقی قیمت با متصدیان واحدهای صنفی که خارج از ضوابط تعیین شده قیمت‌ها را افزایش دهند در چارچوب قانون برخورد خواهد شد. لذا بازرسان این سازمان، سازمان صمت استان‌ها و اتحادیه‌ها مکلف‌اند ضمن رصد و پایش مستمر بازار نسبت به شناسایی و معرفی بنگاه‌های اقتصادی متخلف اقدام کنند تا زمینه برای آرامش بیش از پیش بازار این محصولات فراهم شود.   در پایان این ابلاغیه نیز یادآوری شده که ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارش‌ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کند. به منظور توسعه نظارت‌های مردمی و ایجاد فضای ناامن برای متخلفان از هموطنان درخواست می‌شود ضمن انجام خرید قانونمند از واحدهای صنفی معتبر و نمایندگی‌های مجاز و دریافت فاکتور خرید در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی این سازمان منعکس کنند.   در هفته‌های گذشته افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار نشان می‌دهد که در سال جاری لوازم خانگی ایرانی ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در نهایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده است؛ به طوری‌که تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و تولیدکنندگان تا پایان روز سه شنبه (۲۷ خرداد ماه) فرصت دارند قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ درج کنند که ملاک بازرسی از واحدهای صنفی قرار گیرد و در حال حاضر به روزترین لیست قیمت لوازم خانگی از طریق نشانی www.۱۲۴old.ir (http://www.%DB%B۱%DB%B۲%DB%B۴old.ir) در بخش "خوداظهاری بنگاه‌های اقتصادی" به ثبت رسیده و آماده بهره برداری است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تولیدکنندگان لوازم خانگی سازمان حمایت لوازم خانگی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»

عمده فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران عرضه شد، واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بود؛ این در حالی است که مساحت بخش قابل توجهی از واحد‌های عرضه شده به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران که می‌توان از آن به عنوان محدوده «تهران قدیم» یاد کرد، در تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده از سوی فروشنده‌ها، عمدتا در بازه کوچک متراژ و میان‌متراژ طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بررسی به عمل آمده از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به محله‌ها و خیابان‌های شاخص این منطقه عرضه شد، متوسط مساحت فایل‌های مورد بررسی، حول و حوش ۷۲ مترمربع است؛ این در حالی است که میانگین سنی این فایل‌ها نیز در محدوده ۱۵ سال برآورد می‌شود. در این فایل‌ها میانگین بهای پیشنهادی آپارتمان‌های عرضه شده حول‌و‌حوش مترمربعی ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته در این منطقه قیمت پیشنهادی هر مترمربع واحد مسکونی از کف ۳۰ میلیون تومانی آغاز شده و در برخی فایل‌های خاص حتی تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

در جدول زیر مشخصات بخشی از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ تهران عرضه شد درج شده است:

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی